Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wat is dit?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wat is dit?

Korting op 420shop
    Hey iedereen ,

Ik vond niet wat dit was bij montys bladprobleem. Een ziekte/ongedierte?
    Het is maar op 1 blad , sommige krullen wel een beetje naar binnen ook.
    foto (3).jpg

thx guys!

Re: Wat is dit?

Maak eens een foto zonder licht, of haal dat blaadje weg en maak dan een foto.

Comment

foto (4).jpgfoto (5).jpgfoto (6).jpg

Comment

Als het niet om de blaadjes onderin ging zou ik zeggen temperatuur te hoog.

Comment

foto.jpg
          hey thx ayrton , maar dat kan bijna niet. heb meestal een constante temperatuur van 25graden , zonder lamp iets minder. Heb even een duidelijkere foto gemaakt. Dit is van 1 dag op de andere zo geworden. Superlemonhaze , ze krijgen alle 3 hetzelfde maar er is maar 1 met dit probleem..

Kan iemand me zo snel mogelijk zeggen wtf dit is ??

Comment

Er lijken hier en daar van die scheef trekkende puntjes aan het blad te zijn.
            Misschien tmv of te wel tabaksvirus?
            Zijn ze uit stekken?
            Planten kan je onderling besmetten door ze allemaal met het zelfde schaartje te knippen.

Comment

Pff rot zeg , het word super snel erger. nog altijd maar 1 plantje .. wat doe ik hieraan? En ben je zeker?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

en nee uit zaad

Comment

Necrotische vlekken schijnen een fosfor tekort weer te geven, maar ik ben geen binnenkweker.
                En zolang het om 1 blad gaat zou ik niet panikeren....

Comment

Dat is net het rare , het zat op 2 bladeren , maar van vandaag op morge was het op een gezond blad veel erger als degene die het al hadden. (laatste foto die poste)

Comment

Dit lijkt op het gevolg van een blokkade door een hoge bodem PH. De fosfor word dan idd ook voor een deel geblokkeerd. Een fosfor gebrek toont zich dan idd in deze bruin/paarse donkere vlekken in je blad. Vaak zie je dan ook rood / paarse strepen in de bladsteel. De Bladpuntjes krullen dan vaak ook naar onder.

Comment

Op de foto's zie ik hier en daar een links/rechts weg trekkend bladpuntje die ik ook in tmv foto's heb gezien.
                      Maar ik ben er niet zeker van dat, dat ook klopt.

Comment

TMV heeft andere kenmerken, die zie ik hier niet terug.
                        In geen enkele wijze veroorzaakt TMV necrotische vlekken, dus dit kun je uitsluiten als oorzaak.

Comment

Ik heb alle aangetaste bladeren afgetrokken , mijn andere zien er nog altijd gezond uit..
                          Op wat duid dit mensen? te hoge luchtvochtigheid en te lage temperatuur? http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...3&d=1349445989

Comment

Da's handig.
                            Als je het probleem niet hebt opgelost gaan dus nu je gezonde bladeren dit verschijnsel krijgen.

Eerste was duidelijk een fosforprobleem.
                            Dat bollende blad heb ik ook soms. Meestal 1 of 2 vingers van een blad.
                            Het zou kunnen duiden op een verstoorde vocht/zuurstof verhouding in de aarde. (te nat en ingeklonken)
                            Last edited by QnQ; 9 October 2012, 18:28.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik heb bij volgende watering extra mestoffen gegeven , ze zien er terug beter uit. buiten idd die bollende bladeren.

Minder water geven en met naald in grond prikken?

Comment

Bezig...
                              X