Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladprobleem northern light + skunk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladprobleem northern light + skunk

    Korting op 420shop
    Hellow growers,

    Momenteel heb ik 2 plantjes staan, 1x nl en 1 x skunk. Ze zijn 22 dagen oud waarvan nu 3 dagen omgeschakeld op 12/12. Beide plantjes zijn 5 dagen geleden getopt.
    Ik vind dat ze er niet al te gezond uit zien en zou graag jullie mening horen over wat het probleem juist zou kunnen zijn.

    Even meer info:

    Temp licht aan = 28 - lv = 48
    Temp licht uit = 20 - lv = 66
    Aarde - all mix in 11l potten
    Voeding: biobizz - voorlopig enkel wortelstimulator gebruikt in de 1e week en 1 x groeivoeding in week 2
    600w hps lamp - afstand 70 - 80cm

    Northern light:
    2.jpg1.jpg3.jpg
    Een groot deel van de bladeren heeft een rare textuur, eerder "blazen" op het blad. Sommige bladeren krullen naar onder, nieuwe bladeren zijn lichtgroen (maar dit is msschn normaal)

    Skunk
    a.jpgb.jpgc.jpg
    Zelfde "blazen" op het blad als de northern light

    Ik dacht eerst aan teveel water, maar ze staan nu ongeveer 3 dagen droog zonder verbetering, vanaf morgen geef ik opnieuw water.
    Kan dit msschn aan een voedingstekort liggen? Het schema van biobizz raad aan om groeivoeding vanaf week 2 te geven maar de all mix zou tot 3 weken aan voeding bevatten, weet niet goed wanneer te starten met voeding.

    Na wat opzoekwerk kom ik uit op ijzertekort of een stikstofprobleem... alle tips over hoe ik men plantjes terug in goede gezondheid kan krijgen zijn welkom, alvast bedankt!

    Grtz
    Last edited by Jblaze; 19 November 2013, 21:43.

    #2
    Re: Bladprobleem northern light + skunk

    Bladeren die naar onder krullen kan duiden op een zuurstoftekort bij de wortels. M.a.w. teveel water.
    sigpic
    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

    Comment


      #3
      Re: Bladprobleem northern light + skunk

      Yep, xactly.
      En nu ze toch droog staan (kan je mooi ff kijken), zit die pot ook niet volgeworteld ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Bladprobleem northern light + skunk

        @ Gamm & QnQ, thanks for the feedback! Heb gisterenavond de plantjes gecontroleerd en de wortels komen door de gaten onderaan de pot.
        Bedoel je dat ik misschien best nog eens overpot naar een grotere pot?

        De aarde onderaan was kurkdroog maar de bladeren van de plantjes stonden netjes omhoog, dus heb ik nog gewacht met water geven. (ze staan nu reeds droog van zondagavond) ga straks nog eens kijken hoe het met ze staat (of hangt )

        Weet ook niet goed of ik al voeding moet geven of niet, dit is de 1e keer dat ik een all mix gebruik. Wat denken jullie?

        Alvast bedankt!

        Comment


          #5
          Re: Bladprobleem northern light + skunk

          Kun je nieuwe foto's plaatsen en een update geven?

          Zie dat we ondertussen al een aantal dagen verder zijn...
          sigpic
          100% BIO Indoor autoflower enthusiast

          Comment


            #6
            Re: Bladprobleem northern light + skunk

            zal dit weekend nog wat fotos maken
            Ze hebben 7 dagen droog gestaan en krijgen momenteel dagelijks 200ml water waarvan om de dag voeding. Ik vind dat ze er beter uitzien, de fotos volgen nog!

            Comment


              #7
              Re: Bladprobleem northern light + skunk

              Ze volledig laten opdrogen is ook af te raden.
              De EC waarde van je grond gaat dan de hoogte in.

              We kijken alvast uit naar je foto's.
              sigpic
              100% BIO Indoor autoflower enthusiast

              Comment

              Bezig...
              X