Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

White Widow - Kleine bladproblemen, wat te doen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    White Widow - Kleine bladproblemen, wat te doen?

    Korting op 420shop
    Beste iedereen,

    Ik heb even een paar vragen over mijn White Widow plant betreffende de bladeren. Zelf ben ik nog beginnend kweker en weet daarom niet precies hoe en wat.

    Mijn plant krijgt naarmate de tijd wat meer gele bladeren onderin de plant (zie afbeeldingen) ik weet niet of dit nou komt door teveel/te weinig voeding (ik geef elke dag dutch pro grow A+B 3ML p/l water) of dat dit gewoon komt doordat de plant wat ouder word/hij bijna gaat bloeien. Wat hier het beste mee te doen?

    Verder heb ik denk ik ook een klein Calcium gebrek (zie ook bijgevoegde foto's), is dit een probleem of kan ik dit gewoon laten aangezien het niet heel veel voorstelt?

    Alvast bedankt!

    ~Rick~
    Attached Files
    Last edited by p4r3; 25 August 2012, 16:08.

    #2
    Re: White Widow - Kleine bladproblemen, wat te doen?

    Of zouden de gele bladeren een teken van zwavel tekort zijn?

    Comment


      #3
      Re: White Widow - Kleine bladproblemen, wat te doen?

      iemand...?

      Comment


        #4
        Re: White Widow - Kleine bladproblemen, wat te doen?

        Zal gewoon een beetje voeding tekort zijn, dat heb je altijd wel wat in volle grond.
        No worries.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: White Widow - Kleine bladproblemen, wat te doen?

          Hij staat niet in volle grond, heb pot ingegraven waar universele potgrond in zat.. voeding gaf ik trouwens elke dag mee met het water dus denk niet dat het daar aan licht, heb nu al een paar dagen geen voeding gegeven. Bladeren worden nu vanaf de onderkant ook bruin en vallen wat af. Kijk wel even hoe het loopt zonder voeding en anders geef ik het maar gewoon weer mee..

          gr

          Comment


            #6
            Re: White Widow - Kleine bladproblemen, wat te doen?

            Ik denk dat je teveel water geeft. Hier door sterft de plant langzaam af, waardoor de bladeren geel worden en daarna er af vallen!
            ziet er verder kern gezond uit.

            laterzz
            dig a hole, plant a seed, wait for rain and wish for weed..

            Comment


              #7
              Re: White Widow - Kleine bladproblemen, wat te doen?

              Tja, ik geef water als hij droog staat en dan een paar liter wat hij zo opzuipt... Ik zat zelf aan een te hoge PH te denken (heb nog geen meter wat een beetje ** is) waardoor er een zwavel tekort is. Symptomen daarvan zijn ook gele bladeren en paarse bladstelen (waar ik ook last van heb). Heb de plant nu overgepot in volle grond en ik kijk het even aan.

              Het worden trouwens wel veel gele bladeren (zie foto)

              Gr!
              Attached Files
              Last edited by p4r3; 29 August 2012, 17:22.

              Comment


                #8
                Re: White Widow - Kleine bladproblemen, wat te doen?

                Ik zie een algemeen voeding gebrek. Bladgroen gaat naar boven in de plant, de onderste bladeren worden daardoor geel. Stikstof of groeivoeding geven.
                De rode nerven in de bladeren wijzen op fosfor gebrek, P toevoegen dus.
                Wees daar niet te zuinig mee, de plant heeft dat erg hard nodig voor zowel wortelgestel als topvorming.

                De vlekjes op de bladeren, foto 1 lijkt mij schde door druppel en licht. Lenswerking.
                Een beetje Ca toevoegen kan geen kwaad, maar geef dan ook Mgo 8% mee.

                Ca en Mgo zitten in de plant op hetzelfde stoeltje, ze proberen elkaar te verdringen.
                Ca en Mgo gaan moeilijk samen in een fles, daarom 2 flessen.
                Mgo en P gaan ook slecht samen, daardoor zit er vaak net even te weinig mgo in de 1 component basisvoedingen.
                No-nonsens kweker

                Comment


                  #9
                  Re: White Widow - Kleine bladproblemen, wat te doen?

                  Misschien gelooft-ie jou wel harry
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: White Widow - Kleine bladproblemen, wat te doen?

                    Oke ik ben overtuigd :p
                    geef nu dutch pro bloom a+b, zit daar voldoende stikstof in tegen de gele bladeren? Zit hier ook genoeg P in? Zo niet wat is dan het beste? Pk13/14 al?

                    Thx!
                    Last edited by p4r3; 30 August 2012, 17:38.

                    Comment


                      #11
                      Re: White Widow - Kleine bladproblemen, wat te doen?

                      Bloeivoeding zou genoeg fosfor moeten bevatten, alleen stikstof zit meer in groeivoeding dan bloeivoeding, kan geen kwaad om af en toe in de bloei nog groeivoeding toe te dienen voor een N tekort.

                      Greetz

                      Comment


                        #12
                        Re: White Widow - Kleine bladproblemen, wat te doen?

                        Allereerst allen bedankt voor de snelle reacties.

                        Carlorowan, het probleem is dus dat ik al veel groeivoeding meegaf en dat zich evengoed een stikstoftekort voordoet... Ik denk dat ik morgen even iets bij een tuincentrum koop waar veel stikstof inzit iets van ecostyle mss. Verder weet ik ook niet zo snel hoe ik vlug extra stikstof toedien. Het is iig wel snel nodig!!

                        Groet!

                        Comment


                          #13
                          Re: White Widow - Kleine bladproblemen, wat te doen?

                          de bloei begint man en je potje aarde heeft geen voeding niet meer, je kunt beter een bloeivoeding bestellen of growshop bezoeken.. hehe

                          en nog makkelijker is mss om je pot eruit te halen en de plant volledig in volle grond te steken dan komt het vanzelf goed, maar ja als je steeds te weinig voeding geeft zal het alleen maar verergeren tot ie helemaal geel is, mss effe wat bladvoeding erop spuiten, helpt ook

                          maar ja een grote plant verbruikt veel voeding, als we nog wat zon krijgen, mag je flink iedere dag voeding geven of je gaat in de pinarie zitten

                          Comment


                            #14
                            Re: White Widow - Kleine bladproblemen, wat te doen?

                            Ik heb al bloeivoeding, dutch pro. Tevens staat plant ook al in de volle grond

                            Gr

                            Comment


                              #15
                              Re: White Widow - Kleine bladproblemen, wat te doen?

                              Fish-Mix.jpg
                              Ik nevel een paar keer hiermee als ik wat lichtgekleurd blad bespeur.

                              +1 bladvoeding is idd het snelst.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X