Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Probleem waterhuishouding

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Probleem waterhuishouding

Inwateren -voor de volgende keer- doe ik liefst voor ik de aarde in de potten doe.
    Ik gebruik een cementkuip, daar kieper ik een zak grond in, en nog wat toevoegingen, en anderhalve liter water. (PH 6)
    Dan stroop ik m';n mouwen op en ga alles mixen en kneden. Alle klontjes moeten eruit, en de vochtigheid is zo overal hetzelfde.
    Dat kan rustig 10-15 minuten duren, dus een paar lamme armen krijg je er wel van.
    QNQ2012011.jpg QNQ001.jpg QNQ004.jpg
    Dan pak ik een hand grond, en knijp daar zo hard in als ik kan.
    Als er net wel/net niet een druppel water uit komt heeft het de juiste vochtigheid.
    Daarna doe ik alles redelijk los in de potten.
    Dat laat ik een weekje of twee staan op kamertemperatuur, met een deksel erop.
    Daarna gaan de voorgegroeide plantjes er pas in.

Heb je de kegel van de tensiometer eerst even in een bak water vol laten zuigen voor je ze in de grond zette ?
    Het kan best zijn dat je de eerste 2 dagen nog wat afwijking hebt, maar als-ie 170 aangeeft zou de vochtigheid in orde moeten zijn.
    Ik hou hier 100 en 200 als onder- en bovengrens.

Wellicht dat zuurstof toch het probleem is.
    Ik ga zo even op fotobucket bleh.gif wachten, want die foto's heb ik nog niet gezien.
    Ik haat externe fotosites, maar dat ligt aan mij denk ik.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Wietefras, De tensio doet het, en hij bevalt best goed tot nu toe. Ik kijk het nog ff aan want ik ben persoonlijk niet echt een fan van de blumat druppelaars.
      Sateprikker was idd niet nat, vreemd. Maar dit toonde dus aan dat ze water nodig had. Ik had voor de zuurstof gaten in de onderkant van de pot geboord. Ik weet niet hoe snel er dan zuurstof in de grond komt maar na het water geven reageerde
      de plant er erg goed op

Goed idee mway, ik heb gister gaten aan de onderkant van de pot geboord om de grond meer zuurstof te geven en om ff te kijken of het vochtig was daar.
      Vandaag heb ik er een paar wormen in gedaan.

Schimmige, ik weet niet of de bovenkant van de aarde dan wel bereikt wordt. Sws staat er op de site alleen "je moet de grond eerst inwateren" maar hoe precies???

Weibei, bodemleven zal wel een flinke opdonder hebben gehad, het stond eerst helemaal nat, toen helemaal droog. Ik heb (nog) niet zo veel verstand van bio grond maar ik heb er nu wat wormen in gedaan om het luchtig te houden en voor de wormenstront.

QnQ, tnx voor het delen, het is ook wat logischer om het eerst om te woelen zodat er nog wat lucht bij komt, en ook veel langer laten staan dus!
      Jij gebruikt ook biobizz allmix toch? Dan is dit helemaal een goede tutorial.

FF wat foto's

foto 3.jpg De plant is van onderen weer goed omhoog gekomen, het topje is nog wat klauwig maar ik verwacht ook niet dat dat meteen herstelt.
      De andere kleine plant zal ook nog gaatjes in de pot krijgen, maar ik wil eerst zien of die gaatjes echt hebben geholpen.

foto 2.jpgDe wormen voor in de pot.

foto 1.jpggaatjes in de pot
      Ze vertonen nog wel wat overbewaterings/zuurstof tekortjes maar dat word hopelijk verholpen met de luchtgaatjes.

Hartstikke bedankt voor het meedenken mannen!

Edit: toen ik dit typte ging ik ff in mn tent kijken en de bovenste blaadjes gaan ook weer omhoog, ik denk dat we de oplossing te pakken hebben

Comment

Ah, dat is goed nieuws. Wat QnQ doet doe ik inderdaad ook zo. In een speciekuip de boel mengen met het water erbij.

Raar dat ze op de zak dan zetten dat je dat in inwateren de pot moet doen. Zeker met zoveel water is dat toch een recept voor ellende?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Ze zetten het er niet precies zo op hoor. Het staat ook niet op de zak, maar op de site.

Het staat er vrij algemeen, maar hoe het precies gedaan moet worden wist ik niet.

