Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

wie kan mij wat advies geven??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

wie kan mij wat advies geven??

Korting op 420shop
    Hee,
    ik heb 2 specialkush planten ze staan nu nog 2 weken in de bloei, maar zins ze in de bloei staan worden veel bladeren geel.
    Er zitten zins gisteren ook witte stipjes op de bladeren. zou iemand kunnen zeggen waar het aan ligt.
    dig a hole, plant a seed, wait for rain and wish for weed..

Re: wie kan mij wat advies geven??

Die grijze kringelige streepjes zijn de gangen die de larve van een mieneervlieg in je blad aan't vreten is. Je kun het larfje dat aan het einde van het gangetje zit er met een kopspeld eruit wippen.

De vergeling is volgens mij een algeheel voedingstekort, je medium zal geen voeding meeer bevatten Zo te zien mits ze vooral N en Mg. Voeden met een bloeivoeding.
    Last edited by monty; 12 September 2011, 04:04.

Comment

Ik geef nu zins 4 dagen bloei voeding (biobloem) is dit een goede voeding??
      En wat kunnen die larven voor schade aan richten.
      Thx monty

Comment

http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Mineervliegen zijn kleine geel-zwarte vliegjes. De larven van mineervliegen mineren (vormen gangen) in je bladeren. De meeste mineervliegsoorten zijn polyfaag (komen op vele gewassen voor). Mineervliegen veroorzaken directe en indirecte schade. De larven vormen mijnen in de bladeren die ontstaan als gevolg van het door het bladmoes heen vreten van de larven. De mijnen (gangen) worden breder naarmate de larven groeien. Zij nemen meer voedsel op en produceren meer uitwerpselen, wat als een donkere lijn zichtbaar is in de mijn. Dat kan leiden tot verdroging en vroegtijdige val van de bladeren en cosmetische schade. Bij verlies van veel blad kan echter ook de opbrengst van de plant verminderen.
          Last edited by monty; 12 September 2011, 04:16.

Comment

Ik heb al geprobeerd om met een spelt de larven er uit te halen dit lukt niet dus ik zou dan wel het blad weg moeten halen voor dat ze er allemaal onder zitten.

Comment

Gewoon ff knijpen op de plek waar de larve zit , je drukt ze zo plat. De larven springen niet over van blad naar blad....
              Niks eraf halen wat groen is, in deze tijd van het jaar heb je zo schimmels op de wonden.

Comment

Een blad met een mieneerlarve erin maakt nog steeds meer energie voor de plant dan geen blad. Dus je aangetaste blad laten zitten. Als je het blad tegen het licht van de zon houd (of zaklamp of zo) dan zie je aan het uiteinde van het gangetje een donker puntje daar zit de larf. Je prikt in dat puntje en met een draaiende wip-beweging wip je die er dan zo uit. Pletten ken natuurlijk ook.

Comment

Ik heb geprobeerd te pletten wacht nog op het resultaat maar ze komen ook op meerdere plaatsen tevoorschijn. Kunnen ze ook eigenlijk in de toppen komen van mijn plant??

Comment

Nee ze blijven ik het blad waar ze door de mam als eitje ingelegd zijn tot ze zich verpoppen.

Comment

oke thx monty weet ik genoeg voor nu

Comment

Ik geef ze nu al een tijdje voeding maar er worden nog steeds bladeren geel. Is dat normaal?

Comment

Koop een Fertometer en geef ze hydro voeding, volgens mij hebben ze honger. Een setje Growstar voeding doet wonderen.
                          Bij mij blijft de GS hoek prachtig groen op totaal lege cocos grond.
                          Dat zegt genoeg lijkt mij.

Grtz, HJM
                          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Bezig...
                          X