Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Help.. Plant hangt en bladeren geel/verdord onderaan

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Help.. Plant hangt en bladeren geel/verdord onderaan

Korting op 420shop
    Ik denk dat het niet zo goed gaat in mijn tuintje..
    Het is mijn eerste kweek.

Planten hangen maar wat en onderaan bij de meeste worden de bladeren geelgroen, helemaal geel of verdorren ze gewoon.
    Ik vermoed dat er een aantal zaken beter konden en nog kunnen.

Ik heb 9 planten (5 royal cheese en 4 master kush) in een 1.2x1.2x1.8 kweektent onder een 400watt hps. Ze zijn uitgekomen de 13e januari, een goede 4 weken geleden, bijna 5. In het begin weinig last gehad. Sinds de 4e februari staan ze op 12/12, 11 dagen geleden. Het zijn zaailingen en gebruik de plagron voeding. Denk dat ik ook wat te vroeg voeding gegeven heb. Verder is het maximaal 27 celcius en minimaal 17. Luchtvochtigheid is ook wat laag, was 48% daarnet. Onderaan vind je ook een link naar mijn kweekverslag waarmee ik bezig ben. De plant op de laatste foto frontaal in het midden stond 2 dagen geleden nog helemaal fier, bladeren gestrekt. Het lijkt me nog geen hele ramp maar wil het niet laten verergeren.

Hopelijk komt het allemaal goed. Wat kan ik doen?

DSC_0126.jpgDSC_0127.jpgDSC_0128.jpgDSC_0129.jpgDSC_0130.jpgDSC_0131.jpgDSC_0132.jpgDSC_0133.jpgDSC_0134.jpgDSC_0135.jpg

Re: Help.. Plant hangt en bladeren geel/verdord onderaan

Hoe hoog hangt je lamp, en hoeveel water geef je per dag ?
    Potten zwaar = te nat.
    Potten licht = water geven.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

De lamp hangt op 50cm. Ik geef meestal 1l tot 1l50 per beurt over de 9. Soms sloeg ik een dag over. In het begin stukken minder natuurlijk. De laatste dagen wat meer omdat ik dacht dat ze water tekort hadden. Nu denk ik het omgekeerde. De potten wegen relatief zwaar. Dat wegen was me niet onmiddellijk duidelijk in het begin

Comment

1 liter over 9 planten van dit formaat is misschien wat weinig. ik heb 5 planten staan die zijn nu week of 6-7 en in eerste week bloei bezig en daar heb ik met 1 liter echt niet genoeg aan. Ik heb wel meer licht in de kast hangen maar als het goed is, is je temp rond de 25 graden net als bij mij. Vinger eens in de grond steken? ongeveer zover dat van je wijsvinger je bovenste vingerkootje in de grond zit...voelt het helemaal droog kun je ook wat bijgeven
        Last edited by Ganjalf_The_Green; 16 February 2013, 05:50.
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

Comment

Ik zou ze iig even geen voeding geven, wel zou ik (als je toch de plagron lijn gebruikt) wekelijks je plantjes net voor het licht uitgaat/als het licht net uit is, een douche geven met phyt-amin Dat geeft de plantjes echt een extraatje. Flink nat spuiten en lekker laten slapen, als ik de dag erna ging kijken zag ik altijd happy plantjes :j

Comment

Ik ga vanavond nog eens goed voelen aan de potten van deze die het slapst hangen. Ze slapen nu tot 20h. Het is pas een goede week dat ik dat voelen aan de pot doorheb. In het begin gaf ik echt iedere dag slecht een klein beetje water en voelde nooit veel verschil aan de potten. Ik ga mij meer hierop baseren voor het wateren.

@Ganjalf_the_green Die vinger in de pot steken heb ik gisterennacht nog even gedaan en voelde nog redelijk vochtig aan. Ook de pot voelt nog redelijk zwaar. Vandaar mijn vermoeden dat ik teveel water gegeven heb maar ben het ook niet helemaal zeker. Eergisteren en vandaag hebben ze niks te drinken gehad. Als het niet beter is, ga ik vanavond enkele wat water geven en enkele uren wachten en dan kijken. Als het betert zal ik ze allemaal wat water geven.

@missmoody ik ga inderdaad even geen voeding geven. Die phyt-amin ken ik niet, zal ik even opzoeken. Lijkt me idd een goed idee. Had al goede zaken gelezen over het bespuiten van de planten met een product. Is het ook interessant om de planten te bespuiten met gewoon water voor de lamp uitgaat?

