Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

lichtgroene tot gele bladeren en paarse steeltjes op regular buitenkweek... hoe oplossen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    lichtgroene tot gele bladeren en paarse steeltjes op regular buitenkweek... hoe oplossen?

    Korting op 420shop
    Hey allemaal,

    mijn regular RQS outdoor mix plantje is sinds twee weken aan het bloeien, ze is 21 weken oud, meet 1m25 en staat in volle grond. Heb onderaan al veel gele fanleaves gesnoeid, maar nu begint ze ook bovenaan steeds lichter groen te kleuren en de stengeltjes worden meer en meer paars. Ik las in Monty's bladprobleemoplosser dat dit ofwel met Fosfor- of Kalium-tekort te maken kan hebben.


    IMG_1414.jpgIMG_1416.jpgIMG_1418.jpg

    Mijn vraagjes:

    . heeft dit te maken met te weinig water geven? ik geef regenwater, max 5 liter per dag, en bij slecht weer/veel regen durf ik al eens een dagje overslagen.
    . wat kan ik voor de rest nog doen om deze tekorten aan te vullen? ik ga ervan uit dat ze nog minstens een maand bloei te gaan heeft dus wil nu wel het nodige doen om het niet alsnog te verknallen ze heeft tot nu toe nooit extra voeding gekregen


    alle hulp en tips meer dan welkom!

    cheers
    calmos
    Attached Files

    #2
    Re: lichtgroene tot gele bladeren en paarse steeltjes op regular buitenkweek... hoe oploss

    Je hebt een stikstoftekort. Stikstof bijgeven (koemest, vloeibare voeding, etc.) en geen water meer geven. Ze staan in de volle grond, dus water hebben ze niet nodig eigenlijk..
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: lichtgroene tot gele bladeren en paarse steeltjes op regular buitenkweek... hoe oploss

      Kom door de tempratuur wisseling tis nu veel kouder dan weekje terug en dan krijg je snel paarse verkleuring te zien in je plant stress
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: lichtgroene tot gele bladeren en paarse steeltjes op regular buitenkweek... hoe oploss

        Klopt bella, door temperatuurwisselingen krijg je paarse verkleuringen. Maar reken ook mee dat hij 'al veel gele fanleaves' verwijderd heeft, wat weer duidt op overbewatering of stikstoftekort. Niet het verwijderen natuurlijk, maar de gele kleur.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment

        Bezig...
        X