Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladeren beginnen snel te af te sterven

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bladeren beginnen snel te af te sterven

Korting op 420shop
    Mijn onderste bladeren zijn op 3 dagen geel geworden en afgestorven,begin nu ook naar het midden te trekken tweede plant begint ook zo te worden
    Heb al bij montys bladprobleem oplosser aant kijken geweest maar ben niet zeker.

Probleem 1 is dat ik al geen ph meter meer heb en dat al niet kan meten,weet wel dat mijn kraanwater rond de 6.8 was.

Staan in een neutrale potgrond met op de bodem hydrokorrels.
    deze waarde staat op de zak
    PH 5-6.5
    EC 46mS/m
    NPK 14-16-18
    meststoffen veoor 2 maanden

Planten zijn autoflowers van 30 dagen oud staan onder een 200w spaarlamp 2700k red,7.5l pot,gebruik geen andere voeding,temperatuur is 21.5/17c lv 60%

Vind ook dat er veel stof op mijn kamer is dat makkelijk tot bij de planten kan misschien is dat niet goed??

Voor meer foto kan je mijn verslag zien http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...285#post358285

07042013817.jpg07042013818.jpg07042013819.jpg07042013822.jpg

Re: Bladeren beginnen snel te af te sterven

volgens mij kan ze wel wat voeding gebruiken

Comment

Thx voor de snelle reactie,weet je ook welke welke precies??

Comment

Hoi Leyze,

Gebruik zelf ook een vergelijkbare opstelling, en mijn onderste bladeren zijn inmiddels ook afgestorven. Heb zelf het idee dat het met een tekort aan licht te maken heeft, omdat mijn dame behoorlijk compact is. Ik gebruikte tijdens de groei periode alga grow van Plagron, heb begrepen dat de algen hierin de Ph waarde aanpassen (dus minder gedoe leek mij ). De lamp die je nu gebruikt is voor de bloeiperiode, weet het niet zeker maar misschien kan dit er ook iets mee te maken hebben? (misschien begon bij mij het afsterven wel later omdat ik na 3 weken de bloeilamp ben gaan gebruiken?).
        Ohwja stof roken lijkt me niet echt denderend, dus al je het niet op je toppen wil ff stofzuigen. Schrik er soms van wat ik zelf met de microscoop op m'n toppen vind (zelfs met een filtertje voor m'n inlaat). Stof vrij is volgens mij ook minder kans op beestjes .

Succes met de kweek, en hoop dat je dames zich snel beter voelen.
        eigen kweek 2x whitewiddow 200w plug & grow

Comment

Vandaag toch al geen slechte bladeren bij gekomen.
          Nu ze eergisteren en gisteren water langs boven heb gehad is het gestopt??

Comment

Die NPK waardes van de potgrond staat daar misschien nog een gewicht per kuub bij? Mijn zak potgrond gaf ook van dat soort waardes, maar wel met de vermelding dat er 1kg/m3 van in zat. Dus slechts 1 gram meststof per liter potgrond.

Wellicht dat je dus een ondervoeding hebt? Te weinig N dan met name.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Lege grond, is nu stikstoftekort. Plant komt nu in groeispurt, dus wat te vreten geven.
              Kokos is ook erg leeg, N spoelt weg en buffert kalk. Hydrovoeding zit alles in. Ph problemen heb je op zich niet snel op kokos. Denk ook niet dat jij ph probleem hebt. Gewoon N tekort. Ik zou canna A+B kokos halen, van elk 4a5 ml op 2 liter water. Verhogen naar ca 6ml van elk. Beetje afhankelijk van je kraan ec.
              Die lamp kan er ook wel dichter op he.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                Die NPK waardes van de potgrond staat daar misschien nog een gewicht per kuub bij? Mijn zak potgrond gaf ook van dat soort waardes, maar wel met de vermelding dat er 1kg/m3 van in zat. Dus slechts 1 gram meststof per liter potgrond.

Wellicht dat je dus een ondervoeding hebt? Te weinig N dan met name.
                Kopt,bij mij staat er ook 1.2kg/m3

Comment

De EC staat ook op de zak, alleen in een andere taal.
                  Dat is allemaal heel leuk maar kijk maar gewoon naar je planten.

En die hebben voeding nodig.

Comment

En licht.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Yep lamp mag er dichter op, zoals al gemeld. Het ging nu even over de hoeveelheid mest in de zak.

Volgens mij is alles wel gezegd Leyze. Voeren die hap en lamp er korter op, succes.

Comment

Die tekst op de zak verklaart wel hoe die planten aan een stikstof tekort zouden kunnen komen. Het staat er, oppervlakkig gezien, allemaal zo leuk op en je denkt dat er voldoende in zit voor 2 maanden, maar als er NPK 14-16-18 meststof in zit dan moet je dat wel nog delen door de ratio potgrond/meststof. Dan heb je op het totaal dus zo'n beetje een NPK van 0-0-0.

Die EC waarde op de zak (46 mS/m), deel je die dan door 100 om aan de gangbare EC waarde (mS/cm) te komen?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Thx iedereen
                          Volgende keer zien dat ik extra voeding heb.
                          Lamp is verlaagd tot op 10 cm.

Comment

Ja blijkbaar deel je dan door 100, en niet de NPK.

EC is dus iets van 0,45. Met verhouding NPK van 14-16-18. Dat is weinig. Krijg je tekorten, maar dat wisten we al na bericht 1.

Comment

Bezig...
                            X