Comment

Dat durf ik niet te zeggen, ik neig naar kwaad kan het niet Maar met de phyt-amin voeg je wel meteen wat toe waar je plantjes een lekkere oppepper van krijgen (is mijn ervaring dan toch)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door greatsmoke View Post
                ....... Is het ook interessant om de planten te bespuiten met gewoon water voor de lamp uitgaat?

Hallo,

Het hangt af van je luchtvochtigheid en hoe warm het in je tentje is. Het beproeien met bladvoeding doet men om te zorgen dat de plant sneller de bladvoeding opneemt en daar door nog meer wortels aan zal maken. Water moet de plant via de wortels opnemen en het blad wordt meestal gebruikt om water uit te zweten als het te warm is. Daarom zou ik de planten niet met normaal water sproeien.
                Maar zoals gezegd hangt ook van de temperatuur af in je hok.

Zoals reeds door anderen gezegd weeg je de pot. Weegt hij redelijk tot zwaar is er genoeg water voorhanden en moet je oppassen met water geven. Teveel water is nog slechter dan te weinig. Als de wortels wegrotten is het gedaan met de plant.
                Als je dan water geeft giet je zolang totdat het water er onder uitkomt. Het teveel wat er onder uitkomt knikker je weg.

Wij geven 2x per dag water. Gaan de planten de donkere periode in dan krijgen ze alleen maar water als ze echt droog staan en dan ook nog maar weinig. Gaat het licht aan dan hebben ze meer behoefte aan water en krijgen ze zoveel todat het water onder uit de pot loopt.

Veel succes.

Groetjes Jan

Comment

wat voor water geef je ? welke ph ? volgens mij heb je een ph probleem zo dat de wortels geen voeding meer opnemen contoleer je bodem ph eens ? grts subby

Comment

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Heb zonet even grondig gevoeld aan de potten en ook aan de aarde in de pot. Alhoewel de pot niet zo licht was, was de aarde heel droog. Ook onderaan waar de gaten zijn in de pot, even geduwd en ook daar voelde de aarde heel droog aan. Ik zal dus toch waarschijnlijk te weinig water geven.

Ik heb er nu 3 een goeie waterbeurt gegeven. Ong 2.5l over 3. Ik zal binnen enkele uurtjes nog eens gaan kijken en als die beter doen, geef ik de rest ook een goeie waterbeurt.

Comment

Zou toch kijken voor een pH meter/test-kitje. Leidingswater heeft gemiddeld een pH van 8.0 en in samenwerking met niet-biologische voeding (van Plagron) is dat dus veel te hoog. Grtjs
                      Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Er was dus zeker een gebrek aan water. Slechts enkele uren nadat ik ze een goede waterbeurt gegeven had, zag ik duidelijk beterschap. Gisteren stonden ze allemaal redelijk mooi terug en bladeren gestrekt. Ze zien er nog steeds goed uit nu, zal na het eten eens kijken om nog wat water te geven.

@Rodigan Ph meter en ec meter staan bovenaan mijn shoppinglijstje. Moet echter nog even wachten tot de centen er zijn.

Comment

DSC_0132.jpgDSC_0133.jpgDSC_0136.jpgDSC_0137.jpgDSC_0141.jpgDSC_0143.jpg

Ik heb ook enkele youtube videos.

Comment

Help.. het gaat van kwaad naar erger
                            Ik weet niet goed wat gedaan. Ze worden geler en geler en bladeren verdorren en verbrokkelen

DSC_0144.jpgDSC_0145.jpgDSC_0146.jpgDSC_0147.jpgDSC_0148.jpg

Comment

Beste greatsmoke...... wat men al zei over een ph en ec meter heb je diverse keuzes hierin.

Heb nu zelf ook een niet al te dure set.... losse ph en losse ec meter.
                              Na mijn "opbrengst" is een goeie duometer is het eerste oo mijn verlanglujstje.

Maar meten is weten...... of dat je nou veel/weinig water of voeding geeft.

Losse meters was ik totaal €60 voor kwijt en potje ijkvloeistof erbij om ze af en toe te controleren.

Suc6 ermee

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ps als ik je foto's zie komen die "roestplekken" me bekend voor.
                              Heb het ook wel eens gehad en het blad laten zien aan growshop, deze zei dat het een te kort aan calcium en magnesium was.

Hij heefy me toen potje Aptus CaMg-boost ( ik gebruik de Aptus lijn), ik zag de bladeren na gebruik groener blijven en vitaal.

Suc6

Comment

Bezig...
                              X