Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Help! Calimero plantjes..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Help! Calimero plantjes..

    Korting op 420shop
    Wat moet je hier nou mee? De lob-blaadjes zitten nog aan elkaar door het zaadschilletje en zo heb ik er nog 2 twee staan. Alle drie sweet-mango auto van RQS. Op de foto lijkt het alsof het met behulp van een klein scherp schaartje verholpen zou kunnen worden maar in werkelijkheid is het allemaal zo klein dat ik me daar niet aan waag. De eerste echte blaadjes zijn er ook en de volgende zitten een beetje opgerold en ik vraag me af of dit wel goed gaat komen.
    Iemand een idee wat ik moet of kan doen?
    Attached Files

    #2
    Met een pincet het zaadhoesje eraf halen?

    Greetz,

    xslt66x

    Comment


      #3
      Re: Help! Calimero plantjes..

      idd zaadhoesje afhalen, kan je zachtjes met je vinger doen ook, heb er net 3 gedaan
      Wil je blowen, moet je het zelf growen

      Comment


        #4
        Re: Help! Calimero plantjes..

        Yep, dat.
        Of natsproeien en een boterhamzakje erover zetten. (hoge lv)
        Als het dan met 24u niet los is kun je het er in ieder geval makkelijker af krijgen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Help! Calimero plantjes..

          Ik heb het vanochtend eerst met een pincet en een loep geprobeerd. Dat viel vies tegen want die hoesjes zitten echt vast, gewoon er af trekken kan misschien wel maar het plantje kwam bijna een beetje uit de aarde toen ik het probeerde. Gesterkt door de reacties uiteindelijk met mijn vingers het zaadschilletje bij de open zijkanten vastgepakt waarna een klein beetje kracht zetten voldoende was om het schilletje te knakken. Daarna de andere twee plantjes op dezelfde manier van hun schil ontdaan.
          Bedankt voor jullie hulp, die meisjes genieten zichtbaar van hun bevrijding.

          Comment


            #6
            Re: Help! Calimero plantjes..

            zie je wel, was eerste keer bij mij ook even vanmaar na wat rondneuzen op forum de nodige info gevonden en uitgetest en was in orde, laat ze maar knallen
            Wil je blowen, moet je het zelf growen

            Comment


              #7
              Re: Help! Calimero plantjes..

              Toch weer goed gekomen dan.
              Volgende keer de zaadjes planten met het puntje omhoog.
              Of, als je eerst ontkiemt, als het kiempje 2mm is, in de aarde zetten, ook weer met het puntje (worteltje dus) omhoog.
              Zo vallen ze in de natuur ook. Worteltje groeit omhoog, komt soms zelfs even boven de grond, keert dan om en verdwijnt in de diepte.
              Het plantje trekt zichzelf dan uit het zaadhoesje, die blijft in de grond achter.
              Zo heb je minder kans dat je zaadje met helm op wordt geboren
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              Bezig...
              X