Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

help!! blaprobleempje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

help!! blaprobleempje

Korting op 420shop
    hey even een snelle vraag al een tiental discussies gelezen maar geen exacte diagnose kunnen stellen
    sinds 3dagen zijn mijn bladpuntjes een 3tal mm verdord?!,
    en op 1 plant zijn er spikkels in het blad verdord 1 van de laatste fotos

kort samen gevat:
    ik geef sinds drie weken canna flores enzymes en boost
    opgebouwd naar op 10l 20ml cannazymes
    50ml flores
    en 30ml boost
    afgezuurd op een ph van 5,9 (grondph meet ik morgen)

het is onder een led dus verbranding kan het niet echt zijn volgens mij ...
    kga snel even een aantal fototjes erbij plaatsen

iemand hulp,
    alvast bedankt
    Attached Files
    LED there be light and fotosyhnteses was born

Re: help!! blaprobleempje

Op hoeveel liter water doe je die Boost en Flores? Op welk medium kweek je?

Lijkt me op het eerste zicht overvoeding.

Comment

Lijkt idd op verbranding door een wat hoge ec.

Comment

op 10l en ik zit ongeveer 10ml onder het angegevene
        een beetje minder genomen dan ze hadden aangegeven behalve de enzymen die zijn 5ml eronder

---------- Post added at 23:28 ---------- Previous post was at 23:26 ----------

hoe kan ik deze ec een beetje omlaag halen
        spoelen met water is da genoeg?
        enzoja moet ik dit water dan ook een ph geven van 5,9 ongeveer ?

---------- Post added at 23:29 ---------- Previous post was at 23:28 ----------

heb een emmer met pomp en temp op 23c en de voeding daarin gemaakt

---------- Post added at 23:30 ---------- Previous post was at 23:29 ----------

op gewone grond

---------- Post added at 23:31 ---------- Previous post was at 23:30 ----------

hergebruikt van een vorig kweekje was volledig doorgespoeld

Comment

Je zit er zeker boven wat je hoeveelheden betreft (heb gisteren nog berekend hoeveel het moet zijn op 10L water en je zit er zeker boven). Dus ik zou een halve week spoelen met afgezuurd water. Dit is dus gewoon water met de juiste pH (5,8-6,2). Welke grond kweek je trouwens op? Indien batmix zeker de eerste 10 dagen geen voeding meer geven maar gewoon water.

Greetzzz

Comment

het is profesianal van canna
            ok bedankt voor de info ik zal binnen dit en een paar dagen fotos nemen en posten bedankt jona!!!!!

---------- Post added at 23:51 ---------- Previous post was at 23:47 ----------

maar waarom geeft canna dan op het voedings schema aan dat ik zelf van de flores in bloeifase 1 van 45 tot55 ml/10l mag geven van de cannazyme 25 en de boost 20-40 ml /10l
            wat ik zelf de laatste 2weken begonnen ben met de helft en zo opgebouwd heb tot deze eenheden heel raar maar toch bedankt gelukkig bekijk ik mijn plantjes elke dag een paar uur :p

Comment

kijk eens op www.canna.nl bij voedingscalculator en vul daar alles mooi in. Kies eens een gemiddeld zwaar voedingsschema en zie wat ze aangeven van hoeveelheden. Vergelijk dan eens met wat je gegeven hebt. Die cannazym geef ik persoonlijk niet, is als je je medium wil hergebruiken vooral. Misschien de laatste paar weken dat alles mooi opteert. Nuja, er zal blijven gediscussieerd worden over die voedingen. Elke paar jaar komt er weer wat nieuws uit en dat is dan weer 'broodnodig' voor je plantjes enzo... Marketing noem ik dat

Comment

ok ga ik eens bekijken ja idd marketing
                maar heb toch eerst goed gelezen op jointjesdraaien .nl naar kweekverslagen enzo voor ik er mn centjes aan heb besteed
                en ja eerste kweek voor mij dus nog veeeeeel te leren

---------- Post added 11th January 2012 at 00:01 ---------- Previous post was 10th January 2012 at 23:56 ----------

heb dit net berekend en zou normaal 75ml flores moeten toedienen dan zijn ze dood :p
                ga naar jou wijze raad luisteren
                met vriendelijke groeten
                a man born on the wrong side of the belgian border

Comment

Ik heb vandaag nog een pm gestuurd naar Alien met de vraag of die Canna Boost echt zo'n meerwaarde is (kost precies nogal wat). Dus ik wacht dat nog af. De andere middelen zou ik wel geven maar je moet zelf een beetje zien wat je planten nodig hebt. Om 0,76g/W te halen heb ik ze nog niet allemaal nodig gehad

Comment

Comment

Kan zijn Monty, maar ik denk dat je dan misschien gewoon meer moet aangieten (en eerder naar het maximum van je voeding gaan, al is het hier toch al over dat punt). Lijkt me sterk dat als je een hogere EC gaat geven ze dan niet overvoed zullen geraken (de wortels blijven nog steeds hetzelfde?). Is weer voer voor discussie denk ik

Comment

Nou discussie ben het wel met je eens en hier is er volgens mij idd al spraken van een te hoge ec. Bedoelde dat meer in het algemeen onder led. Dat je dan niet klakkeloos een schemakan volgen wat is bedoeld voor een hps kweek. Ik vertrouw meer op me ogen dan op schema's.

Comment

Comment

ja idd monty dat klopt heb er ook een bus led voeding bijgekregen maar heb daar nog niet teveel info over gevonden dus dan maar overgestapt naar canna
                            de cannaboost zou een meerwaarde geven op het vlak dat de fotosynthese (stofwisseling) van de plant verhoogt het is geen voeding maar een additief
                            op de site zeggen ze met pk 13 14 hogere opbrengst maar in de growshop(groene hemel) zeiden ze dat er in de boost pk 13 14 inzit en dat het verloren geld was
                            kan dit kloppen heb er niets over gevonden.

---------- Post added at 00:18 ---------- Previous post was at 00:14 ----------

idd maar u heeft reeds de ervaring om uw planten te lezen
                            maar tis mijn eerste kweek en moet ik toch naar enkele vaste waarden en richtlijnen zoeken en proberen om me daaraan te houden
                            ondertussen schrijf ik dagelijks alles op in mijn dagboek en leer ik uit mijn fouten
                            en pas dan die richtlijnen aan naar mijn ondervindingen en research
                            zodat ik de volgende kweekjes al veel sterker in mn schoenen sta
                            en me de tijd zal ik ook mn plantjes graag willen "kunnen" lezen
                            maarja zoals ze zeggen oefening baard kunst en kweken is echt wel een kunst !!!

Comment

Ik ben zeker dat die PK13/14 nodig is (ik geef zelf de Bloombastic van Atami ter vervanging maar dit is hetzelfde, net nog iets krachtiger zelf). Die Canna Bloom wacht ik nog antwoord van Alien af, ik denk dat het een truc is om te verkopen eerder dan dat het echt meer opbrengst geeft...

Comment

Bezig...
                              X