Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

bruine vleken op bladeren !

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

bruine vleken op bladeren !

Korting op 420shop
    Hallo kwekers, Ik will jullie iets vragen want ik weet niet wat het kan zij het is mijn eerste keer binnen kweek en weet niet wat ik aan deze bruine pleken kan doen omdat ek niet weet wat ik verkeert doe. pleas help!

Hier onder zie je de fotos die ik genomen heb.

BAM 017.jpgBAM 018.jpg

Re: bruine vleken op bladeren !

Iets meer info zou wel helpen. Staan ze in bloei? Hoelang al? Op welke aarde of ander medium staan ze. Meet je de PH en EC? gebruikte je voeding? enz
    en een totaalbeeld van de gehele plant is ook wel handig. Zo puur op de foto afgaande gok ik eens erop dt ze in week 4 bloei staan en dat je je water niet af zuurt en een Ca gebrek aan't oplopen bent. Maar zonder iets meer info blijft dat een wilde gok.

Comment

zit in aarde van growshop dus normaal goeie heb er lava steentjes bij gedaan , temperatuur normaal iets te warm moeilijk te regelen met me afzuiging is altijd te warm of te koud krijg het niet goed geregeld , ph weet ik niet weet ook niet hoe ik dat kan bekijkn hangt onder 400watt lamp , voeding is van starterskid gekocht met terra bloom , power roots , pure enzyme en nog meer waar zit een schema bij hoe veel ik moet geven elke week en hoe lang en dingen dus dat volg ik gwn en het zit er nog maar een dag of 3 op dus niet zo lang. zit nog niet in bloei is nu 4 weken goei veel te lang laten groeien is omdat er andere kleintjes zijn bij gekomen van vriend en die moesten nog groeien dus morgn gaan ze in bloei en water niet af zuurt wist ik helemaal niets van ik geef gwn water met tuinslang van kraan ? en als ik vragen mag wat is Ca ? BAM 019.jpg hier foto van het geheel !

Comment

Ca = Calcium of te wel kalk. Als je puur kraanwater hebt gegeven dan zal het idd een Ca gebrek zijn en denk ook een Mg tekort en andere sporenelementblokkades door een te hoge PH van het water. Daarom zuurt met het voedingswater aan na het mengen van voeding en water tot de juiste PH voor je dames. Op aarde is dat grofweg tussen ph 6 en 6,5. De EC en PH meet men dan met een meter. Iedere growshop te krijg of online.

Om alle voedingselementen goed te kunnen opnemen moet eerst je PH van je grond en je gietwater op orde zijn. Er staat meer dan voldoende uitleg over bodem PH en voedings opname op het forum.

Comment

Heren dat afzuren zal tog niet zo'n probleem motten zijn, hij kweekt op aarde. Ca-gebrekken loop je juist eerder op als je afzuurt; kalk = basisch

Die gozer geeft rechtstreeks water vanuit de kraan met een tuinslang!!!!!!!!!!!!!!
          Ijskoud water direkt bij de wortels kan niet goed wezen, daar zou ik als eerst mee stoppen.
          Pak een bak/ton en flikker daar water in en laat dit gewoon op kamertemperatuur komen en dan pas gebruiken.
          Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
          Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

Comment

Dusse ...
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
            X