Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

roest puntjes en omhoog krullende bladeren ik heb echt raad nodig !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    roest puntjes en omhoog krullende bladeren ik heb echt raad nodig !

    Korting op 420shop
    Hallo,

    ik ben echt ten einde raad ik weet echt niet wat ik in deze situatie het beste doe
    blad puntjes worden erger roest en krullen erg omhoog
    geef ik gwn alle dagen alle voeding gwn door of wat doe ik er aan?




    HPIM5184.jpgHPIM5185.jpgHPIM5188.jpgHPIM5189.jpgHPIM5190.jpgHPIM5195.jpgHPIM5196.jpg
    HPIM5191.jpgHPIM5192.jpgHPIM5197.jpgHPIM5198.jpgHPIM5199.jpgHPIM5200.jpgHPIM5201.jpg

    Greetz Wiedewiet

    #2
    Re: roest puntjes en omhoog krullende bladeren ik heb echt raad nodig !

    Veel meer info geven.
    Omhoog krullend blad wijst op verdampingsprobleem, vaak door hoge ec.

    Comment


      #3
      Re: roest puntjes en omhoog krullende bladeren ik heb echt raad nodig !

      Welke aarde, welke potten, welke voeding en hoeveel...temperatuur, LV etc .. allemaal dingen die er toe doen.
      Op het eerste gezicht staan ze idd te warm, en ze lijken overvoed.

      Opvallend ook, dat die ene een stuk geler is dan de rest.
      Zijn het verschillende soortjes ? Die hebben misschien ook verschillende behoeftes eh ..
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: roest puntjes en omhoog krullende bladeren ik heb echt raad nodig !

        Ik lijk zowel tekorten (N/Mg) te zien als verbrande puntjes. Hier en daar lijkt het ook weer op randjesziekte K gebrek.
        Verschilt idd per plant.
        Als ik overvoed en niet bijstuur, krult het blad ook zo op en verbrand het vanaf de randen.

        Comment


          #5
          Re: roest puntjes en omhoog krullende bladeren ik heb echt raad nodig !

          het is bathmix aarde 5 x super skunk en 5x top 44 staan in 15liter en 2x bigbang in 20liter
          en het is 23 graden en de 600watt lamp hangt 60cm boven de hoogste toppen
          en de lv is rond de 60 ik krijg ze heel moeilijk gedaalt
          ik gebruik aptus voeding
          de planten krijgen sinds kort de k boost erbij
          ik zit in week 6 van het aptus kweekschema voor gevorderden
          en als basis terra flores van canna
          ik doe op 10 liter water
          warm dat op naar 22graden
          en op het einde meet ik de ph en breng ik die naar 5.7 met ph -
          extreme1.jpg
          het schema is op 100 liter dus zet ik overall een komma tussen

          hoe stuur ik het best bij ?
          wat doe ik ?

          greetz Wiedewiet
          Last edited by wiedewiet; 7 April 2013, 21:27.

          Comment


            #6
            Re: roest puntjes en omhoog krullende bladeren ik heb echt raad nodig !

            Hoe lang heb je voorgegroeid, hoe oud zijn je planten?
            Batmix heeft een flinke voedingswaarde van zichzelf, ik kan me voorstellen dat er overbemesting optreedt met wat jij er allemaal nog aan toevoegt.

            Volg niet helemaal wat je er allemaal bij kiepert, wat gebruik je en heb je gebruikt? Canna bloeivoeding, Aptus en K boost? Ook de P, Ca/Mg boosters gebruikt?
            Meet je de EC ook?

            Comment


              #7
              Re: roest puntjes en omhoog krullende bladeren ik heb echt raad nodig !

              Typisch eh, ik zie het erg vaak fout gaan op batmix. think_smiley_46.gif
              Een pH van 5.7 vind ik ook erg laag op aarde, heb je zo al eerder gekweekt ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: roest puntjes en omhoog krullende bladeren ik heb echt raad nodig !

                neen het is mijn eerste kweek
                ik meet alleen de ph ik ben van plan om binnenkort een ec meter aan te schaffen
                ik heb 3 weken laten voorgroeien begin februari waaren ze stekjes en kregen ze wortel stimulator
                ik ben begonen op lightmix daarna verpot in bathmix
                en een heele tijd gwn water gegeven met regulator
                na 2 weken op 12/12 begonen er bloemen te komen en ben ik begonen met bassis bloei voeding en top booster en p boost
                sinds de 5de week op 12/12 ben ik begonen met Kboost
                en af en toe geef ik camg mee
                ik breng sindskort nog maar mijn water naar ph waarde van 5.7 omdat ik dacht dat tussen 5.5 en 5.8 perfect is
                ik gebruik mijn ph meter ongeveer 2 weken nu
                alvast bedankt voor de reacties
                ik hoop dat jullie mij ermee kunnen helpen

                in het begin had ik nog niet ales van materiaal geen deftig kweekschema geen ph meter en mijn tent setup heb ik af en toe ook wat upgegrade
                voor mijn volgende kweek ga ik het zeker van in het begin aan pakken zoals op het kweekschema bij 1 merk houden !

                greetz wiedewiet

                Comment


                  #9
                  Re: roest puntjes en omhoog krullende bladeren ik heb echt raad nodig !

