Re: Is dit ijzer tekort door te hoge Ph???
Ik zie werkelijk geen andere oplossing, de plant wordt geel tussen de nerven in en op diverse jonge scheuten.
En mijn Ph in de grond wil maar niet naar beneden, de bodem was bij aanvang 7 en is weinig tot niets gezakt.
Bodem is nu 6,8 en mijn waterton meet de gehele tijd 6,2,
Ik heb zelfs mijn buurman gevraagd even de boel te meten, hij is een Koy karper kweker, een visje kost zo'n 20 mile of meer.
De waterton staat keurig op 6,2 en de grond 6,8, zou die 3 puntjes minder zuur nu zo veel kunnen uitmaken.
Anders begin ik Stafford idd te geloven dat het aan algen zou kunnen liggen.
En ik heb hem net verteld dat het mij sterk leek als het aan alg basis voeding lag.
Dat plezier wil ik hem niet gunnen (nee hoor Staf, geintje)
Als iemand hier antwoord op heeft, dan hoor ik en ik denk ook Staf dit graag.
Onttrekken algen ijzer, ja of nee.
Ik zie werkelijk geen andere oplossing, de plant wordt geel tussen de nerven in en op diverse jonge scheuten.
En mijn Ph in de grond wil maar niet naar beneden, de bodem was bij aanvang 7 en is weinig tot niets gezakt.
Bodem is nu 6,8 en mijn waterton meet de gehele tijd 6,2,
Ik heb zelfs mijn buurman gevraagd even de boel te meten, hij is een Koy karper kweker, een visje kost zo'n 20 mile of meer.
De waterton staat keurig op 6,2 en de grond 6,8, zou die 3 puntjes minder zuur nu zo veel kunnen uitmaken.
Anders begin ik Stafford idd te geloven dat het aan algen zou kunnen liggen.
En ik heb hem net verteld dat het mij sterk leek als het aan alg basis voeding lag.
Dat plezier wil ik hem niet gunnen (nee hoor Staf, geintje)
Als iemand hier antwoord op heeft, dan hoor ik en ik denk ook Staf dit graag.
Onttrekken algen ijzer, ja of nee.
Comment