Hallo Luitjes,
Ik heb een bladprobleem met mijn dames.
Ik ben bezig met de Zambeza kweek en heb Dutch Amnesia Haze (week 8 bloei) en Crystal Silver Haze (week 5 bloei). De meeste gaan gewoon goed, alleen drie planten hebben een bladprobleem.
Het probleem is dat deze planten:
- donkerder groen kijken
- in het bovenste deel aan de randen bruin worden
- de bladeren droog en dor worden en opkrullen
Ik heb Monty's bladprobleemoplosser erop nageslagen en volgens mij is het Kalium tekort.
Qua voeding krijgen ze:
- kraanwater
- Plagron Terra Bloom
- Plagron Green Sensation
- EC 1,4-1,5 / PH 6.2
Deze voeding krijgen ze via een voedingsvat en Blumat systeem (dus continue).
De PH van de aarde is 6.7-6.8 (Lightmix van Plagron).
Hieronder de foto's. De eerste en tweede foto is van de Dutch Amnesia Hazes (twee planten), hier is het nog niet zo erg. De derde en vierde foto is van de Crystal Silver Haze (1 plant) en deze is het slechtst eraan toe.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een diagnose en een passende oplossing om dit op te lossen.
Foto's: Dutch Amnesia Haze:
DSCF3078.jpgDSCF3079.jpg
Foto's: Crystale Silver Haze:
DSCF3080.jpgDSCF3081.jpg
Ik heb een bladprobleem met mijn dames.
Ik ben bezig met de Zambeza kweek en heb Dutch Amnesia Haze (week 8 bloei) en Crystal Silver Haze (week 5 bloei). De meeste gaan gewoon goed, alleen drie planten hebben een bladprobleem.
Het probleem is dat deze planten:
- donkerder groen kijken
- in het bovenste deel aan de randen bruin worden
- de bladeren droog en dor worden en opkrullen
Ik heb Monty's bladprobleemoplosser erop nageslagen en volgens mij is het Kalium tekort.
Qua voeding krijgen ze:
- kraanwater
- Plagron Terra Bloom
- Plagron Green Sensation
- EC 1,4-1,5 / PH 6.2
Deze voeding krijgen ze via een voedingsvat en Blumat systeem (dus continue).
De PH van de aarde is 6.7-6.8 (Lightmix van Plagron).
Hieronder de foto's. De eerste en tweede foto is van de Dutch Amnesia Hazes (twee planten), hier is het nog niet zo erg. De derde en vierde foto is van de Crystal Silver Haze (1 plant) en deze is het slechtst eraan toe.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een diagnose en een passende oplossing om dit op te lossen.
Foto's: Dutch Amnesia Haze:
DSCF3078.jpgDSCF3079.jpg
Foto's: Crystale Silver Haze:
DSCF3080.jpgDSCF3081.jpg
Comment