                  Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                  Typisch eh, ik zie het erg vaak fout gaan op batmix. [ATTACH=CONFIG]169231[/ATTACH]
                  Een pH van 5.7 vind ik ook erg laag op aarde, heb je zo al eerder gekweekt ?
                  Zou je voor een af zonder voeding kunnen gaan op batmix zolang je maar grote (18liter min) potten gebruikt?

                  Ben zelf begonnen aan een vergelijkende test royal mix vs batmix voor mijn nieuwe af kweek...

                  mobile message

                  Comment


                    #10
                    Re: roest puntjes en omhoog krullende bladeren ik heb echt raad nodig !

                    Denk dat je dat kweekschema even moet vergeten, en een weekje alleen water geven.
                    Daarna eens verder zien.
                    Maar het is moeilijk bijsturen als de aarde zo bemest is, daarom mijn voorkeur voor lightmix.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: roest puntjes en omhoog krullende bladeren ik heb echt raad nodig !

                      ok dank u ,
                      ondertussen heb ik ze eens gespoeld met veel water van ph 6.2
                      en het overtollig water er goed laten uit stromen .
                      ik zit nu in week 6 bloei maar door het k gebrek en mg gebrek en de overvoeding vertragen de bloei.
                      zou ik ze goed tot hun einde kunnen brengen zonder bij te voederen ?
                      de toppen zijn nu dik aan het worden en zijn goed thc aan het aanmaken
                      en ze zien geelwit van kleur
                      de bladeren doen het minder en sommige steeltjes zien er rood uit

                      Greets Wiedeiet

                      Comment


                        #12
                        Re: roest puntjes en omhoog krullende bladeren ik heb echt raad nodig !

                        Als je ec- en ph meter hebt, haal beetje grond van ong 10cm diep uit je pot en doe dat in een theekopje. Aanvullen met beetje demi of gedestilleerd water tot een drabje waar je je meter in kan duwen.
                        Ik gebruik gewoon leidingwater en hou bij ec/ph bepaling rekening met ec- en ph waardes van het leidingwater. Dat werkt voor mij goed.
                        Al zal het wel vloeken in de canna-kerk zijn.

                        Batmix ( http://www.ultratrading.nl/plagron-g...atmix-50l.html ) heeft zo te zien npk van 4-16-3.

                        Dat zou idd tot stikstof tekort en K tekort kunnen leiden. Met alle boosters die je er nog bij geeft leidt het wel weer tot een overschot aan P. N zit daar nauwelijks in.
                        Dus idd N tekorten en P (K?) overschotten.

                        Mijn advies een groeivoeding gebruiken met een laag PK gehalte. Wormenmest zit geloof ik veel N in. Maar dat soort organisch spul is 2 weken (?) voor het einde niet echt de moeite meer.
                        Overigens, mocht je K ook te hoog zijn, bemoeilijkt dat de opname van kalk en magnesium.

                        Je eerste kweek gelijk starten met al die toeters en bellen is geen goed plan, maar wel leerzaam. Als je oplet tenminste. Daar gaat het toch om!
                        Opletten.
                        Leren.

                        Net als vroeger.

                        Enfin, beetje groeivoeding geven en kijken wat er gebeurd.

                        Volgende keer gewoon wat gebufferde kokos (ecostyle bijv.) in een pot doen, of speciekuip. Flesje A+B kokosvoeding kopen en voorschriften volgen. Als je kraan ph <8 is, hoef je ook niks af te zuren om een heerlijk wietje te kweken. Wellicht kweek je dan maar op 80-90% potentie van je plant maar je risico op failure neemt exponentieel toe, met al die boosters en batmix supergrondjes.
                        Of koop een zak lightmix met een flesje bio bloei en bio groei. Dan zit je PH geramd. Zelfde verhaal.
                        Flesje PK kan je natuurlijk altijd een weekje wat van meegeven als ze staan te knallen.

                        Laterz
                        B

                        Comment


                          #13
                          Re: roest puntjes en omhoog krullende bladeren ik heb echt raad nodig !

                          Hallo man dankje voor je reactie !

                          ik heb idd all heel veel bij geleerd en gelijkertijd veel gekloot geweest volgende kweek ga ik zeker volledig anders doen !

                          ik heb hier maar 1 groei voeding staan en dat is de alga grow van plagron en heeft een NPK van 6-10-8.
                          dit gewoon verder gebruiken na een weekje gwn water geven ?



                          mijn kraan water hier is 7.4 ph.
                          ik zal inderdaad eens een monster maken om te zien waar het opstaat.
                          gedestilleerd water is 7 ph dus als ik er nu gwn eens 0.4 aftrek of een beetje ph - toevoeg?
                          want gedestilleerd water heb ik nog niet in huis maar kan dit altijd halen dat kost natuurlijk niet veel.
                          maar voorlopig heb ik alleen een ph meter

                          Greets Wiedewiet

                          Comment


                            #14
                            Re: roest puntjes en omhoog krullende bladeren ik heb echt raad nodig !

                            Deze mononutrient kun je meegeven in je voeding om N gehalte wat te pimpen:

                            https://www.canna.nl/nl/producten/ca...ient-stikstof/

                            Comment


                              #15
                              Re: roest puntjes en omhoog krullende bladeren ik heb echt raad nodig !

                              ik heb net een ec meter en mono N gekocht

                              Comment

                              Bezig...
                              X