Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

geel bruine vlekken aan de bladeren voorall onderaan de plant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

geel bruine vlekken aan de bladeren voorall onderaan de plant

Korting op 420shop
    Hallo
    weet iemand wat dit is ?
    geel bruine vlekken aan de bladeren vooral onderaan de plant

info over hoe ik voeder :
    de plantjes zijn nu ongeveer 5de week boei

grond is bathmix dus normaal moet die voeding van in de grond bijna uitgewerkt zijn
    10 liter water verwarm ik tot 22 graden
    ik voeg 1,5 ml aptus regulater toe
    ik voeg 3,0 ml aptus P boost toe
    ik voeg 50ml Canna Terra Flores basisvoeding toe
    ik voeg 2,0 ml aptus top boost toe
    (omde 2 weken geef ik aptus CaMg eens mee)
    onder tussen word alles gemengd met een circulatie pompje
    dan meet ik de ph waarde en breng ik die met ph- tot 5,8
    en geef ik elke plant 350 ml
    zo 2 dagen dan is de 10 liter op

en dan geef ik de 3de dag elke plant gwn water zonder voeding
    het water verwarm ik wel naar 22 graden en breng het naar ph waarde 5,8
    en geef ik elke plant goed water tot mijn 10 liter in 1 keer op is
    zo elke keer opnieuw

mijn lamp is een hps 600 watt en hangt 60 cm boven mijn planten

mijn diagnose is :
    een grote fout is van mij dat ik de tent te vol heb gezet
    en daarom kan ik moeilijk water geven met mijn maat beker
    en soms mors ik op de bladeren
    en dan verbranden die door de voeding die in het water zit
    volgende keer zet ik zeker minder planten !

maar zou graag eens de mening hebben van een kenner en eventueel wat goede info

hier zijn wat fotos :
    HPIM5066.jpgHPIM5067.jpgHPIM5068.jpg
    S1100027.jpgS1100030.jpg

Greetz Wiedewiet
    Last edited by wiedewiet; 27 March 2013, 23:06.

Re: geel bruine vlekken aan de bladeren voorall onderaan de plant

Ik denk dat ze te nat staan. Je houdt een strak schema aan, maar moet ook eens kijken of de plant wel water nodig heeft. Veel succes nog!
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Lijkt te nat te staan.

Comment

ik betwijfel of ze te nat staan ze zien er redelijk droog uit en krijg mijn vinger niet door de aarde het is gelijk 1 klomp
        ik zou ze graag willen verpotten in nieuwe lossere aarde maar ze zitten in hun 5de week bloei dus ik denk dat dit teveel stres zal veroorzaken
        ik heb ondertussen wel de lam hoger gehangen en alle verdroogde bladeren eraf gehaald
        en wat aarde toegevoegd omdat sommige wortels zichtbaar werden

Comment

stikstof gebrek gevolgd door necrose? Als een paar bladeren onderaan vergelen hoeft dat een lekker rokertje niet in de weg te staan.

Plaats eens foto van je planten met licht uit? Lijkt er goed bij te staan maar foto2 zie ik daar nu verbrande/vergeelde puntjes of is dat reflectie...

Comment

wat doe ik eraan moest het stikstof gebrek zijn ?
            de aarde is nogal een koek maar dit kan ook zijn door de wortels denk ik

ik heb ze even uit de tent gehaald voor de tent te herschikken en wat aarde toe te voegen bij de planten
            hier zijn wat foto's
            HPIM5074 (2).jpgHPIM5074.jpgHPIM5075 (2).jpgHPIM5075.jpgHPIM5076 (2).jpgHPIM5076.jpg
            HPIM5077 (2).jpgHPIM5078.jpgHPIM5079 (2).jpgHPIM5080.jpgHPIM5081.jpgHPIM5082.jpgHPIM5083.jpg
            HPIM5084.jpgHPIM5085.jpgHPIM5086.jpgHPIM5087.jpgHPIM5088.jpgHPIM5089.jpg
            Last edited by wiedewiet; 30 March 2013, 16:12.

