Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gele bladeren onderaan.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gele bladeren onderaan.

    Korting op 420shop
    IMG_0011.jpg
    Hier is een closeup van het blad.
    IMG_0013.jpg
    Zoals je ziet is de rest van de plant (vrij) gezond.
    IMG_0014.jpg

    Zoals je misschien nog kan zien zijn de bovenste blaadjes lichtjes gekruld, misschien ook een teken van iets?
    Ik ben vanaf vandaag begonnen met voeding te geven om het tekort proberen op te lossen, dus het kan ook geen ondervoeding zijn.

    Alvast bedankt.

    #2
    Re: Gele bladeren onderaan.

    denk dat ze wat voeding kan gebruiken neem eens foto van de plant wanner de lamp niet meer brand btw het is niet omdat je vandaag begonnen bent met voeden dat het daarom direct is opgelost grtz

    Comment


      #3
      Re: Gele bladeren onderaan.

      je bent vandaag met voeding begonnen dus het kan geen ondervoeding zijn?
      dat zou dan binnen een dag hersteld zijn?

      dat zou mooi zijn

      dat gele blad zal je verliezen, als de plant dan de voeding heeft gevonden zal het niet het volgende blad leeg trekken.

      succes!
      __________________________________________________ ______________

      When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


      sigpic

      Comment


        #4
        Re: Gele bladeren onderaan.

        Comment


          #5
          Re: Gele bladeren onderaan.

          Denken jullie dat het gaat opgelost zijn met gewone plantenvoeding (extra N, K en P)? Ik heb namelijk geen canna voeding..

          Comment


            #6
            Re: Gele bladeren onderaan.

            normaal zou dat wel moeten lukken ,met een kleine dosis beginnen en dan opbouwen

            Comment


              #7
              Re: Gele bladeren onderaan.

              OK, zeer bedankt allemaal.
              Moest er binnen enkele dagen een volgend blad geel worden kom ik terug, maar laten we hopen dat alles is opgelost.

              Comment


                #8
                Re: Gele bladeren onderaan.

                Het duurt altijd 2 tot 5 dgn totdat je ziet hoe het plantje ergens op reageert.
                Kan het misschien zijn dat het onderin de pot te nat is, en bovenin droog?
                Want als ie te nat staat, kan ie ook geen voedingstoffen opnemen

                Comment


                  #9
                  Re: Gele bladeren onderaan.



                  Met een paar keer bladvoeding (bijv. Fishmix) nevelen, los je een tekortje het snelst op.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Gele bladeren onderaan.

                    Ik ben voeding beginnen geven, maar vandaag merkte ik dat bij mijn andere plant de onderste bladeren ook geel beginnen worden, en bij de eerste begint het ook te komen bij de hogere bladeren. Ben daarom nu meer voeding beginnen geven...
                    Ik upload een foto zodra het licht weer aangaat.

                    Comment


                      #11
                      Re: Gele bladeren onderaan.

                      Dit is het op een na laagste blad. Geen zorgen, deze foto is genomen toen de lamp 1 seconde uit was, omdat het gele licht het moeilijk te zien maakte.

                      IMG_0040.jpg

                      Wat ik kan afleiden van het sticky over bladproblemen gok ik dat dit het begin van een Calciumtekort is?

                      Comment


                        #12
                        Re: Gele bladeren onderaan.

                        Waarschijnlijk stond ze iets te nat ook.
                        Voor je water geeft je potten eens optillen kan je heel veel vertellen,zelf heb ik zo gemerkt dat ze niet allemaal evenveel water willen.
                        Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

                        Comment


                          #13
                          Re: Gele bladeren onderaan.

                          Goed dat zal ik vanavond eens checken, maar hoe kan dit eigenlijk een probleem zijn? mijn potten hebben gaten onderaan, dus echt teveel water kan er toch niet zijn?

                          Comment


                            #14
                            Re: Gele bladeren onderaan.

                            De aarde houdt water vast zoals een spons. 't Is niet omdat het er langs onder niet uitloopt dat je aarde niet te vochtig kan zijn... Je hebt in de aarde een ideale verhouding tussen water en lucht nodig. Als de aarde verzadigd is met water (loopt er dan net niet uit langs onder), is er nauwelijks ruimte voor zuurstof en hebben je planten dus teveel water.

                            Ik begin steeds met vochtige aarde en geef -op een paar uitzonderingen na doorheen de kweekweken- alleen water langs onder, in het schaaltje. Op die manier moet je al serieus je best doen (of giga schaaltjes hebben ) om teveel water te geven. En laat die planten maar graven naar water; dat gaat heel snel en is goed voor ze! Bij het (ver-)potten zorg ik ervoor dat de aarde voldoende vochtig is (niet teveel!), zodat de kleine wortels tijd hebben om tot beneden te groeien...

                            Potten opheffen is in mijn ogen de beste manier om een inschatting te maken van de hoeveelheid water in de pot.

                            Comment


                              #15
                              Re: Gele bladeren onderaan.

                              De schaal onderaan is vochtig, maar niet kletsnat en er staat geen water in, dus ik denk niet dat er teveel water word gegeven.
                              Dit probleem moet snel opgelost, want het verergert met de dag!

                              Comment

                              Bezig...
                              X