Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Kiemblaadjes worden geel

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kiemblaadjes worden geel

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Dit is mijn eerste keer wiet kweken. De plantjes gaan allemaal redelijk. 1 plantje groeide maar niet, maar deze is nu weer begonnen te groeien.
    De planten zijn nog vrij klein aangezien ze al een week of 2/3 oud zijn. Het probleem dat ik nu heb, is dat de kiemblaadjes van sommige plantjes geel beginnen te worden.
    Ik heb een kasje gebouwd. De wanden besproei ik aan de binnenkant, waardoor er een hoge luchtvochtigheid ontstaat (neem ik aan). Hier zijn een paar foto's:
    IMG_0830.jpgIMG_0831.jpgIMG_0832.jpgIMG_0834.jpgIMG_0835.jpg
    Sommige plantjes zijn kleiner dan andere, dat komt omdat ik later nog wat zaadjes heb bijgekocht.
    De potgrond is: cocopeat. Dat is een of andere grond met kokosvezels.
    Als het weer niet zo goed is als vandaag staan de plantjes gewoon binnen, voor het raam.

    Ik geef ze niet elke dag water, eerder 1x in de twee dagen, soms wel elke dag.
    Wat zou het probleem kunnen zijn? Geef ik ze teveel, of juist te weinig water? Is die kas toch niet zo geschikt?
    Of gaan de plantjes zo prima en is er niks aan de hand?

    In de 3e foto zie je rechts onderin een plantje die erg klein blijft, maar wel weer is beginnen te groeien.
    Hebben jullie daar nog tips voor?

    Het zijn trouwens allemaal autoflowering rassen en het zijn 8 verschillende soorten.
    (easybud (die kleine), royal bluematic, royal ak automatic, royal haze automatic, royal creamatic, royal dwarf, northern light automatic & royal automatic)

    Alvast bedankt,
    Ludo
    In- & outdoor kweek 2013

    #2
    Re: Kiemblaadjes worden geel

    Je plantjes zijn in ieder geval geweldig hard aan het strekken...omdat ze naar licht zoeken , dus het kastje kun je beter laten varen denk ik...houdt teveel licht tegen, en over de luchtvochtigheid hoef je je in de zomer in onze contreien geen zorgen te maken , die zit van nature al rond de 60%.
    Verder zou ik proberen je plantjes over te potten zodat ze tot aan de lobblaadjes in de grond zitten .

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: Kiemblaadjes worden geel

      Ik heb ze uit de kas gehaald. Overpotten ga ik later wellicht doen.
      Verder nog tips?
      In- & outdoor kweek 2013

      Comment


        #4
        Re: Kiemblaadjes worden geel

        Cocopeat is vaak voedingloos, je geeft daarbij ook teveel water denk ik. Beter zet je ze in de potgrond en haal je het kasje weg. Die zal ook erg warm worden in de volle zon, ook niet goed voor de planten. Water geef je pas als de grond helemaal droog is (duw je vinger er dus in), de toplaag droogt snel en laat het vaak lijken alsof je grond droog is.
        De lobblaadjes bevatten vaak voeding voor de eerste twee, drie weken. Wanneer deze verschrompelen of vergelen, dan duidt dat (over het algemeen) aan dat ze meer voeding uit de grond willen/mogen.

        De plantjes zien er verder prima uit, maar ze hebben dus minder water nodig, en betere grond. Potgrond moet voldoende zijn voor de komende twee/drie maanden. Met autoflowers geldt dat dus voor de hele ronde.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Kiemblaadjes worden geel

          Ik heb de plantjes nu overgepot in biologische potgrond.
          De planten hadden wel al aardig wat wortelgroei.
          Ze staan nu in een kasje in de tuin, hier staan ook de al wat oudere wietplanten. Hier zijn wat foto's:
          IMG_0844.jpgIMG_0845.jpgIMG_0846.jpg

          Ik hoop dat ze nu beter gaan. Dankjewel LR2!
          In- & outdoor kweek 2013

          Comment


            #6
            Re: Kiemblaadjes worden geel

            Je had ze tot de eerste kiem blaadjes in de aarde moeten zetten dus nog dieper en verder niet zo veel water meer geven .
            even aarde laten drogen zo gaat de plant meer wortel aan maken om dat hij water gaat zoeken en veel sterker word
            suc6

            Mooie kas hoor
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Re: Kiemblaadjes worden geel

              Ik weet niet of het aan mij ligt of dat de volgende blaadjes nu ook al bleker beginnen te worden.
              Ik zie duidelijk een kleurverschil tussen de bladeren:
              IMG_0851.jpgIMG_0850.jpg
              Is er iets aan de hand of maak ik me zorgen om niks?

              Dit is trouwens een ander plantje dat wel heel erg naar de zon is gedraaid gister:
              IMG_0853.jpg
              Daar is volgens mij niks mis mee, het ziet er alleen wat eigenaardig uit.
              In- & outdoor kweek 2013

              Comment


                #8
                Re: Kiemblaadjes worden geel

                Ze staan nog steeds te nat.
                Dat verklaart het gele blad denk ik.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Kiemblaadjes worden geel

                  jammer dat dit verslag niet af is.

                  Comment


                    #10
                    Re: Kiemblaadjes worden geel

                    zeker jammer.

                    Comment

                    Bezig...
                    X