Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Onderste blad vergeelt en krult op en paarse stengeltjes.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Onderste blad vergeelt en krult op en paarse stengeltjes.

    Korting op 420shop
    Hey,
    Zoals de titel het al zegt: mijn onderste blad vergeeld en krult uiteindelijk om en wordt bruinig. Ook zijn mijn steeltjes op sommige plekken paars/rood(maar zou ook door temp. wisseling kunnen komen ik verwarm niet bij maar de temp komt nooit onder de 19-20 graden)
    Ik zelf denk ik aan een stikstof te kort maar heb geen idee of dit klopt?? De plant staat nu zon 8-9 dagen in de bloei.
    De plant is een santa maria als jullie dit willen weten. En ik kweek onder een 110W Tneon kit.


    Foto's:

    Steeltjes: Blad: Plant in zn geheel: Topjes:
    IMAG0199.jpg IMAG0196.jpg IMAG0197.jpg IMAG0198.jpg

    Ik hoop van jullie te horen.

    Groeten Pim

    #2
    Re: Onderste blad vergeelt en krult op en paarse stengeltjes.

    Die heeft een tijdje te nat gestaan.
    Zolang het een paar blaadjes onderin zijn, is het niks om je zorgen over te maken.
    Wel opletten dat je ze dus niet teveel water geeft. Beter wat droog houden.

    Gaan ze niet erg strekken als je ze in de zon zet ?
    Paarse stengeltjes kunnen komen door het wisselende licht, t-neon en zon-door-een-raam.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Onderste blad vergeelt en krult op en paarse stengeltjes.

      Hey Bedankt! ga ze dan wel even geen water geven, over n dag of 2 weer.
      Nee strekken doet ie niet echt. Dit heeft hij wel in de eerste 4 weken gedaan maar dat kwam omdat ik toen geen tneon verlichting had maar een gewone bureau lamp haha
      De plant staat ook niet vaak achter het raam hoor, alleen als de zon echt goed schijnt.
      Maar verder ziet de plant er dus gezond uit?

      Comment


        #4
        Re: Onderste blad vergeelt en krult op en paarse stengeltjes.

        De topjes beginnen er net aan te komen, dus die moet nog wel ff, maar ik vind ze er redelijk uitzien

        Comment


          #5
          Re: Onderste blad vergeelt en krult op en paarse stengeltjes.

          er is weer een nieuw blad sterk aan het vergelen... maar wel op n andere manier als eerst. veel sneller. is echt binnen 15 uur gebeurt ofzo..

          foto:
          IMAG0201.jpg

          Comment


            #6
            Re: Onderste blad vergeelt en krult op en paarse stengeltjes.

            Hetzelfde blad, deze foto is van vnadaag en dus 3 dagen verder dan de vorige foto:
            IMAG0202.jpg

            Niemand die weet wat dit veroorzaakt??

            Comment


              #7
              Re: Onderste blad vergeelt en krult op en paarse stengeltjes.

              Als ik het zo moet zeggen trekt de plant uit dat blad de N weg om in de top te gebruiken. Ik zou bijna denken dat door de vrij extreme knak je sapstroom dusdanig belemmerd is geweest dat ze boven in een N tekort opliep en dit uit dit blad trok. Geheel zeker ben ik me niet. Verder zie ik op de andere bladeren ook grijzige stipjes maar het is op de foto niet goed te zien. Zou best wel een trips of spint kunnen zijn. Kijk eens heel goed aan de onderkand van je blad langs de nerven of daar niks heel kleins rondkruipt.
              Last edited by monty; 30 October 2011, 08:33.

              Comment


                #8
                Re: Onderste blad vergeelt en krult op en paarse stengeltjes.

                Ik ben het (weer eens) eens met monty.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Onderste blad vergeelt en krult op en paarse stengeltjes.

                  Hey, Bedankt voor de reacties weer, Top!
                  Heb eens goed gekeken onder en op t blad(heb dit al vaker gedaan wat had al n vermoeden op beestjes) maar helaas heb dit keer weer niks bewegends gevonden...
                  maar je raad me dus aan om wat meer Stikstof te geven? zou ik dan wat meer canna terra vega bij mengen? Volgens heb schema heb ik 9.4ml op 2 liter maar dit moet ik dus verhogen?
                  Graag hoor ik weer van jullie.

                  Comment


                    #10
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Re: Onderste blad vergeelt en krult op en paarse stengeltjes.

                        Hey,
                        Ja t gaat super met de plant het probleem is niet verergert en juist weg aan het trekken.Heb tot nog toe ook geen beestjes gevonden dus das mooi!
                        Staat nu ook mooi in de bloei. Voor de geintereseerden zijn hier de foto's:
                        IMAG0112.jpg

                        IMAG0113.jpg

                        IMAG0118.jpg

                        Groeten en bedankt voor de hulp!
                        Last edited by ImmetJe; 17 November 2011, 14:16.

                        Comment

                        Bezig...
                        X