Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

help bladprobleem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

help bladprobleem

Korting op 420shop
    Halloo

ik ben een beginende kweker.
    ik heb amnesia haze autoflowers gehaald.
    heb ze nu 6 weken heb een 400 watt lamp en boven hangen.
    heb ze gewoon op me kamer staan voor de rest geeb gekkigheid
    geef ze alleen bloeivoeding op dit moment.
    Nu heb ik een probleem, want een van me planten begint boven
    aan de hoofdtop verschopelde blaadjes te vertonen wie weet dit probleem ????

Re: help bladprobleem

Een foto zou handig zijn. Hoe hoog hangt je lamp erboven?

Comment

Lamp hangt ongeveer 40 a 45 cm boven de lamp
      Ben bezig met uploaden wil alleen nog niet echt lukken
      Bedankt voor je snelle reactie kan ik zeer waarderen

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Heb overall al gezocht mischieb dat lamp er te dicht ophant ik wil met me mobiel
      Een foto uploaden maar js niet echt een succes

Comment

Hoogte van lamp zal dus niet het probleem zijn, idd zonder foto's is het wel een moeilijk...
        Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

1383326378331.jpg1383326378331.jpg

Eindelijk gelukt iemand enig idee wat dit is ?

Comment

Is moeilijk te zien met de hps aan, maar hoeveel water geef je de dames? En hoe zuur je af?

Comment

En een vraag 1 plant is donker groen is dit een probleem
              Hier een paar foto's

En nu doet die het weer niet afzuren enz doe ik niet.
              Geef ze water als de grond droog is die vinger cm in de grond

IMG-20131101-WA0047 (1).jpg

de plant links onderin heeft aan de top verschopelde bladeren niet helemaal goed te zien

Comment

bladproblemen iemand enig idee??

hallo

Ik heb een vraag ben beginnende kweken.
                ik heb 5 amnesia haze autoflowers deze dames zijn nu 6 weken oud.
                ik heb er een 400 watt lamp boven hangen in een bak van 90 bij 90 met antidetectie folie.
                voor de rest heb ik er niks bij heb ze gewoon op me kamer staan.
                nu is 1 plant donkergroen en een andere plant links onderin de foto, zijn de plaatjes aan de top aan het verschopelen
                voor de rest geef ik trouwens plagron bloei voeding heb hiervoor groeivoeding gegeven en daarvoor wortelstimulator

iemand een idee wat ik verkeerd doe?IMG-20131101-WA0047 (1).jpg

Comment

Staat die fan op de topjes gericht?

Lijkt op de foto's dat een gedeelte van je toppen direct in de luchtstroom van je ventilator staan. Hier kunnen plantjes niet zo heel erg goed tegen. Je kan dan beter geen ventilator gebruiken (ik ben sowieso geen ventilator-fan of fan-fan). Als je hem toch wilt gebruiken, richt hem dan omhoog.

Nog wat vraagjes...

Wat is je temp en lv?
                  Welke grond heb je gebruikt?
                  Welke voeding gebruik je?

Je zit wel tegen overvoeding aan, dus doe vooral rustig met je voeding. Wist je trouwens dat aluminium folie helemaal niet zo goed weerkaatst? Een gewone witte muur weerkaatst vele malen beter. Dat folie zorgt voor een diffuus licht wat eigenlijk verlies aan licht is.

Voor het bepalen of je water kan geven, zou je de pot beter even op kunnen tillen. De bovenlaag is vrijwel altijd droger dan de onderliggende lagen. Alleen door te wegen leer je of je pot nog genoeg water bevat.

Je plantjes moeten zeker in de bloei periode een volledige aaneengesloten donker periode van 12 uur hebben. Je zegt dat je verder geen poes pas hebt; kan je ze dan wel goed verduisteren?

Geen poes pas, is dat ook geen afzuiger en koolstoffilter? Want dan ga je straks wel een geur probleem krijgen. Geen afzuiger betekent dat je je klimaat ook niet op orde kan gaan krijgen.

