Beste,
Misschien kan iemand hier mijn vertellen wat er met mijn dame scheelt. (De plant uiteraard.haha)
Medium-plagron growmix
voeding-NLX,groei/terra flores,bloei/NLX,roots
licht-400w,HPS(cooltube)
inlaat passief
uitlaat passief
water-ph,6.0
12/12-13 dagen.
temp: 26dag/24nacht
pot(19L smartpot)
Ph medium: 6.4
lv 55% constant
De onderste grote bladeren gedragen zich als: ondervoed.
Terwijl de nieuwe scheutjes aangeven dat ze te veel bouwstoffen krijgen.
De bovenste puntjes zijn wit aan het worden. (Maar valt zeer goed mee)
Terwijl de onderste druipbladeren langzaam geel worden.
ze krijgt 1L water per dag. Dit heeft ze nodig omdat ze een smartpot heeft.(is me opgevallen)
en elke morgen op nieuw heeft ze echt water nodig. Ik heb gaten gemaakt in de pot zodat ik met mijn vingers kan voelden rondom en aan de onderkant. Voor het midden van de pot gebruik ik een meet toestel.
overbewatering kan dus zeker niet het probleem zijn.
het vreemde is, is dat in het midden van de plant de oudere cq donkere bladeren zich als, overbewaterd gedragen.
Dit is dus redelijk frustrerend
Alles even op een rijtje....
maandag ontdekte is dat de onderste bladeren van de plant vergeling vertoonde. Ik heb twee dagen achter elkaar voeding gegeven en de bovenste bladpunten vertonen al verbranding van voeding. Op de foto zie je ook dat sommige bladeren al wat krom begonnen te trekken (de puntjes) dus maar weer enkel afgezuurd water.
nu vandaag, zijn die blaadjes die vreemd naar boven geplooid staan gaan hangen en lijken ze echt overbewaterd.
de vergeling onder in de plant gaat heel langzaam verder, en de nieuwe scheutjes zien er weer kerngezond uit.
mijn idee is dat de lampenkap van de hps het licht niet goed verdeelt. Ik zie ook dat alle blaadjes die vreemd doen, steeds in de schaduw van andere bladeren hangen. Misschien dat de plant deze bladeren afstoot of niet wilt onderhouden, ivm dat ze niets opbrengen?
jullie laten maar iets weten...
ps: de eerste foto is van maandag
groetjes robert
Misschien kan iemand hier mijn vertellen wat er met mijn dame scheelt. (De plant uiteraard.haha)
Medium-plagron growmix
voeding-NLX,groei/terra flores,bloei/NLX,roots
licht-400w,HPS(cooltube)
inlaat passief
uitlaat passief
water-ph,6.0
12/12-13 dagen.
temp: 26dag/24nacht
pot(19L smartpot)
Ph medium: 6.4
lv 55% constant
De onderste grote bladeren gedragen zich als: ondervoed.
Terwijl de nieuwe scheutjes aangeven dat ze te veel bouwstoffen krijgen.
De bovenste puntjes zijn wit aan het worden. (Maar valt zeer goed mee)
Terwijl de onderste druipbladeren langzaam geel worden.
ze krijgt 1L water per dag. Dit heeft ze nodig omdat ze een smartpot heeft.(is me opgevallen)
en elke morgen op nieuw heeft ze echt water nodig. Ik heb gaten gemaakt in de pot zodat ik met mijn vingers kan voelden rondom en aan de onderkant. Voor het midden van de pot gebruik ik een meet toestel.
overbewatering kan dus zeker niet het probleem zijn.
het vreemde is, is dat in het midden van de plant de oudere cq donkere bladeren zich als, overbewaterd gedragen.
Dit is dus redelijk frustrerend
Alles even op een rijtje....
maandag ontdekte is dat de onderste bladeren van de plant vergeling vertoonde. Ik heb twee dagen achter elkaar voeding gegeven en de bovenste bladpunten vertonen al verbranding van voeding. Op de foto zie je ook dat sommige bladeren al wat krom begonnen te trekken (de puntjes) dus maar weer enkel afgezuurd water.
nu vandaag, zijn die blaadjes die vreemd naar boven geplooid staan gaan hangen en lijken ze echt overbewaterd.
de vergeling onder in de plant gaat heel langzaam verder, en de nieuwe scheutjes zien er weer kerngezond uit.
mijn idee is dat de lampenkap van de hps het licht niet goed verdeelt. Ik zie ook dat alle blaadjes die vreemd doen, steeds in de schaduw van andere bladeren hangen. Misschien dat de plant deze bladeren afstoot of niet wilt onderhouden, ivm dat ze niets opbrengen?
jullie laten maar iets weten...
ps: de eerste foto is van maandag
groetjes robert
Comment