Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Help.. Plant hangt en bladeren geel/verdord onderaan

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Help.. Plant hangt en bladeren geel/verdord onderaan

Het heeft niet zoveel zin iets aan de aarde toe te voegen als ze het niet op kunnen nemen.
    Volgens mij staan ze nog steeds in de blubber, en in te natte aarde verstikken de wortels.
    De enige manier om ze dan iets te kunnen laten opnemen is via het blad.

Ik zou uit twee opties kiezen.
    Als je het hele voedingsschema gevolgd hebt, en je ziet dat ze nat staan, geen water geven tot ze droog staan. Dat kan een paar dagen duren.

Als de voeding of pH in de aarde totaal niet klopt maak je voor elke plant een emmer water met pH6geen pH meter nodig.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Comment

Die weken dat geeft de leeftijd van de plant aan. In week 5 voeg je de hoeveelheid aan het water toe, bij elke watergift als het kan.
        Ik denk dat je vooral ook naar de plantjes moet kijken, met dat schema als leidraad.
        Er zit best verschil in soorten plantjes, en ook in soorten voeding dus wat in het schema staat, kan bij jou soms ook te veel/weinig zijn bijvoorbeeld.
        Met Biobizz geef ik het elke dag, maar wel minder dan de maximale dosis, en als ik zie dat de bladpuntjes verkleuren, geef ik 1 of 2 dagen geen voeding erbij.
        Tijdens de bloei kun je constant tegen het maximum zitten van wat de plant aan kan, met de bladpuntjes als 'stoplicht'.

Ijskoud water vinden ze ook niet zo fijn, dat klopt.
        Misschien een dagje van te voren klaarzetten ofzo ?

Iedereen is een keer starter geweest ey
        Ik heb vooral veel geleerd (en nog steeds) door te blijven lezen op alle forums die ik kan vinden en dan gewoon te doen.
        Maar soms komt het net even anders uit als gedacht.

Comment

Ik doe mijn best mijn om zoveel mogelijk informatie op te zoeken . Maar zoals met veel zaken het geval is, is ervaring de beste leerschool. Als je geen hands-on ervaring hebt, is het moeilijk om alles wat je leest en ziet te verwerken. Eenmaal je zelfs bezig bent en ziet hoe alles evolueert, dan pas kan je echt relateren aan de informatie die je leest. En inderdaad iedereen moest eens beginnen e. Zal zoveel mogelijk proberen te leren en het zal wss geleidelijk verbeteren

Nu ja, het is duidelijk dat het ver van optimaal is. Alle planten tonen dezelfde symptomen in verschillende intensiteit. Ik ga ervan uit met wat ik gelezen heb dat het magnesium en calcium gebrek is. Ik vraag me wel af waar ik dan misgegaan ben. Ik heb lightmix plagron aarde en hun volledige voedingslijn gebruikt. Dan zou ik enerzijds verwachten dat alles erin zit. Ik vermoed ook dat het zo is en dat ik gemist heb in het doseren en wateren en daardoor de aarde ontregelt is. Maar kan nu niet meten jammer genoeg. Hopelijk kan ik op tijd nog die magnesium en calcium bladvoeding halen.

Nog 2 weken normaal. Hopelijk overleven ze en kan ik nog degelijk materiaal oogsten
          Ik bemerk wel dat de plant de groeiende plukken beschermt . We zullen zien..

DSC_0151.jpgDSC_0152.jpgDSC_0153.jpgDSC_0154.jpg

Comment

Lijk me meer op een N gebrek dan Mg of Ca hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
              Lijk me meer op een N gebrek dan Mg of Ca hoor.

Die zijn nooit klaar binnen 2 weken hoor
              mobile message

Comment

Wat moet ik dan doen best? Als het stikstoftekort is, kan ik wss dan nog wat van die groeivoeding geven, of is dat te laat? Ik had al gepland om begin deze maand naar de growshop te kunnen gaan. Maar spijtig genoeg laten mijn overuren op zich wachten

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ik zie bij enkele toch al bruine haren. Ik weet niet hoe snel het gaat. Zal er op letten. Zal proberen zo snel mogelijk enkele close-up foto's te nemen. Die goeie loep ging ik nog kopen maar kan wel tijdelijk een gewone gebruiken. Normaal 70-80% amber-bruin dacht ik om te mogen oogsten.

Comment

Lijkt me ook N gebrek maar ook cker Ca
                  Laat ze ff doorspoelen, opdrogen, standaard voeding tot de max aangegeven van product+ extra additief 4ml op 10 liter. En gewoon elke plantje +-2 liter geven 3 dagen niks doen. Temp.goedhouden weer standaard voeding en 3ml ca ph constan 5.8 en rustig opbouwen per gift naar 6.0 dan moet het cker goedkomen.sterkte ermee
                  #lovelifesmokeoneaday

Comment

Hij zal ondertussen wel geoogst hebben denk ik

cker

Comment

Comment

Haal wel al dat dorre blad weg beter voor je plantjes
                        #lovelifesmokeoneaday

Comment

vertel, wat heb je er nog van kunnen halen?

Comment

Bezig...
                          X