Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Is dit ijzer tekort door te hoge Ph???

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Is dit ijzer tekort door te hoge Ph???

Ik zie werkelijk geen andere oplossing, de plant wordt geel tussen de nerven in en op diverse jonge scheuten.
    En mijn Ph in de grond wil maar niet naar beneden, de bodem was bij aanvang 7 en is weinig tot niets gezakt.
    Bodem is nu 6,8 en mijn waterton meet de gehele tijd 6,2,

Ik heb zelfs mijn buurman gevraagd even de boel te meten, hij is een Koy karper kweker, een visje kost zo'n 20 mile of meer.
    De waterton staat keurig op 6,2 en de grond 6,8, zou die 3 puntjes minder zuur nu zo veel kunnen uitmaken.
    Anders begin ik Stafford idd te geloven dat het aan algen zou kunnen liggen.
    En ik heb hem net verteld dat het mij sterk leek als het aan alg basis voeding lag.
    Dat plezier wil ik hem niet gunnen (nee hoor Staf, geintje)
    Als iemand hier antwoord op heeft, dan hoor ik en ik denk ook Staf dit graag.

Onttrekken algen ijzer, ja of nee.
    Last edited by Escargot; 16 August 2013, 00:14.
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Speciaal voor jou, een van mijn simpele aquarium pH-teststrips gebruikt voor mijn regenwater pH-meting.

Alhoewel de kleuren misschien niet helemaal overeenkomen zit de pH hier rond de 7.
      Dit geeft hier geen enkel probleem met opnames van diverse voedingsstoffen welke de plant zou moeten kunnen opnemen. Dus het hele pH-gedoe stelt buiten geen ruk voor, geloof je het of niet?
      Ik wel!

Comment

Welke algenvoeding gebruik je precies? Ik vind het niet op 1-2-3 weer in je topics
        "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Ik geloof je helemaal Vale ik spreek je niet tegen.
          Ik heb ook lakmoespapier, is enorm handig.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door Bombadil View Post
          Welke algenvoeding gebruik je precies? Ik vind het niet op 1-2-3 weer in je topics
          Biocanabium Crecimiento - 1litro
          CannaBioGen

Especially recommended for cannabis plants, aromatic and medicinal for its balanced NPK adapted to phases of posttransplante and growth, phases in which the demand for nutritious elements is very intense. 1 litro
          Special fertilizer with an ecological basis of marine algae, enriched with natural amino acids that improve the structure of the substrate on which it is applied, unlocking the microelements and estibulando the metabolism of the plant.

Liquid fertilizer NPK 10-7-9

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Tjonge....google vertalen, gaat dat tegenwoordig zo
          Dan had ik het beter zelf kunnen doen.

Biocanna.jpg
          Last edited by Escargot; 16 August 2013, 00:42.

Comment

Ligt niet aan de pH. Is het dan een ijzertekort?
            Mocht het ijzertekort zijn, dan zouden de bladeren de komende dagen steeds verder moeten vergelen. Het nu nog donkergroene kleurt naar lichtgroen en "opeens" is het blad geel. Met een donkere nerf en een groen puntje aan het uiteinde van het blad?
            Correct?

Niet te verwarren met een zwavel tekort, welke bijna dezelfde verschijnselen heeft, maar dan met bruin wordende randjes. Welke ook weer lijkt op een zinktekort op het eindstadium. En op een stikstoftekort....
            Ja, ik lul wat in de rondte, maar zo is het wel.

Comment

Als het een stikstof tekort is...

is het dan niet vreemd dat dit gebeurt vlak nadat
              Last edited by Escargot; 16 August 2013, 00:49.

Comment

Hoe lang duurt het eigenlijk voordat een plant deze voeding tot zich neemt?

(PS.
                Ff ook iets toevoegen
                Ik heb ook 2 aardig tamelijk lange dunne sprieten in een speciekuip staan en 1 iets grotere lange dunne in een aparte speciekuip, dezelfde watergiften.)
                Last edited by ceBep; 16 August 2013, 00:54.

Comment

Daar kan ik je geen antwoord op geven.
                  Vrijwel direct in een drogere omgeving, denk ik.

Bij over bewatering kan je wachten tot jij of de plant een ons weegt.

Ik denk dat jij daar dan maar een antwoord in schuldig moet zijn, ik weet het namelijk niet.

Ben en blijf een beginneling.

Comment

Je zou denken dat het via het water mee getransporteerd gaat worden en wordt opgenomen. De tijdsspanne in uren of dagen? Dat weet ik niet, het zal zijn tijd wel nodig hebben.

