Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladprobleem. hulp gevraagd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bladprobleem. hulp gevraagd

Korting op 420shop
    Hey jointjedraaiers,
    Ik heb sinds 5 weken plantjes en ze krijgen op sommige bladeren allemaal vlekken het groen verdwijnd zegmaar. Dit gebeurd ook bij de randen.

IMAG0159.jpgIMAG0160.jpgIMAG0161.jpg

hoop dat jullie iets weten. zat zelf misschien aan overvoeding te denken zou dit kunnen??

Hoor het snel hoop ik....

Re: Bladprobleem. hulp gevraagd

Zou waterschade kunnen zijn, overvoeding is goed te zijn bij de nieuwe uitlopers (witte of verbrande puntjes).

suc6.

Grtz.

Comment

waterschade? ze staan alleen met mooi weer buiten nat worden ze nooit. heb ze alleen vanochten even beneveld.
      Bij een nieuw blad heb ik wel n wit uitgeslagen punt. maar waterschade is het niet lijkt me.

Comment

ok, gebruik je ph en of een ec meter, welke voeding gebruik je en hoeveel, en heb je mischien een photo vd hele plant, dan kan ik of een ander forumlid, je waarschijnlijk beter helpen....

Grtz.

Comment

Ph en ec meter gebruik ik allemaal niet. Voeding is canna terra vega en cannazym.
          Ik meng CVega 15ml op 2 liter water en Czym 7ml op 2 liter water. ben na 2 weken begonnen met voeding geven.

foto van de hele boel:
          IMAG0164.jpg

Nog 2 foto's van de bladeren:
          IMAG0162.jpg IMAG0163.jpg

Ik hoop dat een van jullie hier wat mee kan
          Attached Files
          Last edited by ImmetJe; 26 September 2011, 15:58.

Comment

Durf het niet te zeggen, maar de bladeren zijn mooi groen, je zou dus n paar keer enkel water kunnen geven, om te kijken of het probleem verergert.

Grtz.

Comment

Ik heb vanmiddag nog de hele pot doorgespoeld met zo'n 10 liter water.
              Nu maar kijken of het niet verergert.... ik zal nu wel cannazym met me water mee moeten geven denk ik of niet?

Comment

Mischien is het handig om je te verdiepen in het PH en EC gebeuren, als je enkel op kleikorels kweekt heb je geen buffer.....

Grtz.

Comment

Terra Vega is niet geschikt als je alleen op korrels kweekt. (terra betekend aarde) Je zou dan beter hydro voeding gebruiken.
                  15ml op 2L vind ik ook erg veel. Ik heb met Canna nooit meer dan 3ml/L gebruikt zonder problemen, ze raden 5ml/L aan.
                  Cannazym is geen voeding, het maakt juist nog eens extra voedingsstoffen vrij door afbreking van dode wortelresten, hiervan raden ze 2ml/L aan.

Streepje eronder, alles optellen, en dan weet je de uitkomst.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hey,
                    Overvoeding dus? ik kweek niet op klei hoor. alleen een bovenlaagje tegen verdampen

Comment

Dus je kweekt op aarde, en daar heb je 10 Liter water in gemikt ?
                      Typisch, spoelen op aarde ?....degene van wie je dat advies hebt gehad zou ik niet te serieus nemen.

Qua voeding weet ik het niet. Ik denk dat je ruim boven de EC 2 zit maar je plantjes zien er niet eens zo slecht uit volgens mij.
                      Toch zijn we het er wel over eens dat het geen supergrote dikke struiken zijn die veel voeding nodig hebben, toch ?
                      Die lichte plekjes kunnen ook van een beestje komen die bij je op de lunch is geweest.
                      Als het niet verergert is het niet zo'n probleem.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ok. nouja ze hebben de spoeling overleeft zover te zien. Niet meer doen dus?
                        maar ik moet nu een tijd niks meer geven? alleen water denk ik he? hoorde dat spa blauw n ph waarde van 6 had dus kan dit gewoon gebruiken?
                        Of zou ik bij eht water nu ook cannazym moeten geven of echt alleen water?

heb nog 2 foto's van het blad.:
                        IMAG0165.jpgIMAG0166.jpg
                        Last edited by ImmetJe; 27 September 2011, 19:31.

Comment

cannazym moet je echt nog niet zo vroeg geven hoor, gewoon overvoeding heb al veel dezelfde fout gemaakt oplette met te jonge plantjes

Cannazym breekt dode cellen af dacht ik zodat de de "dode" wortels blablabla, als nieuwe voeding kunnen opgenomen worden voor de nieuwe

Comment

Cannazym zyn gewoon enzymen. En geen voeding.
                            Ik weet ook niet zo goed wat je daar nu mee wil.

Je geeft veel te veel voeding (zouten)
                            Dat uitspoelen wat prima.
                            En nu geen pekelwater meer morsen op de bladeren
                            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

hahaha dus kan cananzym beter niet meer geven denk je? dat bladprobleem komt dus voor teveel voeding met cannzym?

Comment

Bezig...
                              X