Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

opgekrulde bladeren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

opgekrulde bladeren

Korting op 420shop
    goedendag ik heb last van opgekrulde bladeren heb plantjes uit zaad opgetrokken maar zit nu in week 5 ongeveer en het opkrullen word steeds erger vandaag bio bloom voeding gekocht zal dit het probleem verhelpen ? temp is 22 graden lv 60 lamp op 50 cm hoogte 400 wat de bladeren kantelen ook vrg ben een beginner bvd voor reacktie

Re: opgekrulde bladeren

als de bladeren naar binnen krullen is het over voeding.maak een foto en we kunnen het zien.

Comment

oke morgen plaats ik een foto en ze staan nu nog in de light mix heb er verder nog geen voeding aan toegevoegd... gr

Comment

als ze in een Light mix staan en je hebt ze nog geen voeding gegeven dan wil dat misschien wel eens van de droogte zijn (afhankelijk van de kleur en hoe ze krullen zal dat duidelijk worden). Afgezuurd water geven van 6 pH geef je al veronderstel ik?

Comment

alleerst bedankt voor je reacktie nee heb ik nog niet gedaan ga vanmiddag in kopen doen heb gisteren in de growshop gevraagt om groei voeding kom thuis en zie dat het bloei voeding is welke groei voeding zal ik kopen heb biobloem bloei voeding gekocht dus hoe werkt dat met afgezuurd water? en heb 4 plantjes niet voor de snel kweek wil ze lang in de groei laten staan dus heb veel aan goei tips ik probeer zo snel mogelijk foto erbij te zetten ben een beginner de puntjes van blaadjes vouwen naar binnen en het gehele blad draaid maar zijn mooi groen bvd voor reacktie anno2012 grond is nat genoeg trouwens
          Last edited by anno2012; 5 January 2012, 10:49.

Comment

Doe toch maar eens een foto dan, begrijp het niet helemaal.

Wat je voeding betreft: toch maar een groeivoeding proberen op de kop te tikken als het alsnog kan.

Comment

Re: opgekrulde bladeren hierbij foto hoop dat het duidelijk genoeg is

blad.jpgopgekrulde blad.jpggeen.jpg

Comment

ik kreeg dit soms z,omers als het te heet was en me ec te hoog,dat is bij jouw niet het geval,of ze moeten in super bemeste aarde van het tuincentrum staan?

Comment

nee hoor gewoon in de light mix en heb er nog geen voeding bij gegooid was ik wel van plan hoe zit het met afgezuurd water en zal ik er groei voeding bij doen voor evt tekorten ergens van miss is dat het probleem?

Comment

Wat een wazige foto's, maar voor zover ik het kan zien, sluit het blad zich om overmatige verdamping te voorkomen.
                    Daar kun je misschien al wel wat mee ?

Temperatuur ?
                    Luchtvochtigheid ?
                    Bodemvochtigheid ?
                    Tocht ? (Fan op de planten?)
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

temp 22. lv 70 .fan zachtjes draaiend .frisse lucht via rooster raam moet goed zijn toch grond is niet doorweekt gewoon lekker vochtig geef gewone kraan water lauwe is toch wel oke? heb ook regenwater in ton achter thuis is dat beter?

Comment

Met de waardes is niets mis, maar als een plantje op de tocht staat krijg je dit ook.
                        Misschien moet je eens op wat meer plaatsen meten, want iets anders is het niet.

Warm water uit de kraan is niet oke. De pH daarvan is niet stabiel.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Lijkt me iets met vocht (LV of vocht dat de plant wil beschermen tegen verdamping). Voeding niet want je ziet nog niet echt verkleuring, noch verbranding.

Comment

nvm...
                            Last edited by Micronaut; 6 January 2012, 19:39.

Comment

voedingsonbalans (tekorten) in het trio kalium/Calcium/Magnesium .
                              als je geen afgezuurd water ( regenwater ) ph 6.3 +/- gebruikt maar kraanwater dan alvast beginnen met afzuren,
                              beter meet je dan eerst de ph van je medium. dan kan je ph van het voedingswater daar op afstellen.
                              Als je na 5 weken nog geen voeding had bijgegeven in light mix dan word het hoog tijd om ermee te beginnen.

de symptomen van beginnende uitdroging zijn dikwijls een gevolg van bovengenoemde onbalans,
                              aangezien de temp en lv zeker goed is.
                              K tekorten worden dikwijls over het hoofd gezien als er genoeg van in de bodem zit
                              maar de plant het niet kan opnemen om redenen van die onbalans of afwijkende ph.

grtn

Comment

Bezig...
                              X