Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Onderste bladeren gedragen zich vreemd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Onderste bladeren gedragen zich vreemd

    Korting op 420shop
    Beste,

    Misschien kan iemand hier mijn vertellen wat er met mijn dame scheelt. (De plant uiteraard.haha)

    Medium-plagron growmix
    voeding-NLX,groei/terra flores,bloei/NLX,roots
    licht-400w,HPS(cooltube)
    inlaat passief
    uitlaat passief
    water-ph,6.0
    12/12-13 dagen.
    temp: 26dag/24nacht
    pot(19L smartpot)
    Ph medium: 6.4
    lv 55% constant

    De onderste grote bladeren gedragen zich als: ondervoed.
    Terwijl de nieuwe scheutjes aangeven dat ze te veel bouwstoffen krijgen.

    De bovenste puntjes zijn wit aan het worden. (Maar valt zeer goed mee)
    Terwijl de onderste druipbladeren langzaam geel worden.

    ze krijgt 1L water per dag. Dit heeft ze nodig omdat ze een smartpot heeft.(is me opgevallen)
    en elke morgen op nieuw heeft ze echt water nodig. Ik heb gaten gemaakt in de pot zodat ik met mijn vingers kan voelden rondom en aan de onderkant. Voor het midden van de pot gebruik ik een meet toestel.
    overbewatering kan dus zeker niet het probleem zijn.

    het vreemde is, is dat in het midden van de plant de oudere cq donkere bladeren zich als, overbewaterd gedragen.

    Dit is dus redelijk frustrerend

    Alles even op een rijtje....

    maandag ontdekte is dat de onderste bladeren van de plant vergeling vertoonde. Ik heb twee dagen achter elkaar voeding gegeven en de bovenste bladpunten vertonen al verbranding van voeding. Op de foto zie je ook dat sommige bladeren al wat krom begonnen te trekken (de puntjes) dus maar weer enkel afgezuurd water.

    nu vandaag, zijn die blaadjes die vreemd naar boven geplooid staan gaan hangen en lijken ze echt overbewaterd.

    de vergeling onder in de plant gaat heel langzaam verder, en de nieuwe scheutjes zien er weer kerngezond uit.

    mijn idee is dat de lampenkap van de hps het licht niet goed verdeelt. Ik zie ook dat alle blaadjes die vreemd doen, steeds in de schaduw van andere bladeren hangen. Misschien dat de plant deze bladeren afstoot of niet wilt onderhouden, ivm dat ze niets opbrengen?

    jullie laten maar iets weten...
    ps: de eerste foto is van maandag

    groetjes robert
    Attached Files
    Last edited by Robert996874; 15 February 2013, 15:58.
    Roll Roll Roll the Jhoint, twist it at the end. Light it up, take a puff, and pass it to a friend.

    #2
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Onderste bladeren gedragen zich vreemd

      Beste LR2,

      fijn dat je zo snel reageert,

      Ik heb niet het idee dat ze erg veel drinkt. De bladeren zien er over het algemeen gezond uit, inderdaad. Ik zie dus geen overdreven verdamping. De bladstelen zijn mooi groen, dus er is niet echt een stress probleem.

      Bovendien krijgt ze drie keer per dag driehonderd 3dl dat maakt ongeveer 9dl per dag. Steeds voel ik het gewicht van de pot, en met mijn vinger voel ik volledig rondom hoe vochtig de aarde is. Als ik het idee heb dat de aarde nog vochtig genoeg is sla ik een beurt over.

      Ik bemerk gewoon dat de buitenkant heel snel opdroogt. De kluit in het midden, die is uiteraard alleen voor de plant, hoewel die het vocht ook langzaam afgeeft aan het buitenste aarde, de buitenste aarde aan de stoffen pot en de pot aan de BENODIGDE luchtcirculatie van de tent.

      Daarbij was elke dag een liter misschien sterk uitgedrukt. Maar op piekmomenten, komen we daar ongeveer wel aan.

      uw idee van het licht vind ik aanvaardbaar. Omdat die bladeren ook echt geen direct licht krijgen. In dat geval, de plant lekker laten doen denk ik, nietwaar?

      groetjes
      Roll Roll Roll the Jhoint, twist it at the end. Light it up, take a puff, and pass it to a friend.

      Comment


        #4
        Re: Onderste bladeren gedragen zich vreemd

        Wat is er met dit forum gebeurt? Het lijkt wel zo dood als een pier
        Roll Roll Roll the Jhoint, twist it at the end. Light it up, take a puff, and pass it to a friend.

        Comment


          #5
          Re: Onderste bladeren gedragen zich vreemd

          Lekker laten doen, dus
          Als mensen geen antwoord hebben, kunnen ze ook niet reageren zonder af te wijken van je vraag. Wat ik eigenlijk ook al deed haha!
          Succes!
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Onderste bladeren gedragen zich vreemd

            Ik moet echt niet uitleggen dat er altijd meerdere meningen welkom zijn toch? Dit is een forum. En jaren geleden ben ik hier ook lid geweest. Als ik nu kijk naar de reacties en ik kijk naar toen...........waar is monty? En nog vele andere? Waar zijn de reacties? Waar is het leven? Weg dus is dit forum dood......

            toch?

            en als je een beetje rond leest, gaat een op de tien reacties over klaaggezang van mensen die balen over het feit dat iemand even offtopic gaat of niet.

            zo lees je zelfs topics vol klaaggezang hierover....als ze zich daar zo aan storen kunnen ze mss beter iets anders gaan doen..

            maarja wie ben ik?
            Roll Roll Roll the Jhoint, twist it at the end. Light it up, take a puff, and pass it to a friend.

            Comment


              #7
              Re: Onderste bladeren gedragen zich vreemd

              Robert, toch?

              mobile message

              Comment


                #8
                Re: Onderste bladeren gedragen zich vreemd

                Robert,

                Als ik je plantje zo zie, zou ik me niet zo veel zorgen maken.
                En we missen Monty allemaal, als hij redenen ziet om te reageren zal hij dat wel doen.

                i_love_monty_heart_custom_personalized_tshirt-p235209647559687142qm0a_400.jpgdyn009_original_496_336_pjpeg_3393_fefe8acf3ed74e7b32f8c7d832a287c2.2.jpg

                Comment


                  #9
                  Re: Onderste bladeren gedragen zich vreemd

                  De vergeling van onderop lijkt idd gevolg van lichtgebrek. Ze offerd deze bladen dan op, trekt er nog alle mobiele voedingselementen uit en dan verschrompeld dat en droogt in. Eigenlijk een normaal iets als dat oudste blad onvoldoende licht krijgt.

                  Comment

                  Bezig...
                  X