Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Probleem bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Probleem bladeren

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen, ik heb een vraagje ivm bladeren ze beginnen te vergelen en af te sterven.
    ik denk zelf dat het een teveel van iets (pk) waarschijnlijk is. Ik lees over zoveel verschillende dingen misschien weet iemand hier iets meer van?? Ik ben ook juist wel begonnen met mijn water af te zuren op ph 5,8 ervoor ging het niet wegens geen ph meter enz.. Ik heb gewone grond met 6 weken bemesting en gebruik canna bloei canna boost en canna enzymen, ik geef een halve liter met een dag tussen. Het is eigenlijk pas beginnen vergelen vanaf ik pk ben beginnen geven. Ben nu eind de 6e week bloei. Hier een foto


    troubles.jpg
    Last edited by Tommekee; 15 December 2013, 23:40. Reden: foto verandert

    #2
    Re: Probleem bladeren

    Nope..

    Foto's plaatsen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Probleem bladeren

      En ik bedoel dus dat ik een halve liter water met alle additieven en voeding geef om de dag.
      Ben nu al een kleine week enkel water aan het geven zonder iets bij. Want krijg toch het gevoel van overvoeding daar de
      puntjes van de bladeren wat gedraaid staan. Iemand dit al eens gezien? Iemand een oplossing ben bijna op het einde zou zonde zijn.. Het begon bij 1 plant nu is het al bij alle 3 van men schatjes...

      Comment


        #4
        Re: Probleem bladeren

        Lijkt het zelfde probleem als deze ..

        Calcium tekort.

        (in verder gevorderd stadium gaan de jonge scheuten draaien of krullen)

        Oorzaken;

        Te weinig, of verkeerde bemesting.
        Calcium fixerende grond,
        Algen in watervat.
        Teveel aan Kalium, Magnesium, Ammonium en/of Natrium in de grond.
        Te hoge of lage LV kan ook bijdragen aan het ontstaan van Calcium gebrek, door verdampingsproblemen.

        Ik geloof dat de spoeltijd er aan zit te komen ???

        Je kan handmatig Thomasslakkenmeel, gips of dolomiet toevoegen.
        Je kan ook jouw huidige voeding verrijken met een zeer goed opneembare Calcium nitraat oplossing.

        Dit komt een beetje overeen met de melding "het is pas aangevangen nadat ik PK ben gaan toevoegen"

        Zucht PK is toch hopeloos verouderd, probeer volgende keer eens een andere topbooster.

        Je bent al aan het spoelen met alleen water, dit lijkt mij al de juiste start.
        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

        Comment


          #5
          Re: Probleem bladeren

          Hartelijk bedankt voor de reactie escargot!! Het probleem is dat er 3 van mijn planten al klaar zijn(8weken gebloeid) dus deze leg ik morgen om..maar de andere 2 hebben er nog maar 6 weken opzitten dus nog mistens 2 weken te gaan.. En ik geef altijd kraantjeswater hier zit toch calcium in? Niet genoeg dan? Dus het beste calcium nitraat toevoegen??? Of voor die 2 weken niets van aantrekken en gewoon voeding geven voor een weekje enden weekje spoelen, of wat raad je aan?

          Alvast bedankt!

          Comment


            #6
            Re: Probleem bladeren

            Aan het beetje top wat ik op de foto zie zijn ze bijna klaar zeker ?
            Misschien is het wel zo'n beetje tijd om te stoppen met alle voeding ?
            Nadat je PK13/14 hebt gegeven moet je sowieso al twee weken alleen water geven om die smaak niet in je wiet te hebben.

            Om dat Calciumprobleem op te lossen is het waarschijnlijk toch al te laat, da's al weken bezig.
            Bij de eerste stipjes moet je al gaan kijken wat er loos is.
            Volgende keer grond uit de growshop (kost je ongeveer 6 euro/50L) of(en) eerder beginnen met een complete voedingslijn dan voorkom je dit meestal.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Probleem bladeren

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommekee View Post
              . En ik geef altijd kraantjeswater hier zit toch calcium in? Niet genoeg dan? Dus het beste calcium nitraat toevoegen??? Of voor die 2 weken niets van aantrekken en gewoon voeding geven voor een weekje enden weekje spoelen, of wat raad je aan?

              Alvast bedankt!
              Niets meer doen gewoon die 14 dagen die je nog te gaan hebt water geven, je kan deze zien als spoel weken.

              4 dagen langer kan alleen maar positief werken zeker met de PK13/14 in de aarde. (ik gebruik het spul helemaal niet)

              Ik denk ook dat jou recentelijke problemen zijn ontstaan door de PK 13/14, C tekort komt namelijk nooit alleen..

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Idd zo als QnQ zegt, deC tekort los je niet meer op

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Laatste bericht in deze, je kan deplanten die al klaar lijken ook nog niet oogsten.
              Deze staan waarschijnlijk ook nog stijf van de PK 13/14.

              Even spoelen nog dus.
              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

              Comment

              Bezig...
              X