Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

zeldzaam blad probleem help aub

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    zeldzaam blad probleem help aub

    Korting op 420shop
    ik heb een probleem de bladeren van boven krullen om en dicht ph 6.8 lv 50% donker 22gr licht 28gr ze staan nu 2 weken in bloei niet alle planten hebben het, sommige hebben paarse steeltjes 015.jpg013.jpg

    #2
    Re: zeldzaam blad probleem help aub

    Ik gok op stress door te weinig of verkeerd licht. Wat voor een soort lamp gebruik je?
    Ze zijn in ieder geval erg gestrekt en vertonen stressbladeren. Dan is er vaak meer dan een enkel ding verkeerd.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: zeldzaam blad probleem help aub

      ik gebruik een hps 400watt die gekrulde bladeren dat zou door stress kunnen zijn? ik behandel de planten allemaal hetzelfde zou het misschien kunnen zijn door de uren licht want soms staan ze 13u in de donker en soms 12u ik heb niet altijd de tijd om ze exakt op 12/12 te zetten een tijdschakelaar vertrouw ik niet zo (brandveiligheid...)

      Comment


        #4
        Re: zeldzaam blad probleem help aub

        Hier draait 600W,ventilator en afzuiging met een gewone timer,en dat gaat(voorlopig,tot er een davin vanaf kan...).
        Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

        Comment


          #5
          Re: zeldzaam blad probleem help aub

          gevolg van lichtstress. Schakelklok een relais laten aansturen wat de lamp schakeld. Of een schakelkastje aanschaffen. Daar zit de klok en relais al ingebouwd en is plug and play en veilig.

          Comment


            #6
            Re: zeldzaam blad probleem help aub

            Op de meeste schakelklokjes staat trouwens duidelijk wat het maximale vermogen is. Als je er een gebruikt van max. 1000W (de huis tuin en keukenschakelaar) mag je best verwachten dat die 400W wel aan kan. Om met de hand je tijd aan te sturen vind ik een van de raarste dingen in cannaland. Het hoeft maar een paar keer verkeerd te gaan en je krijgt stressplanten, al dan niet met hermaperikelen. Je levert in op je eindresultaat.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: zeldzaam blad probleem help aub

              Heb ook wel eens plant met gekrulde bladeren, ze gaan dan klauwen. Oorzaak is te veel stikstof (groei voeding). Sommige planten zijn daar gevoeliger voor dan andere, vandaar dat het met dezelfde voeding niet bij elke plant voorkomt. Als ik die gekrulde planten een tijdje alleen regenwater geef, komen ze er altijd weer behoorlijk bovenop. Maar ja, ik heb makkelijk praten want ik groei op aarde met elke plant in een aparte pot...

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              ... en wat is er nou onbetrouwbaar, die tijdschakelaar of jij, die af en toe een uurtje uit de pas loopt bij het aan- en uitzetten van de lichten...
              Bartjeboy
              Lonsdale, Fairtex en BenLee shop
              Yoga en Japanse taal in Zutphen

              Comment


                #8
                Re: zeldzaam blad probleem help aub

                Klauwen v/h blad: mogelijke oorzaken,verkeerde Ph ,te hoge ec,verdampingsproblemen veroorzaakt door beide.ook kan t zijn dat de lamp er te dicht ophangt.wbt de paarse steeltjes is beginnend fosfor tekort,fosfor is niet goed te verplaatsen onder de 17 graden.dus bv koude nachten geven deze klachten.maar check alle waardes eens na,wedden dat je er dan zo achter bent.
                grtz

                Comment


                  #9
                  Re: zeldzaam blad probleem help aub

                  Wat mark zegt. Typisch vb van the claw als je het mij vraagt.

                  Grtz $iR
                  sigpic

                  Comment


                    #10
                    Re: zeldzaam blad probleem help aub

                    Klauwen zijn niet zeldzaam, FERTOMETERS blijkbaar wel.

                    Potverdepotver, koop zo'n ding voor 25 pleuro.
                    Dan is het klauwen afgelopen.

                    En een pH meter is ook niet onhandig, boven pH 6,2 wordt fosfor onopneembaar, tenzij je SuperFK gebruikt.
                    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                    Comment

                    Bezig...
                    X