Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladprobleem?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Bladprobleem?

    Oorspronkelijk geplaatst door $ir_Smoke_Allot View Post
    Volgens mij helpt het ook wel om je ph in de bodem stabieler te houden (zolang je er niet in overdrijft uiteraard...)

    Grtz $iR
    Oke, bedankt. Weten we dat ook weer
    Zal dadelijk nog eens een update posten; het begint een aardig bosje te worden

    Moet ik trouwens het voedingsschema van BioNova gewoon weer volgen met voeding?
    Staan nu ongeveer 1.5 week in de bloei.

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.


    Oke, bij deze!
    Last edited by diploide; 5 March 2013, 18:34.
    {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

    Comment


      #32
      Re: Bladprobleem?

      Ik zouze nu inderdaad gewoon volgens schema bloeivoeding gaan geven, misschien iets onder de aanbevolen verhouding gaan zitten.

      Comment


        #33
        Re: Bladprobleem?

        Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
        Ik zouze nu inderdaad gewoon volgens schema bloeivoeding gaan geven, misschien iets onder de aanbevolen verhouding gaan zitten.
        Oke bedankt. Denk dat ik ongeveer 75% van de aangegeven dosis ga pakken. Ben nu aan het opbouwen.
        Ik vind ze rechts -vergeleken met links- nog wat 'lichtgroen'.

        Ik ga trouwens de laatste paar weken pas pk 13+14 geven.
        Op het voedingsschema staat vanaf week 1 bloei, maar dat resulteerde vorige keer in een flink stikstof tekort
        Last edited by diploide; 8 March 2013, 09:15.
        {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

        Comment


          #34
          Re: Bladprobleem?


          Ik ga ze denk ik maar vanavond dieven: het begint namelijk een volle jungle te worden
          {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

          Comment


            #35
            Re: Bladprobleem?

            Hmm heb niet zo goed opgelet. Mijn planten begonnen aan de onderkant gelig te worden; stikstof tekort?
            Geef nu weer volgens het schema voeding, behalve pk 13+14 (heeft vorige keer mijn hele kweek verpest).
            {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

            Comment


              #36
              Re: Bladprobleem?

              Denk eens eerder dat ze het blad offerd omdat het weinig licht ontvangt, alles onder je net krijgt te weinig licht en kan weg.

              Comment


                #37
                Re: Bladprobleem?

                Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                Denk eens eerder dat ze het blad offerd omdat het weinig licht ontvangt, alles onder je net krijgt te weinig licht en kan weg.
                Dat zal weleens kunnen ja Ze groeien i.i.g. erg hard, staan er lekker groen bij en de topjes beginnen te komen. Het begint wel een echte jungle te worden haha. Ik hoop dat de rek er binnenkort wel uitgaat, want het net begint aardig vol te raken en ik wil ze zo min mogelijk stress bezorgen.

                Links is toen ik thuiskwam. Rechts is wat later, waarbij alles weer netjes vastgemaakt zit.
                {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

                Comment


                  #38
                  Re: Bladprobleem?

                  Scrognet fungeert zo meer als steunnet. maar staat ook te vol om te scroggen, ghihi. succes verder ziet er gezond uit hoor.

                  Comment


                    #39
                    Re: Bladprobleem?

                    Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                    Scrognet fungeert zo meer als steunnet. maar staat ook te vol om te scroggen, ghihi. succes verder ziet er gezond uit hoor.
                    Ja dat klopt inderdaad Helaas beginnen mijn planten behoorlijk geel te worden, vooral de onderkant en grote bladeren. Het bladerdek boven blijft nochtans groen, met uitzondering van 1 plant.

                    Heb echt het gevoel of die voeding te sterk is... en dat er teveel kalk in het water zit.
                    Vorige keer gebeurde precies hetzelfde.
                    {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

                    Comment


                      #40
                      Re: Bladprobleem?

                      Je blad onderin vangt gewoon erg weinig licht. De plant offerd dan deze bladeren. ZE kosten haar meer aan onderhoud dan ze haar opleveren dus ze trekt alle mobiele voedingselementen eruit en kurkt het blad af. Das heel normaal hoor bij wat grotere planten die dicht op elkaar staan. Je kan het vergelijken met een dennenbos. daar zie je ook enkel bovenin nog groen.

                      Comment


                        #41
                        Re: Bladprobleem?

                        Weer even een kleine update:

                        pic20130406113124.jpg
                        Last edited by diploide; 6 April 2013, 10:51.
                        {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

                        Comment


                          #42
                          Re: Bladprobleem?

                          Of misschien teveel water gegeven, dan gaan ze er ook zo uitzien

                          Comment


                            #43
                            Re: Bladprobleem?

                            Beetje claw ook zie ik....

                            mobile message

                            Comment


                              #44
                              Re: Bladprobleem?

                              Dat klauw komt doordat de ventilator warme lucht over de plant blies, waardoor zij uitgedroogd raakt.

                              Over het water geven : ik heb elfde keer gevoeld aan de potten of ze droog waren , maar ik ga er eens beter op letten. Bedankt allemaal.

                              Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
                              {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

                              Comment


                                #45
                                Re: Bladprobleem?

                                Toch opletten met claw want dit is slecht voor je bud productie.....

                                mobile message

                                Comment

                                Bezig...
                                X