Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Naar de zijkant krommende bladeren?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Naar de zijkant krommende bladeren?!

    Korting op 420shop
    Hey ik kweek nu onder een aantal 600 watt lampen en de blaadjes van mijn plantjes buigen om.. niet naar boven of naar onder, maar naar de zijkant.
    Wat kan dat betekenen? Ik heb me al rot gezocht op internet maar ik heb het antwoord nergens kunnen vinden.

    Verder vind ik het kleur verschil tussen de nieuwe blaadjes en de oude een beetje groot.
    De oude zijn namelijk heel donker (helaas kun je dat niet goed zien op de foto)

    IMG_2514.jpgIMG_2519.jpgIMG_2520.jpgIMG_2516.jpgIMG_2517.jpgIMG_2518.jpg
    Wat kan hier de oorzaak van zijn?
    Ik gaf ze elke dag 200 ml water, maar gister en vandaag 100 ml omdat ik persoonlijk dacht dat het daaraan zou kunnen liggen.
    De grond voelt ook nog erg nat aan. Morgen schakel ik weer over op 200 ml.

    Ze staan nu 9 daagjes in 11 liter potten. En ik gebruik wortel stimulator supervit en TNT complex van hesi.
    En hoe laat ik ze meer gelijkmatig opgroeien?

    Iemand een antwoord?
    Alvast bedankt.
    Attached Files

    #2
    Re: Naar de zijkant krommende bladeren?!

    te nat en overbevoeding, zou ff rustig aan doen met allebei,moet het goedkomen

    Comment


      #3
      Re: Naar de zijkant krommende bladeren?!

      Oh oke, bedankt voor de tip. Ik zie nu dat de bladeren ineens flink zijn gegroeit. En ik heb daar een zelfverzonnen theorie voor:
      Misschien heb ik inderdaad teveel water gegeven en omdat ik nu wat minder geef zijn de bladeren gaan groeien om meer luchtvochtigheid op te nemen.
      Ze zijn helaas wel meer gaan hangen maar vanavond krijgen ze weer de normale dosis.. maar ik ga zeker minderen met water. thanks.

      Comment


        #4
        Re: Naar de zijkant krommende bladeren?!

        hoihoi,

        die krullen in je blad zou met je temperathuur te maken kunnen hebben , hoe hoog is deze met de lamp aan en hoe hoog met de lamp uit ?

        Zou je is een foto willen maken van een blad, ik zie hier en daar witte stipjes zitte ???

        Op welk moment zijn ze iets geel vekleurd en zijn ze gaan hangen ?? was dat na het geven van de voeding ?? welke aarde gebruike je ?

        Comment


          #5
          Re: Naar de zijkant krommende bladeren?!

          Hey ik heb ze ondertussen in de bloei gezet, maar er zitten er bij van 45 cm en ik heb nog maar 50 centimeter groeiruimte want dan zijn ze tot aan de maximum afstand van de lamp (ook 50 cm). Gaat dit een probleem worden??
          Ik heb santa maria's

          Higher, in de periode van die foto zat mijn temperatuur rond de +/- 27 graden met lampen aan en +/- 18 graden zonder lampen.
          Ik heb inderdaad een plant met witte stipjes op de bladeren ondekt maar die bladeren heb ik half afgeknipt en weg gegooid.
          Ik zal het straks nog eens een keer controleren, thanks!
          Ik heb geen gele bladeren meer gelukkig, het gaat de goede kant op.
          Nu maar hopen dat ze niet te groot worden ofzo.

          ---------- Post added at 02:04 ---------- Previous post was at 02:03 ----------

          btw ik gebruik de grow mix met perlite van plagron gr

          Comment


            #6
            Re: Naar de zijkant krommende bladeren?!

            Bladeren afknippen is een NO-NO ! Die heeft de plant nodig om energie te maken zodat ze kan groeien.
            Die witte stipjes worden veroorzaakt door spint.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Naar de zijkant krommende bladeren?!

              Ohhh wacht ik weet al wat jullie bedoelen, sorry ik had de foto gemaakt nadat ik water had gespoten met de plantenspuit dus ik denk dat het waterdruppeltjes zijn wat jullie zien.
              Dat doe ik soms een klein beetje om de luchtvochtigheid omhoog te krijgen maar ik had gelezen dat ze daardoor kunnen verbranden dus nu doe ik dat niet meer. Alleen net voordat de lichten uit gaan.
              Had ik moeten vermelden, maar toch bedankt voor de oplettendheid

              Comment


                #8
                Re: Naar de zijkant krommende bladeren?!

                Dan ben ik benieuwd naar de volgende foto's met droog blad, liefst als je lampje net uit gaat.
                Ik dacht toch echt spint te zien op foto 1, maar nu ben ik niet meer zeker
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Naar de zijkant krommende bladeren?!

                  Shiiit, jullie hebben gelijk man. ik heb net de onderkant van die blaadjes met puntjes eens goed bekeken en zag ineens allemaal hele kleine beestjes, moest er zelfs mijn bril bij pakken.
                  Is het slim om ze meteen te bestrijden of komen ze dan terug?
                  Ik heb wel van dat spint spul. Of kan ik beter van die roofmijten kopen?
                  Gr en harstikke bedankt

                  ---------- Post added at 02:50 ---------- Previous post was at 02:43 ----------

                  Ik heb trouwens namelijk nogal wat planten te besproeien als ik de boven en onderkant van het blad moet bespuiten met dat spul van bayer.
                  Kan ik dan niet beter wachten tot vlak voor het oogsten omdat ze anders terug komen? Of is dat stom?

                  ---------- Post added at 02:51 ---------- Previous post was at 02:50 ----------

                  ik denk dat ik nu vast ff snel de meest geinfecteerde besproei

                  Comment


                    #10
                    Re: Naar de zijkant krommende bladeren?!

                    Kan ik dan niet beter wachten tot vlak voor het oogsten omdat ze anders terug komen? Of is dat stom?
                    Als je de epedemie onhoudbaar wil hebben moet je wachten. De spint heeft in je hok geen vijanden dus dat gaat explosief vermeerderen ze laggen eieren die na 7 dagen uitkomen eenmaal generatie 2 en 3 gaat dat dus zeer hard. Niet wachten behandelen en na 7 dagen herhalen on de uitgekomen eieren te killen en dan na 7dagen nogmaals.!

                    Verder staan ze ook licht overvoed en redelijk aan de natte kant.

                    Comment


                      #11
                      Re: Naar de zijkant krommende bladeren?!

                      hoiii,


                      Hoe is het nu met je baby's ?

                      ben erg benieuwd hoe het allemaal is afgelopen ?

                      Comment

                      Bezig...
                      X