Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

typisch gevalletje magnesium tekort?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: typisch gevalletje magnesium tekort?

    Oorspronkelijk geplaatst door Gamm View Post
    Geloof me, het is magnesiumtekort.
    De reeds beschadigde bladeren zullen niet bijtrekken maar het probleem zal niet verder uitbreiden.

    Wat ik deed was een eetlepel thomasslakkenmeel toevoegen aan een liter water en roeren totdat alles opgelost was. (Dit kan wel een tijdje duren.) Van dit water neem ik dan 10 ml die ik toevoeg aan een liter water en doe er vervolgens de benodigde voedingen bij en geef het aan m'n planten. Heeft in het verleden altijd gewerkt.

    Veel geluk ermee!
    Ok ga het meteen proberen!

    Comment


      #17
      Re: typisch gevalletje magnesium tekort?

      Denken jullie niet dat 'roest' anders een optie is?

      Comment


        #18
        Re: typisch gevalletje magnesium tekort?

        Oorspronkelijk geplaatst door Draaier View Post
        Denken jullie niet dat 'roest' anders een optie is?
        Snap je vraag niet.
        sigpic
        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

        Comment


          #19
          Re: typisch gevalletje magnesium tekort?

          De (schimmel) ziekte roest. Dat heb je toch ook bij planten. Max lv was 70% en 26C. Beetje te vochtig maar er is goede ventilatie. Er is wel een kans dat dit het is. Een kenner had gister gekeken en constateerde roest. (Hij kan natuurlijk beter kijken dan jullie met alleen een foto.
          Maar kun je roest niet afvegen van de plant? ( een Ca tekort natuurlijk niet.).

          Comment


            #20
            Re: typisch gevalletje magnesium tekort?

            Ik zal het dan nog een keer herhalen... Calciumtekort...
            Een cannabis plant die aan "roest" lijdt... nog nooit van gehoord.
            sigpic
            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

            Comment


              #21
              Re: typisch gevalletje magnesium tekort?

              Een calciumtekort wordt op sommige forums onterecht roest genoemd.
              Daar zal het van komen misschien ?

              De aarde is gewoon op.
              Zie je vaak bij grote planten in (te) kleine potten en/of te zuinig voeden.
              Behandelen zoals Gamm zei, dan gaat het niet weg (het gaat nooit weg), maar het breidt ook niet meer uit.

              Als de 'kenner' roest constateerde, wat raadde hij je aan te doen om daar vanaf te komen ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #22
                Re: typisch gevalletje magnesium tekort?

                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                Een calciumtekort wordt op sommige forums onterecht roest genoemd.
                Daar zal het van komen misschien ?

                De aarde is gewoon op.
                Zie je vaak bij grote planten in (te) kleine potten en/of te zuinig voeden.
                Behandelen zoals Gamm zei, dan gaat het niet weg (het gaat nooit weg), maar het breidt ook niet meer uit.

                Als de 'kenner' roest constateerde, wat raadde hij je aan te doen om daar vanaf te komen ?

                Geen idee, helaas. In het begin is er per pot een hand kalk gestrooid. 12 liter pot trouwens. Ook geen idee wat voor 'kalk'. Ik weet niet of dit dan al op is. Dan gebruiken de plantjes wel extreem veel kalk. Wel een idee om de volgende keer extra kalk in de grond te verwerken en bij de voeding. Want de 'kenner' raadde al aan om extra kalk toe te voegen in het begin. Misschien vergist hij zich nu. Of deze soort heeft behoefte aan een megagroei haha.

                Ik meende zelf al dat de korrels gewoon een te trage afgifte zullen hebben. De EC zat zo rond de 1.9-2.1 en de Ph 5.8-6.0.
                Zoals jullie begrijpen ben ik er niet altijd bij (bij alles wat er gebeurt, maar van een maat dus).

                Comment

                Bezig...
                X