Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Meeldauw verhelpen met BAyer Garden Exact????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Meeldauw verhelpen met BAyer Garden Exact????

    Korting op 420shop
    Hallo,
    ik heb op een aantal planten meeldauw ontdekt. Nu heb ik Bayer Exact tegen schimmels (o.a meeldauw en roest) gekocht.
    Dit word ook op fruit gebruikt, maar nu zag ik het ook op de site van http://www.growshopholland.com/1468-...-meeldauw.html
    Dus ik ga er van uit dat het ook op onze plantjes gebruikt word. Heeft iemand hier ervaring mee?

    ik zit nu ongeveer 2weken voor de oogst, kan ik dit nu gebruiken en in welke hoeveelheid?
    Ik denk de verhouding voor groente en fruit??
    Werkt dit ook tegen (of voorkomt het) Toprot?



    Sierheesters en planten (vooral rozen): 25 ml in 10 liter water, voor rozen 30 ml per 10 liter water
    En is het erg als het ook op de toppen komt? *(het middel)
    Alvast bedankt!
    Last edited by Cheech; 20 September 2012, 15:54.

    #2
    Re: Meeldauw verhelpen met BAyer Garden Exact????

    Dubbel topic niet toegestaan; je andere topic met precies dezelfde vraag op een ander subforum is verwijderd.

    Comment


      #3
      Re: Meeldauw verhelpen met BAyer Garden Exact????

      Yep, dat werkt prima.
      Je moet ze helemaal inspuiten, maar daarna minstens 2 weken wachten tot je oogst.

      Als je beginnende meeldauw hebt kun je ook 9 delen water mengen met 1 deel magere melk en daarmee spuiten.
      Daarmee verdwijnt het niet, maar hou je het wel redelijk onder controle, mits het weer een beetje meewerkt.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Meeldauw verhelpen met BAyer Garden Exact????

        Oke bedankt

        Is het dus ook niet erg als je op de toppen spuit, als je toch 2weken wacht tot de oogst? (Heb namelijk net alles gespoten, ook op toppen.)
        Ik had gelezen dat het ook preventief werd gebruikt tegen toprot????

        En over die melk, ik las dat het nou juist volle melk moest zijn?

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        En heeft het zin om morgen nog een keer te spuiten? of is 1x genoeg?

        Groetjes en bedankt alvast!

        Comment


          #5
          Re: Meeldauw verhelpen met BAyer Garden Exact????

          Dat spul bevat chloor:
          http://www.alanwood.net/pesticides/triadimenol.html
          Dat zal dan wel best zijn om te eten, maar om te roken weet ik het nog ze net niet. In jouw geval zou ik proberen nog twee weken uit te zingen. Je kunt de besmettingen dagelijks wegsnoeien, en misschien vast een hoop fanbladen verwijderen zodat er wat ruimte komt in de planten.

          't Is maar een idee...

          Comment


            #6
            Re: Meeldauw verhelpen met BAyer Garden Exact????

            gebruik spuitzwavel van bayer tot 3 weken voor de oogst
            alles 1 x zeiknat spuiten smorgens voor de zon op komt en dan niet meer spuiten mijn advies!
            HOE MOET IK ONTKIEMEN
            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

            Comment


              #7
              Re: Meeldauw verhelpen met BAyer Garden Exact????

              Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
              ...maar om te roken weet ik het nog ze net niet...
              Yep, daar had ik ook al even naar gezocht, maar er is nergens iets over te vinden.
              Zwavel is ook niet zo fijn om te roken en werkt beter preventief.
              Exact is curatief beter en werkt vaak na 1 behandeling al voldoende, met een wachttijd van 14 dagen is het product 'weg'.
              Een top met meeldauw is net zo slecht om te roken denk ik, en kom dan niet met de smoes die ik overal lees: "Ja je kan het nog curen", want dan blijft er niets over van je lekkere wietje, ik vind het gewoon smerig.

              De oorzaak verhelpen is natuurlijk altijd de volgende stap die je moet nemen.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Meeldauw verhelpen met BAyer Garden Exact????

                Het is maar net wat je wil roken......

                Dit is geen persoonlijke kritiek of aanval, maar mijn opinie.

                Er staan hier topics waarin mensen ongerust zijn dat er iets over coffeeshopwiet gedaan wordt.
                Dan ga je dus zelf kweken, en heb je de kwaliteitscontrole 100% in de hand.
                Zelf zou ik het rot wegsnijden, en volgende keer op zoek gaan naar meer rot-resistente strains.