Comment

Ja wat doe je aan stikstof tekort, stikstof voeren!

Ik weet niet hoe lang ze nog moeten maar dat er wat lager blad wegvalt is niet erg. Heb het idee dat ze in jouw tentje onderin toch al geen licht krijgen. Dus veel werk doen ze dan niet.
              Met dat gele licht over je planten kan ik het overigens nog steeds niet zo goed zien.

Hoe groot zijn die potten? Die kunnen wel voller! Wat zijn het voor soortjes en hoe lang voorgegroeid?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

En zie ik op foto 5 nou begin van randjes ziekte? (kalium gebrek)

Comment

Ik heb niet bijster veel verstand van teelt in kleine potten. Maar als je grond hard als koek is, en er zo weinig grond in je potten zit dan denk ik toch dat het probleem in de wortelruimte en luchtvoorziening in de grond ligt. Een grotere pot met verse aarde kan al veel schelen, en het probleem misschien wel oplossen. Maar bedenk ook dat wat 'herfst' in je planten best normaal is richting het eind van de bloei.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

ik heb ze ongeveer 3 weken laten groeien voor ik ze op 12/12 heb gezet.
                  het zijn 2 big bangs 5 super skunks en 5 top 44s.
                  het zijn 12 liter potten de 2 big bangs zitten in grotere potten.
                  ik kan ze niet in grotere potten zetten door dat mijn tent eigenlijke veelte vol staat.
                  het enige wat ik kan doen is de plant voorzichtig uit de pot trekken en zo van onder wat aarde bij doen zo dat de potten wat hoger gevuld zijn.
                  de planten beginnen nog maar pas thc op de blaadjes te krijgen.
                  ze staan nu 6 weken op 12/12 en 4 weken vanaf de eerste bloemen dus ze moeten nog ongeveer 4 a 5 weken gaan.
                  idd onderin krijgen ze moeilijk licht omdat de tent te vol staat.
                  het zijn voornamelijk de hoofd toppen die het doen bij mijn planten daardoor.
                  volgens het aptus kweekschema voor gevorderde mag ik pas k boost beginnen meegeven vanaf de 5de week bloei.
                  dus dinsdag start ik met k boost.

greetz Wiedewiet

Comment

plant hoeft er niet uit aarde kan er gewoon bovenop. let op dat teveel ca/mg je K ook kan blokkeren.
                    volgende keer je potten gelijk goed benutten en wellicht onderste takken wegdieven.

3 weken voorgroei vooral uit zaad en niet toppen kunnen flinke planten worden. als je zo lang voorgroeit idd minder planten zetten.

meet je ec van voedingswater?

Comment

als ik er aarde boven aan bij doe zou mijn steel van onder toch kunnen rotten of niet ? want daat ben ik bang voor.
                      het is mijn eerste kweek ik ben van plan de volgende keer maar 6 planten te zetten en minder lang te laten voorgroeien.
                      ik heb nog geen ec meter maar ik ben wel van plan om 1 aan te schaffen binnenkort.

Comment

Waarom toch die fixatie op kleine potjes bij de hobbykwekers...is imo vragen om problemen. Jullie maken het jullie zelf moeilijk
                        mobile message

Comment

Het water op de bladeren kan fungeren als lens waardoor het zonlicht het blad verbrandt. Het is dus erg belangrijk dat je alleen de grond watergeeft en niet de bladeren. Succes!

Comment

2013-04-20 17.21.50.jpg
                            Hallo iedereen,

Iemand een idee waar dit op lijkt?
                            bladeren hangen almaar slapper, denk niet dat het kan liggen aan teveel of te weinig water.
                            Maar voor derest is het eigelijk een enorm amateuristisch kweekje, geen voedingsmiddelen (buiten wat nitrogeen nu en dan) ..
                            plant is 2.5 maand oud, zit nu in begin van bloei week twee..

sinds 2.5 weken blijven de bladeren meer en meer hangen..

Comment

Lijkt wel of ie te droog staat

Comment

Bezig...
                              X