Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladeren van planten worden van buitenaf bruin en 1 plant lijkt eraan te overlijden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladeren van planten worden van buitenaf bruin en 1 plant lijkt eraan te overlijden

    Korting op 420shop
    Sinds vorige week worden de blaadjes van mijn plantjes van buitenaf bruin en gaan slap hangen. het is begonnen bij de hoogste plant, die ondertussen op sterven staat. Al zijn de bladeren, zelfs waar ze bruin zijn, nog vrij vochtig. De andere plantjes krijgen nu langzaam precies hetzelfde. Ik heb echt geen idee wat het kan zijn, en kan nergens iets soortgelijks vinden.
    Dringend hulp nodig dus.

    de ergste
    20120830_184021.jpg

    dit is degene die er het meest vandaan staat, en heeft het alleen nog aan de kant van de andere planten
    20120830_183959.jpg


    Zo was het in het begin
    20120830_184003.jpg20120830_184012.jpg
    20120830_184027.jpg
    20120830_184030.jpg

    En mijn trots
    20120830_184057.jpg

    #2
    Re: Bladeren van planten worden van buitenaf bruin en 1 plant lijkt eraan te overlijden

    In wat voor grond staan die dingen, nog toevoegingen ?
    Geef je voeding of andere zaken ?
    We hebben info nodig om dit te analiseren


    Ajo
    Ventje
    Living in Second live for real

    Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

    Comment


      #3
      Re: Bladeren van planten worden van buitenaf bruin en 1 plant lijkt eraan te overlijden

      Oorspronkelijk geplaatst door Ventje View Post
      In wat voor grond staan die dingen, nog toevoegingen ?
      Geef je voeding of andere zaken ?
      We hebben info nodig om dit te analiseren


      Ajo
      Ventje
      Staan in volle potgrond, gemengd met wat kippenmest.
      Er is 2 weken terug kunstmest bijgegooid door mijn huisgenoot.
      Dit was misschien wat teveel. Maar dan zou het ondertussen toch niet meer erger worden lijkt me?
      En dit heeft hij niet bij allemaal gedaan, maar degene die het niet had begint nu ook hetzelfde te krijgen.
      Last edited by trippendezeeuw; 30 August 2012, 19:34.

      Comment


        #4
        Re: Bladeren van planten worden van buitenaf bruin en 1 plant lijkt eraan te overlijden

        lijkt me toch aan de mest te liggen, als je plots gaat bijmesten en twee weken later gaan je planten kapot dan.... ik weet niet welke mest gebruikt is, maar dit is de reden waarom je in de winter mest zodat de voeding tijd geeft om te verspreiden en niet te sterk te zijn.

        mest heeft tijd nodig om te werken, en zeker wanneer het nat is komen er meer meststoffen vrij, denk dat je geluk hebt dat het redelijk droog was de laatste tijd en nu met regenval die over de kunstmest gaat komen er meer en meer voeding vrij.

        hopelijk staat die ene plant ver genoeg zodat ie niet teveel schade van oploopt, z'n wortels zitten overal dus vrijwel weinig reden om te gaan mesten in volle grond, tenzij de kwaliteit van de aarde zeer slecht, voedingsarm is. de wortels van je goede plant zullen zeker ook zitten bij de planten waar gemest is. Met wat geluk zal het daar niet zo erg zijn als de andere planten en komt het wel goed

        ps: ik heb ook es mest gegeven aan een plantje, ging 4 weken goed en dan ging ie dood in 1 dag na een gulle watergift dus ja oppassen met mest en zeker traagwerkende mest

        Comment


          #5
          Re: Bladeren van planten worden van buitenaf bruin en 1 plant lijkt eraan te overlijden

          Ik was er al bang voor. Dan maar gaan hopen dat het bij gaat trekken. Of anders hooguit die ene dood gaat. Dan weet ik in ieder geval dat het waarschijnlijk geen gekke ziekte oid is.

          Thanks voor de snelle reactie.

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Maar wat kan ik nu nog het beste doen? Zoveel mogelijk water bijgeven om de mest te verdunnen?

          Comment


            #6
            Re: Bladeren van planten worden van buitenaf bruin en 1 plant lijkt eraan te overlijden

            Heb je ze wel extra water gegeven, toen het afgelopen weken zo warm was ?
            Dan denk ik aan minstens een liter of 5-10 per dag per plant ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Bladeren van planten worden van buitenaf bruin en 1 plant lijkt eraan te overlijden

              Elke ochtend een emmer per plant, en als het heel warm was savonds nog 1.

              Comment

              Bezig...
              X