Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Vroege problemen eerste kweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Vroege problemen eerste kweek

bedankt voor de info, ziet er waarschijnlijk gewoon vreemd uit omdat de eerste bladeren er niet meer hangen.
    Mijn oorspronkelijke plan was eigenlijk om te scroggen, dit doe ik haar best niet meer aan zeker?

Comment

Ze ziet er gezond uit en die eerste bladen zijn oude bladen en dat is vrij normaal dat de onderste geel worden, geen licht genoeg en worden gebruikt als source voor de plant en vallen dan af.

Scroggen kan je doen het is mss geen slecht plan hoor.
      Stel dat je plant nog een stuk in de lucht groeit, dan moet jeje lamp verhogen en komen de lagere gedeelten van de plant wel erg ver van de lamp.

of knikken en knakken en fixeren : houdt in dat jeje hoofdtop horizontaal gaat plooien zonder scrog net.
      1st nijp je in het stukje stam dat moet worden plat gelegd, je zal een krakje horen. Dan wals je het stulkje beetje plat tussen je vingers en plooi je het in de richting dat je wil, wees niet bang bij te weinig staat die top de dzg erna weer recht, zorg dat ze echt gaat plat liggen. Dan met touwtje of rekker fixeren, dat wil zeggen dat ze niet meer recht kan komen. Staat veel info op het forum ook!

groet bubba
      sigpic

Comment

Hallo!
        Ik had deze week geen zin en tijd meer om nog foto's te nemen, maandag komen die er wel.
        In de oksels zie ik nu al kleine witte haartjes, wat zou duiden op preflowering als ik het juist heb?
        In de top nog niets van haartjes te bespeuren, enkel nieuwe bladbeginselen.
        Ook heb ik de onderste (vergeelde) bladeren eens goed naar beneden getrokken aan de steel, waardoor ze wel nog verbonden waren met de stam, maar heel de tijd door verslappen. Dit deed ik om de zijtakjes wat meer licht te gunnen, en deze bladeren toch nog wat voedingsstoffen konden afgeven aan het plantje (in tegenstelling tot wanneer je ze er helemaal aftrekt).
        Tot maandag!
        SS

Comment

Hoe staat het met die plant?

Als ze in staat van herstel is, is het verstandig regelmatiger updates te geven.
          Zo kunnen we je beter begeleiden.

Het verloop kan zo wel positief als negatief in enkele dagen een heel groot verschil maken.
          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Ik ga in het vervolg proberen elke vrijdag en maandag foto's te posten, iig dank voor de interesse!

Comment

Er kan een hoop gebeuren in 6 dagen tijd.

Ik zag jouw topic al eerder,hoefde echter niet te antwoorden omdat alle antwoorden al waren gegeven.

Succes verder.

Comment

Denken jullie eigenlijk dat ik hiervoor een actieve koolfilter zal nodig hebben?
                Ik rook dagelijks wiet op mijn kot en heb hier nog maar zelden klachten over gekregen
                Ik denk ook niet dat zo'n klein plantje veel geur zal afgeven?
                Vanavond foto update!

Comment

Hallo medegrowers!
                  Jammergenoeg is mijn plantje nu echt in de (voor)bloei gegaan, in de oksels zijn de witte haartjes doorgekomen en ze verspreidt ook een aangename geur
                  Er is een klein beetje nute burn te bespeuren maar dit kan me niet zoveel schelen, aangezien ik nu toch enkel maar water meer zal geven
                  Ik denk dat dit het plantje zal zijn met de kleinste opbrengst ooit op het forum
                  Hier zijn de foto's, laat ze jullie smaken!
                  P1140818.jpgP1140819.jpgP1140820.jpgP1140823.jpgP1140824.jpgP1140825.jpg

Comment

Net gezien dat een van de vingers van een nieuw blaadje zich omdraait, onderkant naar boven dus
                    iemand een idee wat het probleem hier zou kunen zijn?
                    cheers!

Comment

Eigenwijzigheid ?
                      Of de spiegeling van licht in die cd-spiegel die eronder ligt.
                      Plantjes hebben liefst licht op de bovenkant van het blad.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Zolang het geen tekort of verbranding van iets is is het ok!
                        De cd ligt er niet meer!
                        bedankt voor het antwoord QnQ!

Comment

..

toch ziet het er een leuk ding uit .. gewoon doorgaan, je elektriciteit haal je er nooit uit in wiet maar het blijft leuk om aanzien .. ben zelf met minder ook doorgegaan .. voldoening kan volstaan

Comment

Elektriciteit hoeft hier niet betaald te worden, zit in de huur
                            Het is inderdaad vooral leuk om te aanzien, en zo heb ik hier ook altijd wat gezelschap!

Comment

Wetende dat dit plantje nu een 12tal centimeter groot is en aan het bloeien is onder 42 watt en soms nog een extra 11watt op de zijkant, hoeveel gram gokken jullie dat ik hiervan zal kunnen oogsten?
                              Mijn doel is een 20 euro aan wiet (2,5g?) , aangezien mijn installatie me zoveel kostte, denken jullie dat dit haalbaar is?

Comment

Als de plant volledig gebloeid heeft en alles gaat goed, zal dat wel gaan lukken.
                                Ik ga je geen ideeen geven, maar een 5 keer deze hoeveelheid, zou ook nog wel moeten lukken.

Soms zelfs meer.

Alles afwachten dus.

Comment

Bezig...
                                X