Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

onderste bladeren gaan met sneltempo hangen en verkleuren Geel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Korting op 420shop
    Hallo allemaal, heb 3 jack herrers einde 4 de week bloei onder 400 watt lamp en ze beginne er op n paar dagen heel droevig uit te zien..onderste bladeren gaan hangen en verkleuren geel en het kruipt snel naar boven..ze staan wel redellijk droog op het moment maar zou dit een tekort zijn van iets?of eerder een teveel al geef ik minder dan voorgeschreven..
    BILD0473.jpgBILD0474.jpgBILD0475.jpg

hierbij de pics..

door ze zo op foto te zien denk ik overvoeding,mits het de kleinste planten zijn en zelfde voeding hebben als de grotere en die hebben het niet..misschien best wat spoelen?
    Last edited by lightworker; 21 February 2013, 22:13.

Re: onderste bladeren gaan met sneltempo hangen en verkleuren Geel

gewoon afknippen de bladeren die er erg aan toe zijn. trekt alleen maar voeding.
    en even op het forum rond snuffelen. staat genoeg op over blad problemen

Comment

het probleem verplaatst zich naar boven in plant..hopellijk moet ik niet teveel gaan afknippen ..

Comment

Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Hoe meer blad je weghaalt, hoe meer bladgroen je weghaalt.. wat nou juist net nodig is voor je fotosynthese?

Comment

zijn 4 liter potten maar plantjes zijn maar 30-40 cm hoog...de grotere planten in zelfde potten doen het beter..lijkt me dan ook niet logish.

ik heb ze nu gewoon water gegeven en ze zijn toch al een beetje aan het bekomen..ga dit n paar dagen doen...denk dat ze wat droog stonden en lichtjes overvoed...zou dit kunnen met deze symptomen?

Comment

voor die onderste bladeren meen ik dit zeker weten ja. die shit is dood man. gwoon weg halen.
              ik weet ook wel dat blad voor smaak en geur zorgt. maar als ze er zo bij hangen doen ze niet meer dan je voeding trekken.zonde als je het mij vraagt.

Comment

Een blad word geel omdat de plant om een of andere reden (bijna klaar, blokkade door overvoeding of te nat, ...) besluit voeding uit het blad te trekken. Als je die bladeren afknipt, zal ze gewoon andere bladeren gebruiken om voeding uit te trekken. Niets gewonnen dus met afknippen.

Comment

Idd zoals hierboven wordt vermeld, dat zit er pal recht op!

Grtz
                  420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                  Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Xactly.
                    Als je het blad afknipt, verplaatst het probleem zich naar boven en heb je over 3 weken alleen een kale steel over.
                    Soms lees je veel fantasieverhalen hier, om niet te zeggen onzin

Overvoeding is het niet. Wat het wel precies is, daar geef je te weinig info voor.
                    Sowieso grotere potten pakken en vullen met goeie grond.
                    Dan staan ze ook niet de helft van de dag te nat, zoals nu wel het geval is.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Heb ik ook al ondervonden, kan dit dus alleen maar bevestigen, gewoon laten hangen tot ze ervanzelf bijna afvallen

Comment

Nooit blad eraf knippen, dat is de "motor" van de plant
                        En de plant kan er nog voedingstoffen aan ontrekken
                        Last edited by West2010; 23 February 2013, 14:15.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door j hannes View Post
                          voor die onderste bladeren meen ik dit zeker weten ja. die shit is dood man. gwoon weg halen.
                          ik weet ook wel dat blad voor smaak en geur zorgt. maar als ze er zo bij hangen doen ze niet meer dan je voeding trekken.zonde als je het mij vraagt.
                          Hahaha doe je dat ook bij je toppen als die verkleuren?
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

ze hebben growmix van plagron en geef bac bloeivoeding en booster...zou het kunnen omdat ik de planten dichter bij elkaar heb gezet en dat er minder zuurstof beneden door kan aan onderkant?het probleem is zich naar boven aan het verplaatsen....maar meeste bladeren zijn na 2 dagen enkel water wel trug recht komen te staan al blijven ze geel...durf niet echt bij te voeden omdat het de planten zijjn die t meeste voeding hebben gekregen die het probleem hebben..

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

btw..geen bladeren afgeknipt

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

en denk niet dat ze helft van de tijd nat staan geef eenmaal per dag water langs onder....laat ze drinken en overshot neem ik weg dat er niets blijft staan

Comment

En dat water weghalen doe je binnen een half uur ?
                              Hebben ze ook groeivoeding gehad ?
                              Het lijkt alsof ze dat gemist hebben, in ieder geval zijn ze op zoek naar Mg.

Welke voeding heb je gegeven, en hoeveel ?
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                              X