Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

ik krijg donker groene vlekken op mijn blaadjes weet iemand hoe dit komt ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: ik krijg donker groene vlekken op mijn blaadjes weet iemand hoe dit komt ?

    Onze plantjes kunnen het best de voeding uit het water halen als deze een pH heeft van rond de 6.2
    Demi water heeft een pH van 7, en kraanwater zal nog wat hoger zijn.

    Die blauwe kartonnen pakken mineraalwater van de AH hebben een pH van 6.5
    Maar dan heb je er wel een paar nodig om een aantal dagen te overbruggen.
    Het kan wel, ik gebruik het voor kleine plantjes en om mee te sproeien.
    Schoon regenwater (of gesmolten sneeuw in de winter) is ook al beter dan kraanwater.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #17
      Re: ik krijg donker groene vlekken op mijn blaadjes weet iemand hoe dit komt ?

      hallo,
      ik ben nu aan de 2de week op 12/12 bezig
      en ik zie hele kleine trosjes dikke haartjes verschijnen is dit het begin van de bloei ?
      en wnr begin ik dan het best met top booster ?
      of moet ik eerst wachten tot ze wat verder ge evolueert zijn ?

      Greetz Wiedewiet

      Comment


        #18
        Re: ik krijg donker groene vlekken op mijn blaadjes weet iemand hoe dit komt ?

        Topbooster is voor als je overal op de plant toppen hebt.
        Over een week of 5-6
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #19
          Re: ik krijg donker groene vlekken op mijn blaadjes weet iemand hoe dit komt ?

          ZO te zien zijn je bladeren verbrandt. Dit komt waarschijnlijk ,omdat je water op de bladeren hebt gemorst. Het water fungeert namelijk als lens waardoor de plant de te heet word en verbrandt. Hetzelfde principe bij een mens natuurlijk! Succes ermee!

          Comment


            #20
            Re: ik krijg donker groene vlekken op mijn blaadjes weet iemand hoe dit komt ?

            Is dat nou echt waar? Een paar jaar terug was daar onderzoek naar gedaan en het bleek eigenlijk helemaal niet zo te zijn dat planten "verbranden" door druppels op het blad. Alleen als de druppel boven het blad blijft hangen kan het daadwerkelijk als lens fungeren. Is een wietplant daar harig genoeg voor dat de druppels zo blijven zweven?

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #21
              Re: ik krijg donker groene vlekken op mijn blaadjes weet iemand hoe dit komt ?

              Heb je een bron van dat onderzoek ?
              In de praktijk zijn druppels op het blad niet goed, als je lamp aan staat, of als de zon op je plant staat.

              De plantjes zullen onderhand wel bijna geoogst zijn, topic is van 2 maanden geleden.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #22
                Re: ik krijg donker groene vlekken op mijn blaadjes weet iemand hoe dit komt ?

                hey
                de plantjes staan er nog steeds ik heb een manier gevonden zo dat ik ze goed kan water geven
                ik zit nu wat met verschillende blad problemen dak niet goed onder controle krijg en daardoor is de bloei wat verdraagt
                maar de eerste haartjes op de toppen beginnen bruin te worden
                bij de super skunk en top 44
                de big bang zit wat achter die moet wat langer bloeien ook ik zit nu aan week 7 bloei

                Greetz Wiedewiet

                Comment


                  #23
                  Re: ik krijg donker groene vlekken op mijn blaadjes weet iemand hoe dit komt ?

                  even een vraagje over de top44 hoelang heeft deze doorgegroeid na de omschakeling naar 12/12?

                  gr JohnnyHaze

                  Comment


                    #24
                    Re: ik krijg donker groene vlekken op mijn blaadjes weet iemand hoe dit komt ?

                    Koop een Fertometer.!!!

                    En het lijkt of je hoog zit met fosfor, zou dat kunnen?
                    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                    Comment


                      #25
                      Re: ik krijg donker groene vlekken op mijn blaadjes weet iemand hoe dit komt ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                      Heb je een bron van dat onderzoek ?
                      The popular belief that water drops can burn leaves on a sunny day has no basis in reality, research has proved, so why does it persist?


                      Of het onderzoek zelf:
                      *It is a widespread belief that plants must not be watered in the midday sunshine, because water drops adhering to leaves can cause leaf burn as a result of the intense focused sunlight. The problem of light focusing by water drops on plants has never been thoroughly investigated. *Here, we conducte …


                      In de praktijk zijn druppels op het blad niet goed, als je lamp aan staat, of als de zon op je plant staat.
                      Dat bleek dus in de praktijk alleen in heel uitzonderlijke gevallen daadwerkelijk zo te zijn. Althans als het gaat over de lenswerking van druppels. Als je daar meststoffen in stopt die schade op bladeren aan kunnen richten dan is dat een heel ander verhaal.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #26
                        Re: ik krijg donker groene vlekken op mijn blaadjes weet iemand hoe dit komt ?

