Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

bladeren verkleuren gans

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bladeren verkleuren gans

    Korting op 420shop
    IMG_1341[1].jpgIMG_1339[1].jpgIMG_1329[1].jpgIMG_1336[1].jpg
    Hallo,

    Ik heb een groot probleem met mijn planten en heb deze verschijnselen nog nooit gezien:
    Ik heb 2 weken geleden mijn planten verpot, van 3l potten naar 11l potten, omdat ik tijdens het verpotten wat wild was heb ik wat van mijn wortels beschadigt.(volgende keer begin ik gelijk in 11l potten)
    dus besproeiede ik ze dagelijks een paar keer met rhizotonic tegen de stress.
    Maar mijn bladeren worden maar steeds erger .... kan iemand mij helpen aub....
    Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

    #2
    Re: bladeren verkleuren gans

    Dagelijks een paar keer besproeien is veel te veel.

    Bijvoorbeeld, de rhizotonic van Canna mag je eenmaal per week sproeien, in verhouding 1:500. (Lees hier maar na: http://www.canna.nl/rhizotonic_directions)

    Ik vermoed dat als je meerdere malen per dag sproeit dat je sproeit wanneer je lamp aan staat. (Welke lamp, vraag ik me dan af?)
    Dan verbranden de bladeren gewoon. Best is om te sproeien net als de lamp uitgaat, als er dan toch moet gesproeid worden.

    Waarom los je die rhizotonic niet op in de voedingsoplossing? Ik ga er van uit dat wortelstimulator het best werkt als je die rechtstreeks naar de wortels brengt...
    Niet overdrijven is de boodschap!

    Comment


      #3
      Re: bladeren verkleuren gans

      Het is idd geen verkleuring maar ze sterven gewoon af. Waarschijnlijk is het wortelkanaal verpest. Dit soort symptonen krijg je ook als je te weinig of juist te veel water geeft. Misschien komen er nog nieuwe bladeren op die dit niet krijgen en dan groeit je plant gewoon verder.

      Comment


        #4
        Re: bladeren verkleuren gans

        Thanks jongens

        Had ondertussen ff op onderzoek uitgeweest & zag idd dat het van de rhizo. Op de bladeren te spuiten, dagelijks enkele keren... En dan nog het verpotten waarbij ik een kleine jonge worteltjes beschadig heb Dat zie je duidelijk plant tot plant :-s dus vandaag heb ik enkel 5l water gegeven ph5.8 en met gedemineraliseerd water besproeid ook mijn lv is op een constante 78 mijn 400 watt led handen op een 45cm van men dames & hangt nu op een rustige 70cm & morgen ook nog ns 5l water of op welke manier kan ik ze beter helpen! Want het is echt jammer ...
        Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

        Comment


          #5
          Re: bladeren verkleuren gans

          Wortels beschadigen bij het verplanten geeft niets, dat heet bij jonge planten verspenen.
          Net als bij snoeien gaan ze dan vertakken en krijg je een dichter wortel gestel.

          Jou schade is daar dan ook niet door ontstaan.

          Demi water is nergens voor nodig. Kraanwater is prima.

          Watergeven doe je naar behoefte en niet per ltr.
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: bladeren verkleuren gans

              Water geven als ze gaan hangen.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: bladeren verkleuren gans

                Dat is nog veels gemakkelijker

                QnQ, ik dacht dat ze ook kunnen gaan hangen als je teveel water geeft? Klopt dit?

                Comment


                  #9
                  Re: bladeren verkleuren gans

                  ja daar kunnen ze idd ook van gaan hangen van teveel water,

                  een keer teveel water kan nog niet zoveel kwaad, maar doe je dit vaker of geef je bijv iedere dag 2.5 liter op een 11ltr pot, tja dan kunje op een gegeven moment wortelrot gaan krijgen of een sterke vergeling vanaf de onderkant van de plant.. wat je ook niet meer weg krijgt.

                  Zoals boven aan gegeven geef gewoon water op gevoel, een Tensio meter is leuk speelgoed, maar goed leren 'plant lezen' vind ik persoonlijk belangrijker dan overal die metertjes voor de vochtigheid, als je dat eenmaal onder de knie hebt wilt het eigenlijk allemaal niet veel meer zeggen.

                  Ik zelf kweek altijd in het begin van de kweek wat droger en geef om de dag water omdat dit beter werkt voor de wortel afzetting, hierdoor gaan de wortels goed op zoek gaan na vocht, en wanneer de wortels eenmaal goed door de pot zitten en ik tevreden ben over de hoogte/breedte van de planten, gaat de klok om en zo geef ik ze iedere keer wat meer water tot ik iedere dag ga/moet wateren, ik moet er wel bij zeggen dat ik tot 3.5 liter ga per plant, soms wel meer maar aangezien ik met 65ltr smartpotten werk is dit wel een must om lekker te 'plompen' wanneer je diep in de bloei bent.

                  Nog een simpele tip aan gezien je met 11 liter potten werk, duw gewoon je vinger in je pot, voelt je aarde nog aan zoals je hem NIEUW uit de zak haalde, zit je perfect..

                  Good luck verder, en niet druk maken, komt wel goed.!!

                  Oja, stop met spuiten,, is helemaal niet nodig bij zaailingen,, als die eenmaal Rootbounded zijn knallen die gewoon door en geloof me die kunnen wel tegen een stootje,!

                  Comment


                    #10
                    Re: bladeren verkleuren gans

                    Goedemorgen ,

                    ja ik verdeelde elke dag ongeveer een 5l over 10 11 l potten, heb nog maar 1x gehad dat er water op hun schaaltje stond ben ik dus beter met 2x per dag hen water te geven of zioals ik nu doe 1x per dag de hele 5l over allemaal verdelen? Ik duw idd mijn vinger ook ns in de pot om te voelen
                    Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                    Comment


                      #11
                      Re: bladeren verkleuren gans

                      Daarom .. voorheen als ik ook eens de weg kwijt was met water geven (toen ik nog geen tensio's gebruikte en ik om een-of-andere-reden de potten niet kon optillen) liet ik ze weleens een paar dagen opdrogen.
                      Regelmatig kijken, en zo gauw je het de top iets ziet wijken, geef je weer water.
                      Dan weer opletten en wanneer de top weer iets scheef zakt, geef je weer water.
                      En dan heb je een idee wat ze drinken en ben je back-on-track.

                      Die vinger-in-de-pot is leuk, als er nog geen wortels zitten, maar na een paar weken krijg je daar je vinger niet meer in als het goed is.
                      Daarbij stamp je ook elke keer de aarde aan. Ik hou die liever wat luchtig.
                      Maar da's mijn gedachte eh..voor veel mensen werkt het gewoon
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: bladeren verkleuren gans

                        Thx voor al de goede tips, kan ze goed gebruiken!
                        Mijn dames hebben ondertussen wat mogen uitdruppen, kwam toch heel wat water uit.
                        Nu ga ik ze droog laten komen & dan water+voeding
                        k'zal vanavond nog ns foto posten
                        Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                        Comment


                          #13
                          Re: bladeren verkleuren gans

                          Topic moved naar bladproblemen sectie!

                          Grtz
                          420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                          Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                          Comment

                          Bezig...
                          X