Hallo dames en heren van het goeie leven.
Ondanks een prachtige start en een goed begin van de bloei begin ik nu tog weer hier en daar wat vergeling te krijgen bij 1 dame.
Medium= plagron lightmix
voeding metrop(1/4 van het schema)
gen200
blumat druppelaars
De 6 dames die op de blumat aangesloten zitten drinken 3-4L per dag.
Dat klinkt als veel maar de planten zijn met pot groter dan mij als ik ze niet had geknakt.
Ik zuur het water dagelijks af tot 5,8 voor het het vat in gaat.
Nu heb ik de ph in de pot weer gecheckt die staat op 5,4 wel wat laag maar volgens papier zou het nog moeten kunnen.
RSCN4074.jpgAan de plant bovenin bij de top(begin verschijnselen)
DSCN4079.jpgeraf getrokken halverwege de plant(begin verschijnselen)
DSCN4080.jpgeraf gevallen waarschijnlijk zat deze ook halverwege hij was me nog niet opgevallen(dood blad)
Zoals te zien ook wat paarse steeltjes maar over het geheel valt dat wel mee op de dame.
Nou word er regelmatig wat groeivoeding gebruikt hier op het forum om bepaalde tekorten aan te vullen in de bloeiperiode(als het een tekort zou zijn).
Nou heeft de metrop mr1 groei een npk van 10-40-20.
ook heb ik moederplantenvoeding staan met npk 20-20-8
iemand een id waar het door komt en wat ik eraan zou kunnen doen??
wat betreft bladproblemen is me verstand 0,1
greets
Ondanks een prachtige start en een goed begin van de bloei begin ik nu tog weer hier en daar wat vergeling te krijgen bij 1 dame.
Medium= plagron lightmix
voeding metrop(1/4 van het schema)
gen200
blumat druppelaars
De 6 dames die op de blumat aangesloten zitten drinken 3-4L per dag.
Dat klinkt als veel maar de planten zijn met pot groter dan mij als ik ze niet had geknakt.
Ik zuur het water dagelijks af tot 5,8 voor het het vat in gaat.
Nu heb ik de ph in de pot weer gecheckt die staat op 5,4 wel wat laag maar volgens papier zou het nog moeten kunnen.
RSCN4074.jpgAan de plant bovenin bij de top(begin verschijnselen)
DSCN4079.jpgeraf getrokken halverwege de plant(begin verschijnselen)
DSCN4080.jpgeraf gevallen waarschijnlijk zat deze ook halverwege hij was me nog niet opgevallen(dood blad)
Zoals te zien ook wat paarse steeltjes maar over het geheel valt dat wel mee op de dame.
Nou word er regelmatig wat groeivoeding gebruikt hier op het forum om bepaalde tekorten aan te vullen in de bloeiperiode(als het een tekort zou zijn).
Nou heeft de metrop mr1 groei een npk van 10-40-20.
ook heb ik moederplantenvoeding staan met npk 20-20-8
iemand een id waar het door komt en wat ik eraan zou kunnen doen??
wat betreft bladproblemen is me verstand 0,1
greets
Comment