                Bij mezelf komt er niets chemish aan men wiet, ik moet dat spul oproken, en wens dat nog zo lang mogelijk te doen. Dus ook niet in de grond.

                Wat een ander doet is mij eender, maar een jointje dat besproeid is geweest met insecticide, fungicide, wat voor cide dan ook, laat ik aan mij voorbijgaan.
                kweekverslag sour diesel en lemon skunk.

                Say Cheese !!



                Comment


                  #9
                  Re: Meeldauw verhelpen met BAyer Garden Exact????

                  Nou ja ik heb alles ingespoten gisteravond, en het is ook op de toppen gekomen, ik ga er maar vanuit dat het product na 2 weken ''weg'' is. En als ik het echt niet vertrouw spoel ik ze nog wel af (lekker bevordelijk voor de schimmels).

                  Vorig jaar had ik in het begin van de bloei last van bladluis of trips, heb ik behandeld met water spiritus en groene zeep, lijkt me ook niet echt gezond om te roken, maar dat was potverdomme wel een lekker wietje.

                  En ik neem aan dat als een fabrikant van bestrijdingsmiddelen (voor gebruik op groente en fruit welliswaar) zegt: tot 2 weken voor oogst gebruiken, dat ze het RUIM aanhouden, om zichzelf sowieso al in te dekken om eventuele vergiftiging te voorkomen. Meestal is dit wel het geval. En daarbij, het word ook in growshops verkocht..
                  Last edited by Cheech; 21 September 2012, 13:08.

                  Comment


                    #10
                    Re: Meeldauw verhelpen met BAyer Garden Exact????

                    Triadimefon waarvan dat produkt afgeleid is, is buiten cancerogeen, ook zeer slecht voor je reproduktie.

                    maar als 'een verdomd goeie smaak' je enige maatstaf is, dan hoef je je ook geen zorgen te maken natuurlijk.

                    zoals ik eerder schreef, iedereen rookt waar hij of zij zin in heeft.


                    en het meeste fruit wordt dan ook gewassen vermoed ik, en niet opgerookt.
                    kweekverslag sour diesel en lemon skunk.

                    Say Cheese !!



                    Comment


                      #11
                      Re: Meeldauw verhelpen met BAyer Garden Exact????

                      Leven is ook slecht voor je.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Meeldauw verhelpen met BAyer Garden Exact????

                        het is maar wat je er van maakt, en hoe lang je het wil rekken
                        kweekverslag sour diesel en lemon skunk.

                        Say Cheese !!



                        Comment


                          #13
                          Re: Meeldauw verhelpen met BAyer Garden Exact????

                          Waar zie je dat een verdomd goeie smaak mijn enige maatstaf is? Nergens dacht ik zo.

                          Ik heb liever gewoon geen schimmel/ziekte in mijn plant/wiet. En stel je wilt er cake van bakken ofzo (wat ook gaat gebeuren), dan lijkt het me ook niet fris om een schimmel of ziekte in je plant te hebben.

                          En wat betreft cancerogeen, in welke mate zou zoiets kankerverwekkend zijn? Ik denk op zeer lange termijn.

                          Comment


                            #14
                            Re: Meeldauw verhelpen met BAyer Garden Exact????

                            je moet me ook niet verkeerd begrijpen....
                            dit is niet persoonlijk tegen jou, noch is het beledigend bedoelt.

                            dat van die maatstaf was cynisch bedoelt, vandaar het knipoogje.

                            en ja, toxische stoffen werken meestal niet direkt op je in, vandaar dat ook veel mensen ze onderschatten.
                            en zoals QnQ zegt, het leven is een grote gok anyway.... zo meteen kom je een gek tegen in het winkelcentrum die iedereen doodschiet, en daar sta je dan met je macrobiotische wiet


                            hoedanook, ik hoop dat je van je meeldauw van af bent, en dat je een grote oogst hebt, en laat de wiet je smaken! (zonder cynisme )
                            kweekverslag sour diesel en lemon skunk.

                            Say Cheese !!



                            Comment


                              #15
                              Re: Meeldauw verhelpen met BAyer Garden Exact????

                              Het is inderdaad allemaal een grote gok, je weet maar nooit tegenwoordig.

                              Comment

                              Bezig...
                              X