Biologie of de hogere vorm daarvan heb ik destijds reeds in een heel vroeg stadium laten vallen, vond het niet zo interessant
                    Het is gewoonweg te ingewikkeld voor een normale kweker om de kern van zulke zaken te begrijpen. In meerdere mate geldt dit hetzelfde voor het meetgedoe... ik heb dit niet geleerd, dus ik weet het niet toe te passen is het credo.
                    Of in ergere mate; ik wil het niet toepassen, mijn geval.
                    Vooral niet voor een buitenkweek die onderhevig is aan invloeden die oncontroleerbaar zijn omdat het de natuur is.

Niet nalatende dat ik wel mee wil denken aan een oplossing voor in dit geval een mogelijk ijzerprobleem.
                    Echter de variabelen zijn zo divers dat een dergelijk proces veel tijd vergt of je krijgt hulp van een doorgewinterde binnenkweker die zijn "vak" verstaat.
                    Maar die kans acht ik klein(er), daar van sommige de ego's een belemmering vormen in dienst te staan van het forum.
                    Zegje gedaan, mondje verder dicht!

Comment

Over dat laatste kan ik ook wel eea over kwijt...
                      Sommigen lijken met God samen op een stoel te zitten en op de mensheid neer te kijken....

Dat is altijd zo gegaan en zal altijd zo blijven.
                      Ik heb niets voor niets mijn handtekening gewijzigd.

is gewoon een boodschap, vind ik belangrijker als aandacht te trekken voor mijn eigen 3 pagina's op dit forum

Comment

Aandacht is leuk als je het krijgt (geldt voor ieder weldenkend mens), als je het moet afdwingen wordt het iets anders.

Het is niet hoeveel je brengt, het is wat je brengt... al zijn het ook maar de 3 pagina's op dit forum.

Maar back on topic.
                        Post anders gewoonweg foto's van het verloop, des te meer details je hier post, des te meer het antwoord aan het daglicht komt.

Comment

Ik heb mij laten vertellen dat de bio voedingslijn die ik gebruik zon 2 weken nodig heeft om opgenomen te worden door het wortelstelsel dit zal weinig verschillen met andere voedingslijnen lijkt mij.
                          In hoeverre dit waar is durf ik niet te zegge mja we geloven de growshop er maar op he haha
                          Is het probleem inm7ddels nog verergerd?

Greets psy

Comment

ik dacht zowiezo dat bio voeding niet erg veel tot geen waarde hechten aan ph ,zoals Vale al meerdere malen heeft gezegt.
                            zelf hier gebruik ik al de gehele kweek (buiten) bio nova soil supermix en nu ook pk13/14 zonder afzuren ik zal zo de ph van mijn water eens controleren ,
                            Ik gebruik water wat via een pomp uit de grond word gehaald en geen ph problemen te zien

Comment

Daar ga ik straks naar kijken Psy, ik heb tot 4 uur zitten ouwehoeren en ben nu net pas wakker, wat enorm laat voor mij is.
                              Wat ik nu nodig heb is koffie en dan een douche en dan meer koffie.....

Is een heilig moment om de dag te beginnen, ik ben Roomser dan de paus, dus neem dit zeer serieus....
                              Die planten komen wel over een uurtje of zo.
                              Wellicht twee

Comment

Biologie of de hogere vorm daarvan heb ik destijds reeds in een heel vroeg stadium laten vallen, vond het niet zo interessant
                                Het is gewoonweg te ingewikkeld voor een normale kweker om de kern van zulke zaken te begrijpen. In meerdere mate geldt dit hetzelfde voor het meetgedoe... ik heb dit niet geleerd, dus ik weet het niet toe te passen is het credo.
                                Of in ergere mate; ik wil het niet toepassen, mijn geval.

Zeer herkenbaar Vale, begrijp je helemaal. Ik heb wel leren meten maar ik verdom het ook om te gaan toepassen. Alsof je overal een meetlat langs kan houden. Ik zie in het bos ook niet overal metertjes en gedoe naast elke boom staan. Vind het al erg genoeg dat ik zelf met een ph-meter werk, die ook weer op een zeer cruciaal moment naar de klote is gegaan nu. Nee doe mij ook maar simpel en overzichtelijk. Je wordt veelste afhankelijk van dat soort gedoe dan.

Morgen Escar: is het probleem zich aan het uibreiden of valt het nog mee nu?

Comment

Bezig...
                                X