Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

onderste bladeren gaan met sneltempo hangen en verkleuren Geel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: onderste bladeren gaan met sneltempo hangen en verkleuren Geel

    idd..ze hebben geen groeivoeding gehad....en was tot zelfde conclusie gekomen...tekort aan mg...ga vandaag magnesiumsulfaat halen, hopellijk niet te laat want er zijn er al heel wat geel geworden...dat water weghalen doe ik na 3 kwartier een uurtje....ik geef dus enkel Bac bloeivoeding en de bac booster....maar geef 2 /3 dan voorzien omdat plantjes redellijk klein zijn...

    Comment


      #17
      Re: onderste bladeren gaan met sneltempo hangen en verkleuren Geel

      Je blokkeerd je Mg, ik zou eens denken aan langdurig redelijk nat gestaan te hebben waardoor het niet kan worden opgenomen.
      te nat, te koud of te zuur wortelmilieu, of teveel Kalium, Amonium en/of Calcium in het medium.
      Deze concurreren in voedselopname met Magnesium en hierdoor ontstaat dan een Magnesium tekort (antagonisten).

      Comment


        #18
        Re: onderste bladeren gaan met sneltempo hangen en verkleuren Geel

        wat zou je dan aanraden Flint?

        Comment


          #19
          Re: onderste bladeren gaan met sneltempo hangen en verkleuren Geel

          zaken uit het rijtje gaan wegstrepen wat het zeker niet is en dan de oorzaak aanpakken he.

          Comment


            #20
            Re: onderste bladeren gaan met sneltempo hangen en verkleuren Geel

            ik heb gisteren bitterzout toegevoegd..ervoor heb ik ze een dagje niets gegeven , ik geef dikwijls om de andere dag water zodat het medium al is wat droger word...en wel altijd kraantjeswater gegeven maar het altijd een 24 uur laten staan voor ik het toediend...en wel zuinig geweest met bloeivoeding en pkp....toch vond ik dat ze redellijk donker werden....hoe kan ik calcium/ammonium/kalium meten?

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            npk bedoel ik

            Comment


              #21
              Re: onderste bladeren gaan met sneltempo hangen en verkleuren Geel

              bij overmaat van ramp heb ik gisteren de deur vergeten open te zetten zodat de temp tot 31 graden is opgelopen voor n paar uurtjes...met gevolge alle gele bladeren verdord...zoals het er nu uittziet ben ik aan het twijfelen om kweekje nog verder te zetten al hangen er wel mooie toppen aan heel veel bladeren zijn het aan het geel worden en schiet straks niet veel meer over...en misschien best een tweede opstarten...is eerst keer en enkele jaren gelden dat ik zelf gezet heb en heelwat beginnersfouten gemaakt hopellijk meer geluk volgende keer..

              Comment

              Bezig...
              X