Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladprobleem?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Bladprobleem?

    Eenmalig meegeven en dan aankijken wat het doet. Kan paar dagen overheen gaan voor je verbetering ziet. Het verpotten zal ook een boel kunnen oplossen.

    Comment


      #17
      Re: Bladprobleem?

      Als je na 9 dagen in verse grond al een Mg tekort hebt, zal het wellicht eerder een blokkade zijn door andere oorzaken.
      Met bitterzout als bladvoeding lap je dat snel, maar daarna misschien eens afvragen wat de echte oorzaak is ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #18
        Re: Bladprobleem?

        Misschien staat je kluit te nat, dat kan ook een Mg-blokkade veroorzaken
        En misschien kun je eens de ph bij de wortels meten, dat doe je bijv. d.m.v
        pvc elektrabuis, die kun je dan in de pot steken tot onderen, het onderste gedeelte
        grond is het belangrijkst(daar zitten je drinkwortels)
        Dat doe je in een mok ofzo verhouding 3/4 grond en 1/4 demiwater, goed roeren
        en een paar uur wegzetten, nogmaals goedroeren en dan je ph meter er in steken.
        Je kunt het evt. ook eerst door een niet gebleekte koffiefilter filteren
        Demiwater is neutraal, als je dat niet hebt, kun je ook gewoon water aanzuren
        naar ph 7.0(=neutraal) ne dat gebruiken

        Comment


          #19
          Re: Bladprobleem?

          Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
          Eenmalig meegeven en dan aankijken wat het doet. Kan paar dagen overheen gaan voor je verbetering ziet. Het verpotten zal ook een boel kunnen oplossen.
          Bedankt, ga ik direct proberen! Dank u.

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Als je na 9 dagen in verse grond al een Mg tekort hebt, zal het wellicht eerder een blokkade zijn door andere oorzaken.
          Met bitterzout als bladvoeding lap je dat snel, maar daarna misschien eens afvragen wat de echte oorzaak is ?
          Ik denk dat het vooral te maken heeft met de soort en het harde water hier (veel kalk)? Kan dat de oorzaak zijn?
          Ik heb deze soort weleens vaker gehad en ook bladproblemen gehad.

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Oorspronkelijk geplaatst door West2010 View Post
          Misschien staat je kluit te nat, dat kan ook een Mg-blokkade veroorzaken
          En misschien kun je eens de ph bij de wortels meten, dat doe je bijv. d.m.v
          pvc elektrabuis, die kun je dan in de pot steken tot onderen, het onderste gedeelte
          grond is het belangrijkst(daar zitten je drinkwortels)
          Dat doe je in een mok ofzo verhouding 3/4 grond en 1/4 demiwater, goed roeren
          en een paar uur wegzetten, nogmaals goedroeren en dan je ph meter er in steken.
          Je kunt het evt. ook eerst door een niet gebleekte koffiefilter filteren
          Demiwater is neutraal, als je dat niet hebt, kun je ook gewoon water aanzuren
          naar ph 7.0(=neutraal) ne dat gebruiken
          Mijn potten zijn aan alle kanten geperforeerd voor (luchtbevording van) de wortels: nat kunnen ze nauwelijks staan. De bakken zijn ook niet loodzwaar.

          Ik ga kijken of ik de ph meter nog eens kan lenen van een vriend en dan raporteer ik dat zo snel mogelijk hier terug. Bedankt voor je berichtje.
          Last edited by diploide; 23 February 2013, 16:36.
          {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

          Comment


            #20

            Comment


              #21
              Re: Bladprobleem?

              Zal zo een foto schieten

              twee waren al een beetje toegetakeld (achter -> lijkt op stikstof tekort?), maar de rest ziet er weer redelijk groen uit Ze groeien i.i.g. als kool.


              De temperatuur was de laatste paar dagen ook 17.4 graden (min.)
              Heeft het zin om een keramisch kacheltje met thermostaat aan te schaffen om mijn kamer te verwarmen?

              Zoiets: http://www.bol.com/nl/p/tristar-kera...0000011789500/
              Last edited by diploide; 27 February 2013, 16:52.
              {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

              Comment


                #22
                Re: Bladprobleem?

                Heeft het zin om een keramisch kacheltje met thermostaat aan te schaffen om mijn kamer te verwarmen?
                De plantjes zullen het waarderen. Je stroomleverancier echter ook! Goed bedenken of dat al die stroom wel waard is.

                Mooi dat ze opt bitterzout reageren. We kijken op de achtergrond mee.

                Comment


                  #23
                  Re: Bladprobleem?

                  Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                  De plantjes zullen het waarderen. Je stroomleverancier echter ook! Goed bedenken of dat al die stroom wel waard is.

                  Mooi dat ze opt bitterzout reageren. We kijken op de achtergrond mee.
                  Bedankt voor de hulp en interesse. Ze staan er gelukkig weer goed bij.

