Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad krult

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Blad krult

Korting op 420shop
    030920112964.jpg

Heb 5 plantjes staan, die continue een gem temp hebben van 24 graden en een lv van gem 72. Ze staan momenteel 18 aan, 6 uit maar nu heb ik na dag 7, 1 plantje staan waarvan de bladeren gaan krullen (zie foto).
    Voor zover ik heb begrepen kan dat te maken hebben met te veel water (gem 1 ltr, per dag) is dit juist of zou het ook een andere oorzaak kunnen hebben.
    Dit is pas ontstaan na dag 7, maar ook nadat ik een elektrisch kacheltje in de tent geplaatst had, daar de temperatuur onder de 20 graden kwam, nu houd ik de gem temperatuur de gehele dag op zo'n 24/25 graden.

Iemand een idee, hoe ik mijn "meisjes" weer strak in het vel krijg ?

Alvast bedankt

Re: Blad krult

Je blad krult omhoog omdat de plant haar huidmonden sluit om te veel verdamping te voorkomen, waarschijnlijk heeft ze in de warme (droge) luchtstroom van je kacheltje gestaan.

Comment

Ok, ik ga meteen het kacheltje elders op richten en de planten iets wat verplaatsen. Kijken of dat gaat werken.
      Bedankt voor de info alvast.
      Laat morgen weten of het er al beter uitziet, dan weten we zeker dat dat het probleem was.
      bedankt nogmaals

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
        Je blad krult omhoog omdat de plant haar huidmonden sluit om te veel verdamping te voorkomen, waarschijnlijk heeft ze in de warme (droge) luchtstroom van je kacheltje gestaan.
        Kacheltje verplaatst, plant verplaatst (verder van warmte bron) maar vandaag gekeken en het lijkt wel of het erger is geworden ipv beter en ook dat de bladeren meer geler zijn geworden.
        Heeft het soms meer tijd nodig, of heeft het misschien toch ook te maken met teveel water?
        Alle andere planten vertonen geen krul en zijn schitterend groen

Comment

Nee, dit is precies wat monty zei.
          Geen fan's en kachels op de planten richten, en niet op de tocht.
          Dat blad komt waarschijnlijk niet meer goed. Gewoon laten zitten en opletten wat de nieuwe bladeren gaan doen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ok QnQ, thanks, we gaan het even aankijken en ervan uit dat die bladeren niet meer goed komen.
            Er staat nu niks meer direct op ze gericht en ze staan niet op de tocht

Comment

Bezig...
            X