Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Even voor de zekerheid, vraagje ivm met vergeling van blad.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Even voor de zekerheid, vraagje ivm met vergeling van blad.

    Korting op 420shop
    Mijn huidige situatie

    2x Amnesia Haze in bloeifase 2 (getopt) ( PK13/14 ) week 5 onder een 400W ze staan beide in pot van 21L
    Standaard canna schema dus ( 60ml Terra Flores / 30ml CannaBoost / 15ml PK13/14 op 10L ) Geen Cannazym en Rhizo op het moment.
    Ze krijgen een ieder een liter om de dag met bovenstaande hoeveelheden gedeeld 10 dus, met een PH van 6.4

    Nu had ik vorige week een paar gele bladeren (fanleaves onderin) maar nu lijkt het via de stam omhoog te kruipen en lijkt de vergeling ook lichtelijk te beginnen richting de bladeren die bij me toppen zitten. Ik heb even rond geneusd in het blad probleem topic van monty en hierbij ging ik als amateur zijnde richting de ondervoedig. Maar aangezien overvoeden een hoofdzonde is dacht ik eerst even hier vragen aan de groene Jedi masters voor ik een padawan fout bega. Als ik even de tekens van overvoeding samen vat dan heb ik wel last van gele bladeren en wel lichte kleur maar geen opkrullende bladranden en ook geen verbrande blad punten.

    Is dit nou een geval van ondervoeding? Of zie ik ze gewoon vliegen en zie ik totaal iets anders over het hoofd waar jullie wijze guru's mij hopelijk op gaan wijzen.
    Iig alvast bedankt en ik zal ff kiekjes toevoegen. (IMG_5062 / IMG_5065 / IMG_5067)
    IMG_5065.jpgIMG_5062.JPGIMG_5067.jpg

    P.S. Ik had ook nog een skunk zaadje wat eerst dood leek te gaan die nu toch ook wel redelijk gaat en die begint nu ook soort gelijk probleem te vertonen (IMG_5069).
    Deze heeft zoals het lijkt op de foto echter wel een verbrande blad punt of is dit gewoon verdord omdat de rest van het blad geel word.
    IMG_5069.jpg

    Mvg,

    wiETRC

    #2

    Comment


      #3
      Re: Even voor de zekerheid, vraagje ivm met vergeling van blad.

      Ok je was benieuwd naar temperatuur en LV gegevens. Ik zal vanavond even de thermometer resetten ( tenminste net gedaan ) en dan krijg je morgen bericht hier van mij wat de waarden zijn geweest met lamp aan.Als het licht uit is, is temp 18,5 graden bij de wortels op het moment en een LV van 60%. Over het algemeen is het niet echt schokkend aangezien de buiten temperatuur gezakt is en dus is hier hierbinnen ook wat aangenamer. Ze hebben wel wat te verduren gehad met die warmte periode tijdje terug maar dat zou voor nou niet uit moeten maken denk ik zo. En van de week even de kachel aan slingeren en dan zal het met licht uit rond de 20 graden zijn, das wel weer een voordeel als je een lege gangkast gebruikt. De rest laat ik wel ff weten wanneer morgen de lamp aanstaat.

      Comment


        #4
        Re: Even voor de zekerheid, vraagje ivm met vergeling van blad.

        dan zijn dit waarschijnlijk de na perikelen. ik geloof je op je woord hoor 18.5 is zeker
        niet schrikbarend, maar zou een graadje hoger mogen. des ondanks denk ik dat ze wat is
        gaar gestoomd tijdens de hitte. als het niet erg doorzet dan kun je het nog even aanzien.

        we horen de berichten nog wel (en gegevens daar zijn we dol op).

        Comment


          #5
          Re: Even voor de zekerheid, vraagje ivm met vergeling van blad.

          Met het licht aan heb ik de volgende temps :
          28.1 ter hoogte van de toppen en rond de 35% LV en 20 graden onderin bij de wortels.

          Ze hebben net hun eerste liter gekregen en de tweede volgt als ik zo uit de douche stap. Dan kijk ik even hoeveel er in me lek bakken beland en daarop besluit ik dan of ik vanmiddag nog een lading geef. Iig alvast ff bedankt en ill keep you updated.
          Last edited by wiETRC; 3 October 2013, 13:01.

          Comment


            #6
            Re: Even voor de zekerheid, vraagje ivm met vergeling van blad.

            Zou niet afgaan op het feit dat er water in de schaaltjes beland. Dat kan soms misleidend zijn als de aarde onderaan vrij dicht is. Een liter is misschien wat veel. Volgens mij staan ze te nat: stikstoftekort en hangende bladeren.
            En zorg ook zeker dat je pH niet te hoog is.
            Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

            Comment


              #7
              Re: Even voor de zekerheid, vraagje ivm met vergeling van blad.

              Oorspronkelijk geplaatst door Rodigan View Post
              Zou niet afgaan op het feit dat er water in de schaaltjes beland. Dat kan soms misleidend zijn als de aarde onderaan vrij dicht is. Een liter is misschien wat veel. Volgens mij staan ze te nat: stikstoftekort en hangende bladeren.
              En zorg ook zeker dat je pH niet te hoog is.


              Ondervoeding is het niet echt. Zeker niets gaan toevoegen...
              De rest van de bladeren is donker- donkergroen, dus krijgen ze mijn inziens voeding genoeg.