                  De dames beginnen wel behoorlijk uit te dijen
                  Wat fijn als ze volwassen worden...
                  {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

                  Comment


                    #24
                    sigpic

                    Comment


                      #25
                      Re: Bladprobleem?

                      Bedankt voor je berichtje
                      Het kacheltje gaat een uurtje in de middag aan, om de dip op te vangen van de cv en staat daarbij in een grote kamer. Dus ik hoef mijzelf niet zoveel zorgen te maken over de luchtvochtigheid, stroomrekening (750w) en warmte (zit ook een regelbare thermostaat in).

                      Min. 19.2 (41%)
                      Max 28.6 (52%)

                      Kan het kwaad om over een weekje nogmaals bitterzout te gebruiken?
                      Ik had ook nog andere vragen:

                      1) De growshop zei dat de grond voeding bevat voor 3 weken. Hoe kan ik dan het beste voeding geven? Elke week een klein beetje opbouwen (heb geen zin in tekorten)?
                      2) Moet ik de onderste takjes dieven? Die krijgen toch nauwelijks licht en dat is verspilde energie in mijn opinie - of bezorgd dit teveel stress?
                      {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

                      Comment


                        #26
                        Re: Bladprobleem?

                        Kan het kwaad om over een weekje nogmaals bitterzout te gebruiken?
                        Ik had ook nog andere vragen:

                        1) De growshop zei dat de grond voeding bevat voor 3 weken. Hoe kan ik dan het beste voeding geven? Elke week een klein beetje opbouwen (heb geen zin in tekorten)?
                        2) Moet ik de onderste takjes dieven? Die krijgen toch nauwelijks licht en dat is verspilde energie in mijn opinie - of bezorgd dit teveel stress?
                        Een teveel aan Mg heb je niet zo heel snel. Een tweede gift, mits daar een week tussen zit, zou volgens mij gewoon moeten kunnen. Maar gezien je ook nieuwe aarde hebt zou ik er eens mee wachten en me plant goed blijven observeren.

                        Na de overpot hebben ze dan eerst voor een week of 2 meer dan voldoende. Dan kan je met halve dosis starten en goed je plant blijven bekijken. Ondervoeding is makkelijk op te lossen een overvoeding brengt blijvende schade. Dus langzaam opbouwen en goed blijven kijken is het devies.

                        Als je boven je net voldoende volgroeit blad hebt Kan alles onder het net weggedieft worden. Hier moet je dus nog even mee wachten.

                        Comment


                          #27
                          Re: Bladprobleem?

                          Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                          Een teveel aan Mg heb je niet zo heel snel. Een tweede gift, mits daar een week tussen zit, zou volgens mij gewoon moeten kunnen. Maar gezien je ook nieuwe aarde hebt zou ik er eens mee wachten en me plant goed blijven observeren.

                          Na de overpot hebben ze dan eerst voor een week of 2 meer dan voldoende. Dan kan je met halve dosis starten en goed je plant blijven bekijken. Ondervoeding is makkelijk op te lossen een overvoeding brengt blijvende schade. Dus langzaam opbouwen en goed blijven kijken is het devies.

                          Als je boven je net voldoende volgroeit blad hebt Kan alles onder het net weggedieft worden. Hier moet je dus nog even mee wachten.
                          Bedankt voor de constructieve feedback! Daar kan ik wat mee.

                          1) Ik zal nog even wachten met een tweede gift magnesium, ze staan er immers al gezond bij

                          2) Voeding ga ik denk ik wel langzaam meegeven: ze staan onderhand namelijk al 2,5 a 3 weken in deze grond. Ik denk dat ik op een kwart begin, want de aanbevolen dosis van de producent vind ik nogal merkwaardig veel.

                          3) Dieven wacht ik nog even mee tot het netje vol is (al zal dat niet lang meer duren als het zo doorgaat).

                          4) Ik heb trouwens ook nog CO2 tabs liggen: heeft dat toegevoegde waarde?
                          {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

                          Comment


                            #28
                            Re: Bladprobleem?

                            CO2 tabs van NoMercy? Daar kun je gewoon iedere keer een klein stukje van afbreken
                            en in je voedingwater gooien, het helpt de wortelgroei en als het warm is
                            kan je plant ook nog extra CO2 via de wortels krijgen

                            Comment


                              #29
                              Re: Bladprobleem?

                              Oorspronkelijk geplaatst door West2010 View Post
                              CO2 tabs van NoMercy? Daar kun je gewoon iedere keer een klein stukje van afbreken
                              en in je voedingwater gooien, het helpt de wortelgroei en als het warm is
                              kan je plant ook nog extra CO2 via de wortels krijgen
                              Ja klopt. Dan ga ik dat ook maar eens meegeven
                              Zal over enkele dagen nog eens een foto maken.
                              {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

                              Comment


                                #30
                                Re: Bladprobleem?

                                Volgens mij helpt het ook wel om je ph in de bodem stabieler te houden (zolang je er niet in overdrijft uiteraard...)

                                Grtz $iR
                                sigpic

                                Comment

                                Bezig...
                                X