Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

bruine puntjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

bruine puntjes

Korting op 420shop
    Ledlamp 250 watt:
    week1: lightmix blauw licht (stekjes gegroeid van 11 naar 13cm) geen voeding 1/2 liter pot
    week2: lightmix blauw licht (stekjes gegroeid van 13 naar 16cm) geen voeding 3 liter pot
    week3: lightmix blauw licht + 1x Rood (stekjes gegroeid van 16 naar 22cm) geen voeding 3 literpot voeding 1ml/l PH 6,1
    week 4: overgepot in 11 liter pot 2/3 light mix en 1/3 allmix. led 2 rood en 1 blauw op 35 cm.
    Er komen bruine puntjes op de bladeren.
    Van 1 plantje worden de puntjes groter. (zie foto's). Wat is er aan de hand?
    F120203plantje2.jpgF120203plantje1.jpg

Re: bruine puntjes

Lijkt me een Kalium tekort.
    Wat voor voeding geef je ?
    Als ze overgepot zijn hoef je even niets te geven he..
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik heb alleen in de derde week een beetje voeding gegeven. namelijk BN grond met NPK 5-2-4 1ml/l afgezuurd op PH=6.1.
      Na 3 weken zijn ze overgepot in 11 liter potten met 2/3 lightmix en 1/3allmix. De hoogte varieert van 22-31cm na 4 weken.
      Volgens mij zat er voldoende voeding in de allmix tot einde week 5.
      Ze staan nu nog op 18/6 en op eind week 5 wil ik ze op 12/12 zetten.
      Om Kalium toe te voegen zou ik al kunnen starten met een beetje bloeivoeding. BN P-K 13+14.
      Is dat een goed idee?

Comment

PK 13/14 geven ze volgens het schema bij BN inderdaad de hele bloeiperiode mee.
        Je zou er eens een paar druppels bij kunnen doen om te zien of het helpt.
        Het gaat niet minder worden (schade gaat niet meer weg), maar je moet uitbreiding zien te stoppen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
        X