Re: Zijn de randen van mijn jonge wietbladeren bruin verkleurd door de hitte?
Misschien had ik erbij moeten vermelden:
-Ik heb sinds een 4 dagen een zwenk-ventilator in het kamertje staan die af en toe de plantjes lichtjes laat bewegen.
-Ik gebruik nu een PH-meter, en geef ze nu om de 2 dagen 150ml water met ph 5.8. (eerst elke dag +- 100 ml)
-Ik geef ze nu niet meer direct water bij de stam maar meer 3-4 cm van de stam af in een circeltje.
-Ik heb voeding (korrels) in huis gehaald "Mairol green 14-12-14+iE" (gebruiks advies op verpakking: 250 gram toevoegen per 100 liter)
-De ena laatste keer pak um beet 0.25 gram op een liter Mairol voeding gemengt
-De laatste keer pak um beet 0.5 gram op een liter Mairol voeding gemengt
-Ik laat het water nu een dag van tevoren staan om het chloor te laten verdampen.
-Sproei sinds 2 dagen 5 of 6 keer per dag de bladeren nat.
-Ik verdamp via een handoek 2 tot 3 liter water per dag in het kamertje.
-Ik heb een luchtbevochtiger besteld, met elektronische temperatuur meter, en digitaal instelbare luchtvochtigheid met 5L water reservoir. (komt vandaag of morgen binnen)
Nou is mijn brandende vraag:
heeft het al zin om deze plantjes in de bloei te zetten?
Mijn ingeving is ivm met het weer, nog 1 a 2 weken te wachten.
Dan zijn ze bijna afgebloeit eind augustus, wanneer hier de temperatuur en luchtvochtigheid weer gaat dalen.
Misschien had ik erbij moeten vermelden:
-Ik heb sinds een 4 dagen een zwenk-ventilator in het kamertje staan die af en toe de plantjes lichtjes laat bewegen.
-Ik gebruik nu een PH-meter, en geef ze nu om de 2 dagen 150ml water met ph 5.8. (eerst elke dag +- 100 ml)
-Ik geef ze nu niet meer direct water bij de stam maar meer 3-4 cm van de stam af in een circeltje.
-Ik heb voeding (korrels) in huis gehaald "Mairol green 14-12-14+iE" (gebruiks advies op verpakking: 250 gram toevoegen per 100 liter)
-De ena laatste keer pak um beet 0.25 gram op een liter Mairol voeding gemengt
-De laatste keer pak um beet 0.5 gram op een liter Mairol voeding gemengt
-Ik laat het water nu een dag van tevoren staan om het chloor te laten verdampen.
-Sproei sinds 2 dagen 5 of 6 keer per dag de bladeren nat.
-Ik verdamp via een handoek 2 tot 3 liter water per dag in het kamertje.
-Ik heb een luchtbevochtiger besteld, met elektronische temperatuur meter, en digitaal instelbare luchtvochtigheid met 5L water reservoir. (komt vandaag of morgen binnen)
Nou is mijn brandende vraag:
heeft het al zin om deze plantjes in de bloei te zetten?
Mijn ingeving is ivm met het weer, nog 1 a 2 weken te wachten.
Dan zijn ze bijna afgebloeit eind augustus, wanneer hier de temperatuur en luchtvochtigheid weer gaat dalen.
Comment