Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

verbrande opkrullende puntjes, wat te doen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    verbrande opkrullende puntjes, wat te doen?

    Korting op 420shop
    hey, m1k3yzz hier.

    Sinds een paar dagen heb ik last van zogezegd opkrullende puntjes en randjes, en ze worden een beetje geel. enfin, hier de foto's.
    DSC_0108 - kopie.jpg
    DSC_0107 - kopie.jpg
    DSC_0117.jpg
    DSC_0112.jpg


    Wat kan het probleem zijn? ik heb al de monty bekeken maar niet veel wijzer geworden..
    verder kan ik aan info meegeven dat ze in zo'n 0.75-1? liter potten staan, ze week 2 t/m 4 worterstimulator gehad hebben, en week 2 t/m heden(5) groeivoeding. verder krijgen ze noordbrabants kraanwater, en staan ze op zaai en stekgrond van de bazaar te Roosendaal.ze staan ongeveer 3 cm van de TL vandaan, en de kleinste 5. de TL is 18 watt. Wat gaat er mis ?

    #2
    Re: verbrande opkrullende puntjes, wat te doen?

    Wow, er gaat vanalles mis.
    Te kleine potten, die ook nog eens halfvol zitten met verkeerde grond en misschien ook nog te nat.
    Maar het plantje heeft nu vooral last van overvoeding denk ik.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: verbrande opkrullende puntjes, wat te doen?

      Ik krijg ook verbrande puntjes opde bladeren als ze de TL raken. Vooral 's nachts hebben ze de neiging om helemaal rechtop te gaan staan tegen de lamp aan. 3cm van de lamp af overdag is dan al snel 2cm tegen de lamp aan 's morgens

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #4
        Re: verbrande opkrullende puntjes, wat te doen?

        He tis waarschijnlijk zoals QnQ zegt overbemesting.


        Ad hoc advies:
        Minder de bemesting en kijk hoe je planten daarop reageren,
        Dus minder meststoffen per deel water.

        Comment


          #5
          Re: verbrande opkrullende puntjes, wat te doen?

          te nat en overvoeding wordt aan gewerkt, door te minderen. ik ga ze verpotten zodra ik om nieuwe potten geweest ben, en welke grond moet ik dan halen? alvast bedankt!

          Comment


            #6
            Re: verbrande opkrullende puntjes, wat te doen?

            Idealitair: growshopaarde Een gewone growmix
            Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: verbrande opkrullende puntjes, wat te doen?

                Zaai en stek grond is goed voor de eerste 2 weken, daarna moet je overpotten
                Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Re: verbrande opkrullende puntjes, wat te doen?

                    heb nu dit gehaald: Plagron batmix 50L, en 2x 18? L potten. ik ga ze meteen verpotten ivm. ruimtegebrek e.d.

                    DSC_0120 - kopie .jpg



                    Grtz

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Re: verbrande opkrullende puntjes, wat te doen?

                        /sarcasme?

                        Comment


                          #13
                          Re: verbrande opkrullende puntjes, wat te doen?

                          was er niet gezegd 'gewone growmix' en nog beter stekkengrond of 'lightmix' voor jonge plantjes ..

                          dat sarcasme had je volgens mij goed gezien, batmix is een behoorlijk zwaar bemest grondsoort goed voor bloeiende planten dus dat gaat in de pot van je laatste overpotronde
                          wil je alles onmiddellijk in een grote pot zetten heb je opties maar dat is natte vingerwerk

                          -bv onderlaag met batmix aangevuld met lightmix bovenaan waar je nieuwe plantje in komt te staan ..
                          -bv enkel lightmix aangevuld met voeding die je geeft naar verloop van tijd / moet je leren denk ik

                          dus volgens mij is - als je nu met een overbemesting zit - het geen goeie oplossing om de plant in batmix te zetten..

                          Comment


                            #14
                            Re: verbrande opkrullende puntjes, wat te doen?

                            allright, dan ga ik de komende tijd sowieso niet bijvoeden en hopen dat het een beetje bijtrekt.

                            Comment


                              #15
                              Re: verbrande opkrullende puntjes, wat te doen?

                              Je kan misschien je een zak universele stekgrond kopen en de batmix 50/50 mengen.

                              En voeding minder dan halve waarden.

                              Is maar idee.

                              Greetz

                              Comment

                              Bezig...
                              X