Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladeren worden Geel(HELP)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladeren worden Geel(HELP)

    Korting op 420shop
    IMG-20120824-00390.jpgIMG-20120825-00391.jpg

    Ik heb een probleem met mijn Wietplant.
    Dit is al de 2de keer dat in de 4de week van bloei de bladeren geel worden
    Daarna de plant zelf helemaal geel word en dood gaat
    Hij staat nu 4 weken in de bloei, het is een Haze Plant.
    Nu bij de 4de week worden zijn bladeren geel en begint dood te gaan
    Hij staat in een tent van 60x60x140 met een lamp van 125W
    Tempratuur is altijd met lamp aan 28/29 grade en als de lamp uit is 23/24 grade
    En luchtvochtigheid is rond de 60 en de tent staat op een kiertje
    PH waarde van het water weet ik niet, maar ik gebruik altijd regenwater
    Hij krijgt om de dag iets minder dan een halfe liter water dus 1 dag wel volgende dag niet

    Voeding die ik gebruik zijn :
    Alga Bloei 1 liter plagron Gebruik : 2 dopjes op 1,5 L fles
    Guano extract bat no mercy Gebruik : 3 dopjes op 1,5 L fles

    Wie kan mij helpen alvast bedankt!!!
    Last edited by Reddix; 25 August 2012, 12:44.

    #2
    Re: Bladeren worden Geel(HELP)

    Denk dat je ze te veel voed. 2 en 3 dopjes klink ook niet echt secuur. Ik zou ze een tijdje enkel water gaan geven.

    Comment


      #3
      Ik denk zelf ijzer tekort, omdat de Symptomen zijn witte puntjes op de bladeren, bladeren worden geel, en ik heb al zeker 1 week geen verschil meer gezien in de topjes alleen de haartjes zijn bruin geworden maar niet gegroeit, eigelijk kan ik dit geen topje noemen maar een bloemetje...
      Wel komt er kristal over de bladeren

      Ik weet niet of iemand dit kan bevestigen want ik kan het natuurlijk goed mis hebben ?
      Last edited by ceBep; 25 August 2012, 13:24. Reden: bericht goedgekeurd en ééntje verwijderd

      Comment


        #4
        Re: Bladeren worden Geel(HELP)

        Wat voor haze, is het een auto-flower ?
        Flink overvoedt inderdaad, en zo weinig licht helpt daar ook niet bij, de ontwikkeling gaat dan veel langzamer, dus minimaal voeden, niet maximaal.
        Zo'n 125W lamp heeft maar heel beperkte dieptestraling, 20cm van de lamp is het wel zo'n beetje over, topjes verder weg blijven kleiner.
        Wat te doen..pff, nou geen voeding meer geven denk ik, en eigenlijk overpotten in schone aarde ofzo, maar ik weet niet of dat helpt.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Bladeren worden Geel(HELP)

          Naar de shop, Kleinste flesje Hygrozym halen. Dat 1 x geven, maximale dosering. Overvoeding weg. Waterbeurt daarna alleen P geven met ijzer of bionova micromix. Daarna weer ok.
          No-nonsens kweker

          Comment


            #6
            Re: Bladeren worden Geel(HELP)

            Oke mensen bedankt voor de info

            ik ga maar even morgen kijken of ik hygrozym kan vinden bedankt voor de goeie tip !

            Comment


              #7
              Re: Bladeren worden Geel(HELP)

              hmm van ver ziet je plantje er goed uit, van dicht, ziet ie er redelijk rijp uit, dus ik denk niet dat die nog veel gaat verdikken. ik kan mis zijn, maar lijkt me best te herbeginnen

              zou je es niet naar de aptheek gaan en een spuitje vragen, zodat je de voeding per ml correct geeft, lijkt me dat je de plant veel te veel voeding geeft, slecht afgemeten, weinig licht dus veel voeding hebben ze niet nodig, waardoor ze redelijk verpest worden dat ze vroeg rijpen en doodgaan.

              Mss best es geen haze nemen en leren kweken met redelijk sterke plant, want lijkt me anders niet goed te komen.. Haze is ook geen plant dat je met weinig licht moet kweken, en is dat een hps 150w of tl licht ofzoeits...

              ps: ik denk dat je een beter lichtsysteem nodig hebt, lijkt me niet dat je met hps werkt en dan krijg je al te zwakke topjes
              Last edited by OnlineAlien; 31 August 2012, 01:12.

              Comment

              Bezig...
              X