                        Ik lees dat onderzoek toch anders. Het is vooral afhankelijk van het soort blad zeggen ze.
                        Een gezonde plant zal misschien ook meer bol gevormde druppels hebben dan blad van een plant in mindere conditie ?
                        De samenstelling van het water, en eventueel residu op het blad tellen ook, kraanwater, regenwater, grondwater ..
                        Jammer dat het niet een keer echt uitgezocht is in Wageningen ofzo, misschien juist door te veel variabelen ?

                        In de praktijk merk ik dat ik 's zomers het best de tuin sproei om een uur of 6 's ochtends.
                        Daar heb ik m'n eigen onderzoekje voor gedaan.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #27
                          Re: ik krijg donker groene vlekken op mijn blaadjes weet iemand hoe dit komt ?

                          ongeveer 3 weken heb ik ze laten voor groeien
                          het kan idd P teveel zijn en kdenk ook wa te kort aan K en mg en N
                          en ook wat overvoed en verbrand
                          maar ik geef nu all een tijdje water en kheb de lamp hoger gehangen
                          en kheb mono N 2 keer meegegeven en all 1 keer weer wat K boost en camg gegeven
                          voor de rest durf ik niet teveel meer bij voederen
                          ze zien er all erg genoeg uit
                          ik probeer ze nu tot hun einde te brengen met niet teveel voeding
                          gwn water gebruiken met een aangepast ph waarde van 5.8
                          ik hoop met 2 weken te kunnen oogsten
                          de bruine haartjes komen heel erg traag op
                          ik heb sinds kort een ec meter maar die moet nog geijkt worden er zat geen ijk middel bij

                          greets Wiedewiet
                          Last edited by wiedewiet; 20 April 2013, 16:42.

                          Comment


                            #28
                            Re: ik krijg donker groene vlekken op mijn blaadjes weet iemand hoe dit komt ?

                            Ze zeggen in dat onderzoek dat alleen "zwevende" druppels een probleem zouden kunnen zijn.

                            Het gaat dus niet om de vorm van de druppel op het blad. Een lens heeft een brandpuntsafstand. Een druppel die ergens op licht zit er te dicht op om te focussen. Dat werd ons op de middelbare school al uitgelegd.

                            Je moet inderdaad je planten geen water geven in de volle zon, want dan verdampt het. Al helemaal als je het op de plant sproeit.

                            Dat is meestal de pest met dit soort mythes. Het is een goed advies, maar het verhaal erachter is nonsense.

                            Net zoiets als dat je vlees moet dicht schroeien om de sappen binnen te houden. Je moet het vlees inderdaad schroeien, maar dat is alleen voor de smaak. "Dichtgeschroeid" vlees bevat zelfs minder vocht dan een halfbakken bieflapje.

                            Zo moeilijk kan het trouwens niet zijn om het te testen. Sproei wat druppels op een blad en kijk of er schade ontstaat. Bij mijn t-neon lampje heb ik uiteraard nergens last van, maar wie weet bij een hps lamp wel.

                            Zeker op een harig blad waar kleine druppels net boven het blad blijven hangen.

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              #29
                              Re: ik krijg donker groene vlekken op mijn blaadjes weet iemand hoe dit komt ?

                              Druppels op je blad waar voeding in zit zorgt enkel voor een zoutverbranding. Het water uit de druppel verdampt waardoor de concentratie opgeloste zouten oploopt en dit zorgt dan voor een zoutverbranding op je blad. Met enkel water zal je geen verbranding zien door lenswerking. Buiten verbrand ook niet alle groen door lenswerking na een regenbuitje in de zomer.

                              Het brandpunt van een bol licht overigens nooit buiten de bol. Verhaal van druppeltje op een haartje vind ik dus iets vreemd.

                              Comment


                                #30
                                Re: ik krijg donker groene vlekken op mijn blaadjes weet iemand hoe dit komt ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                                Het brandpunt van een bol licht overigens nooit buiten de bol. Verhaal van druppeltje op een haartje vind ik dus iets vreemd.
                                Het brandpunt van een bol zit toch heel erg kort achter de bol? Bij glazen knikkers althans, bij water is de breking wat anders maar zoveel zal het toch niet schelen.

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...
                                X