Rolly!
                  Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

bedankt voor je reactie super
                    ik heb idd een ventilator op de planten gericht heb een bak van 90 bij 90 70 hoog heb
                    deze opgehoogd zodat er wel lucht onderdoor kan.
                    ik heb een luchtbevochtiger in me kamer sinds deze week.
                    verder heb ik niet zon meter enz en grond zuur ik ook niet af.
                    ik gaf ze eerst elke dag voeding las al ergens dat je beter om de dag voeding kan geven.
                    geef ze nu ff paar dagen water en dan rustig aan weer beginnen met voeding.
                    ik heb idd geen koolstof filter en afzuiger.
                    als ik de lamp uit doe is het in me kamer wel donker komt geen licht naar binnen.
                    ik had begrepen dat die folie juist goed was, en het licht juist weerkaatst maar dat is dus niet het geval?
                    en zoals ik zij ben beginnende kweken en woon nog bij mijn ouders dus om nouw allemaal afzuigers enz en neer te zetten gaan ze niet leuk vinden.
                    dat gaan ze denken dat ik een of andere professionele kweken ben haha

ik heb geen idee wat voor grond wel redelijke dure grond wel met voeding erin, hoeveel graden het is zou ik ook niet weten.

gaat dit uberhaupt nog wat worden ofkan ik ze beter weggooien ?

het is btw antidetectie folie is dit wel goed ?

Comment

Zo slecht staan ze er niet bij als ik hoor wat je allemaal weet, ik zou zeggen steek wat tijd in dit forum, elke dag 30 min a een uurtje en tegen het einde van deze kweek ga je er wel wat weten en de volgende keer way mooi's oogsten...

Grtz en zoek gewoon eens op het forum via zoekfunctie bv. Welk materiaal reflecteerd best

Comment

Top lijkt last te hebben van stralingswarmte van de lamp of/en ze heeft een tekort aan zuurstof bij de wortels. (te nat?)

Het is al gezegd :
                        Je vinger in de aarde steken geeft geen goed beeld.
                        De grond mag best droog zijn op 3cm diep en kan dan op de bodem nog zeiknat zijn.
                        Beter til je de pot even iets op, zodat je het gewicht voelt.

Die donkergroene is de mooiste.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

mooi joh al die reacties kan ik wel waarderen, top !!
                          hmm ik ga de lamp dan maar ff wat hoger hangen
                          ik ga de potten morgen ff optillen, wss geef ik ze ook te veel water
                          maar als je zo kweekt alleen met lamp en komt er dan nog wat aan of is de opbrengt minimaal ??
                          nogmaals bedankt voor de reacties

Comment

Jahoor daar kun je prima een mooie zak wiet van oogsten als je ze nog een paar weken in leven houdt.
                            Het is nog wat moeilijk inschatten hoe lang nog, kan nog wel een weekje of 6-7 zijn he...

Ik lees dat je nog bij je ouders woont, dus als straks het hele huis naar wietkot ruikt zullen ze ook niet blij zijn misschien ?
                            Die lucht gaat ook overal in trekken eh...de kleerkast, bedlinnen en gordijnen enzo
                            Dus ik vermoed dat je nog wel een keer zult moeten investeren in een afzuiger/filtertje.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oke nouh das mooi om te horen ja het begint idd als aardig
                              te ruiken ik ben der al wel aan gewend maar idd me ouder beginnen der
                              al over ja.
                              mja ik moet al ong 30 euro aan stroom per maand betalen.
                              Als ik dan nog afzuiger/filter aan moet schaffen en energy moet betalen.
                              daar haal dan kost het me allemaal meer geld dan dat ik zou uitgeven bij de shop.
                              Ik heb ze nu aankomende woensdag 7 weken, kan naar 10 a 12 weken oogsten dus nog paar goeie weken te gaan.
                              Maar als de meneer van nuon binnen komt, en ruikt een dikke wietlucht
                              word dat dan doorgegeven aan de politie ?
                              En nog een vraag hoevaak kan je oogsten van 1 autoflower ?
                              Overal staat 1 x maar soms nog wel eens dat je vaker kan oogsten ?
                              Groeten !!

Blijven die witte haren gedurende de bleoi periode doorgroeien
                              of wordeb die niey langer als nu ?

Comment

Bezig...
                              X