Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

bladeren die snel vergelen en afvallen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Korting op 420shop
    mijn plantjes (5 weken op 12/12) hun bladeren beginnen snel te vergelen en vallen af, sommige randen zijn ook omgekruld, ik geef ze om de 4 dagen halve dosis bloeivoeding en enzymen, en gebruik altijd spa blauw (ph 6.0). Zou iemand kunnen zeggen wat hier het probleem is ? ze zitten ook al 6 weken in de batmix dus de voeding die hierin zit zou op moeten zijn.

foto van 4 dagen geleden

foto (58).jpg

foto van vandaag

foto (59).jpgfoto (60).jpgfoto (61).jpgfoto (62).jpg

Re: bladeren die snel vergelen en afvallen

Flessenwater is onzin.

Het lijkt stikstof tekort, MAAR KOOP EEN FERTOMETER !!!

Niet meten = niet weten.
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Ik heb de combometer ph/ec van bluelab besteld, maar duurt nog een paar dagen eer die er is . Zou ik nu de komende dagen terug groeivoeding geven voor het stikstoftekort weg te krijgen ? Of wat kan ik best doen in afwachting.

Comment

Spuit (met een uitvloeier als b.v. een paar druppels Dreft) met 1cc/1gr per ltr met groei voeding. (liefst met de lamp uit)

Maar elke groei voeding of voeding voor groene planten is nu welkom denk ik.

Een Fertometer meet direct in je grond of je teveel, goed, of juist teveel voeding geeft.
        Het is prima om je voedings water te meten, maar dat geeft geen duidelijk beelt wat er in de pot gebeurt.....
        Last edited by HJM; 5 March 2013, 23:39.
        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Kraanwater is een stuk beter dan Spa blauw.
          Hebben ze ook groeivoeding gehad ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ja, ze hebben een halve dosis groeivoeding gehad na 4 weken (toen voeding ban batmix was uitgewerkt). ik heb ze nu besproeid met lage dosis groeivoeding maar zie nog niet direct beterschap. Zou dit de spintmijt kunnen zijn ? of tog gewoon voedingstekort. Heb ze vandaag ook halve dosis groei en halve dosis bloeivoeding gegeven.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

ze staan nu 5 weken in bloei en hebben de laatste 2 -3 weken halve dosis groeivoeding, halve dosis bloeivoeding gehad om de 4 dagen, dus kan dit nog wel stikstoftekort zijn dan ? (sorry voor de dubbelposting)

hier nog wat fotos van de bladeren

foto (63).jpgfoto (64).jpgfoto (65).jpg

Comment

nu als je spa van 6.0 mengt met genoeg bloeivoeding kan het ook zijn dat je ph mss te laag ligt ? veel voeding heeft een ph verlagend effect
              Dus spa van 6.0 + Voeding = ph van < 5
              nu ik denk maar hardop ...
              2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

Comment

Klopt helemaal Dylero...

Comment

ik heb men meter aangekregen. Ph van men gietwater was met voeding erbij 3.8 . Heb nu kalkwater (ph13-14) gebruikt om men water op de juiste ph te brengen. Ik ben nu ook afgestapt van flessenwater op aanraden van anderen op dit forum. Mijn ec waarde van de grond was gisteren 0.9, ik heb nu water gegeven met ec 1.4(0.9 van de voedingsstoffen en 0.4 ballaststoffen van het kraantjeswater), en ik zie vandaag bij een grondwaarde dat de ec terug 0.9 is. zoude ze dit allemaal hebben opgenomen en mag ik dan direct voeding bijgeven ? of kan ik best nog een dagje wachten ?

heb ook de ph van men grond genomen ( door 3/4 aarde te mengen met 1/4 gedemineraliseerd water, 4 uur laten staan, schudden en dan meten ). En de ph van de grond was 7.1, dus heb ik men water tog moeten afzuren. Ik vind het wel raar dat de ph van men grond zo hoog is als ik de keren ervoor gietwater had gegeven van 3.8 ? iemand hier een verklaring voor ?

Comment

Bezig...
                  X