Comment

staat ook bij batmix.
            dezelfde hoeveelheid water door de pot gieten als de grote van de pot....
            dit zou wel eens wat probleempjes van mij ook verklaren
            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Goed dat ze terug bijkomen

Heb ik zelf nooit gedaan helaas. Dit proces om je aarde voor te bereiden. Rechtstreeks in de pot gedaan, brokken en al. Verklaart misschn waarom mijn tensio zo raar doet...

Comment

Mooi hopen dat ze gauw weer die toppen aan gaan dikken.

Comment

Hoe zit het er nu mee cook? Wel een mooie trial-and-error topicje hier weet iemand of je elke aarde moet spoelen of ten minste bewateren voor gebruik?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9500 met Tapatalk

Comment

Zo staan ze er nu bij Cya

Comment

Dus de oplossing was eiglk gewoon gaatjes in de pot maken voor meer zuurstof?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9500 met Tapatalk

Comment

Dat weet ik niet precies, Ik heb haar ook heel erg laten uitdrogen en toen ze weer langzaam wat water kreeg knapte ze weer snel op.
                        De luchtgaatjes hebben voor de snelheid van het verbeteren wel geholpen denk ik.

Comment

Ik had vergelijkbaar problemen met mijn eerste kweek op aarde. Ik ben overgestapt op smartpots voor mijn huidige kweek. Omdat ze ademen kunnen ze niet gauw te nat worden. Ook als je water geeft zie je waar het doorheen loopt. Ik geef steeds een halve litre, soms komt wat erdoorheen maar naar een paar minuten word het allemaal weer opgezogen. Dan pas de rest geven.

Groeten

DR

Comment

Aarde inwateren, wat een non-sense. Net als "growshop" grond trouwens.

Je pot een plant op, en als de aarde wat droog is (meestal valt dat wel mee) geef je een SCHEUTJE water.
                            Desnoods steek je er een vocht meter van Seramis in.

Vervolgens steek je er een Fertometer in, vooral voorbemeste grond die al een eeuwigheid in zo'n wilkel ligt is soms pekel zout.

Wat is er gebeurd met logies nadenken bij jullie statse fratse figuren?
                            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Hehe, voor ons zijn al die begrippen niet zo logisch als voor jouw HJM
                              Daar heb je minstens een opleiding voor nodig, zoals jij gedaan hebt toch?

Dat inwateren ben ik wel tegen gekomen ja. Met minerale aarde heb je dat niet, dan heb je sws wat meer controle over de plant zoals ph, ec en al die voedingsmiddelen die jij meegeeft.
                              growshopgrond vind ik wel makkelijk en goed. Gewoon je plant erin en wachten totdat de blaadjes geel worden. Als je met biogrond alles in orde hebt hoef je ook een lange tijd niets te doen, dat sprak mij wel aan.

Comment

"Gewoon je plant erin en wachten totdat de blaadjes geel worden"
                                Whohhhhhhhhhhhh, dat is zo fout gedacht.
                                Wachten tot je tanden uitvallen klinkt ongeveer even slim.
                                Je hebt aarde nodig met een redelijke buffer en je voed naar behoefte. Wat jij doet is een plant steeds dwingen te herstellen na een anorexia / verzuip periode.

Ik heb inderdaad een opleiding in de planten wereld, ik heb de opleidingen Vakbekwaam Hovenier, Tuintechnicus, Bloemisterij, Bloembinderij gedaan met aanvullingen op bemestingsleer en plagen en ziekten. (en wat daar aan te doen natuurlijk)

Maar al die opleidingen zijn bedoeld voor prof. gebruik.
                                Een amateur kan mij gemakkelijk bijbenen in zijn eigen (volks/binnen) tuin.
                                Gewoon niet te moeilijk doen en Googelen. Een beetje logisch nadenken helpt ook altijd.

Ik heb hier al zo vaak zaken geroepen, maar men vind het schijnbaar prettiger om niet zelf na te denken en liever een of andere zool in een growshop te geloven.
                                Ik zou liever de adviezen op een forum voor Fuchsia's geloven dan een growshop knaap zonder opleiding.

Betekend dus ook dat ik nooit growshopgrond koop, maar VAM gecomposteerde cocos grond, maar ook DCM Geranium grond is ok.
                                Ecostyle cocosgrond is te duur maar wel ok.
                                Er zijn veel meer goede potgronden, maar vermijd goedkope zwartveen bagger.
                                Als je er zwarte fikken van krijgt is het zooi.
                                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Bezig...
                                X