Re: Probleem waterhuishouding
Inwateren -voor de volgende keer- doe ik liefst voor ik de aarde in de potten doe.
Ik gebruik een cementkuip, daar kieper ik een zak grond in, en nog wat toevoegingen, en anderhalve liter water. (PH 6)
Dan stroop ik m';n mouwen op en ga alles mixen en kneden. Alle klontjes moeten eruit, en de vochtigheid is zo overal hetzelfde.
Dat kan rustig 10-15 minuten duren, dus een paar lamme armen krijg je er wel van.
QNQ2012011.jpg QNQ001.jpg QNQ004.jpg
Dan pak ik een hand grond, en knijp daar zo hard in als ik kan.
Als er net wel/net niet een druppel water uit komt heeft het de juiste vochtigheid.
Daarna doe ik alles redelijk los in de potten.
Dat laat ik een weekje of twee staan op kamertemperatuur, met een deksel erop.
Daarna gaan de voorgegroeide plantjes er pas in.
Heb je de kegel van de tensiometer eerst even in een bak water vol laten zuigen voor je ze in de grond zette ?
Het kan best zijn dat je de eerste 2 dagen nog wat afwijking hebt, maar als-ie 170 aangeeft zou de vochtigheid in orde moeten zijn.
Ik hou hier 100 en 200 als onder- en bovengrens.
Wellicht dat zuurstof toch het probleem is.
Ik ga zo even op fotobucket bleh.gif wachten, want die foto's heb ik nog niet gezien.
Ik haat externe fotosites, maar dat ligt aan mij denk ik.
Inwateren -voor de volgende keer- doe ik liefst voor ik de aarde in de potten doe.
Ik gebruik een cementkuip, daar kieper ik een zak grond in, en nog wat toevoegingen, en anderhalve liter water. (PH 6)
Dan stroop ik m';n mouwen op en ga alles mixen en kneden. Alle klontjes moeten eruit, en de vochtigheid is zo overal hetzelfde.
Dat kan rustig 10-15 minuten duren, dus een paar lamme armen krijg je er wel van.
QNQ2012011.jpg QNQ001.jpg QNQ004.jpg
Dan pak ik een hand grond, en knijp daar zo hard in als ik kan.
Als er net wel/net niet een druppel water uit komt heeft het de juiste vochtigheid.
Daarna doe ik alles redelijk los in de potten.
Dat laat ik een weekje of twee staan op kamertemperatuur, met een deksel erop.
Daarna gaan de voorgegroeide plantjes er pas in.
Heb je de kegel van de tensiometer eerst even in een bak water vol laten zuigen voor je ze in de grond zette ?
Het kan best zijn dat je de eerste 2 dagen nog wat afwijking hebt, maar als-ie 170 aangeeft zou de vochtigheid in orde moeten zijn.
Ik hou hier 100 en 200 als onder- en bovengrens.
Wellicht dat zuurstof toch het probleem is.
Ik ga zo even op fotobucket bleh.gif wachten, want die foto's heb ik nog niet gezien.
Ik haat externe fotosites, maar dat ligt aan mij denk ik.
Comment