              Duidt meer op een blokkade door te nat waardoor niet alles even goed wordt opgenomen.

              Weet dat haze planten graag droog staan.
              Natte voeten zorgt bij deze veel sneller voor problemen dan andere soortjes.
              sigpic
              100% BIO Indoor autoflower enthusiast

              Comment


                #8
                Re: Even voor de zekerheid, vraagje ivm met vergeling van blad.

                Rodigan - PH is 6.4 en zelfs als die iets schommelt dan is het richting de 6.3
                Gamm - Okee maar geen tekort dus, dat is iig mooi.



                Lol de ene zegt te weinig en de anderen zeggen te veel water. Ehh wat word het nou mensen haha. Dit is pas mijn 2de kweekje dus ik moet het een beetje hebben van jullie ervaring hehe.
                Ze hebben nou iig ieder veel water gehad dus dan maar ff ze helemaal laten opdrogen tot de nog goede bladeren slap gaan hangen? Of raden jullie wat anders aan? Ik hoor het graag


                Last edited by wiETRC; 3 October 2013, 18:26.

                Comment


                  #9
                  Re: Even voor de zekerheid, vraagje ivm met vergeling van blad.

                  Je potten wegen. Je zult duidelijk het verschil in gewicht voelen (ongeveer een kilo dus).
                  Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                  Comment


                    #10
                    Re: Even voor de zekerheid, vraagje ivm met vergeling van blad.

                    Ik zie dat je paarse stengels heb. Nou aangezien ik dat ook had heb ik dus wat opgezocht ivm paarse stengels.. Daar kwam uit dat het door kou kon zijn(wat ik dus had) en stress en door een x aantal tekort. B.v stikstof, kalium en ect. Ik heb het topic voor je weer opgezocht kan je zelf ff kijken

                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Paarse-stelen

                    Succes!
                    sigpic

                    Comment


                      #11
                      Re: Even voor de zekerheid, vraagje ivm met vergeling van blad.

                      Rodigan - Ik tilde ze al telkens op en als ik het verschil voel tussen net na het watergeven en het moment dat er water gegeven moest worden dan zou ik zo ongeveer denken dat er wel meer dan een kilo verschil in zat. Aangezien ik geen weegschaal heb gaat het lastig worden, ben zelf al jaren op een stabiel gewicht dus niet echt meer nodig .


                      SmokinDad - Thanks voor de link naar dat topic, heb hem even door gelezen en weer wat geleerd

                      Comment


                        #12
                        Re: Even voor de zekerheid, vraagje ivm met vergeling van blad.

                        Over paarse stengels maak ik me persoonlijk nooit zorgen. Heb dit reeds in iedere kweek voorgehad en ben zeker dat dit geen negatieve impact heeft gehad op mijn oogst.
                        sigpic
                        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                        Comment


                          #13
                          Re: Even voor de zekerheid, vraagje ivm met vergeling van blad.

                          Kan het dus wel hebben. niet dat het altijd is, maar de kans is er wel. Volgens mij ook iets minder sterk ofzo.. Idk..
                          sigpic

                          Comment


                            #14
                            Re: Even voor de zekerheid, vraagje ivm met vergeling van blad.

                            Iig even over dat water geven, ze hebben eerst paar dagen op rantsoen gestaan tot de bladeren gingen hangen. En dan nu met 2x om de dag met minder water gegeven maar ik zie geen voorruit gang. Eerder achteruit gang. Ik zal vanavond met het licht uit even wat foto's plaatsen maar ik word droeviger met de dag als ik er naar kijk. Hoop dat ik dit nog tot een goed einde kan brengen.

                            Gamm - Hoe groen ze vorige week nog waren met dat teveel water des te lichter van kleur zijn ze nou. Maar vanavond kiekjes dan kan je het zien.

                            Het word alleen maar geler en geler volgens mij

                            IMG_5075.jpgIMG_5077.jpgIMG_5071.JPGIMG_5070.JPG

                            Zoals je kan zien heeft onderstaande skunkje het toch anders en veel minder last, maar 3 bladeren van de plant tonen het probleem terwijl de rest gewoon netjes donker groen blijft.
                            IMG_5076.jpg
                            Last edited by wiETRC; 10 October 2013, 19:52. Reden: Foto's bijgevoegd

                            Comment


                              #15
                              Re: Even voor de zekerheid, vraagje ivm met vergeling van blad.

                              Dus voor de start van het vergelen kregen ze om de dag 1 liter water met volgende voeding:
                              6 ml Terra Flores / 3 ml CannaBoost / 1,5 ml PK13/14

                              Remt het vergelen af dan zou je je voeding kunnen gaan opbouwen.

                              Het lijkt me sterk dat we hier over een voedingstekort spreken gezien de hoeveelheid die ze om de dag kregen, maar je weet het pas wanneer je het test. We spreken natuurlijk wel over relatief grote planten...

                              Om je gerust te stellen, het is nog verre van een ramp hoor! Je toppen zullen zeker en vast nog lekker doorgroeien.
                              Heb in het verleden nog slechtere planten gehad die uiteindelijk nog een meer dan mooie oogst geleverd hebben.

                              sigpic
                              100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                              Comment

                              Bezig...
                              X