Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Afstervende bladpunten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Afstervende bladpunten

    Korting op 420shop
    hallo,
    Mijn plant staat nu 1 week op 12/12 en de middelhoge bladeren zijn in slechte staat. Ze vertonen opeens zwart/bruine "dode" punten.
    Er was geen voorafgaande evolutie van geel naar dit. De kleur ziet er voor de rest ok uit. De onderste bladeren lijken dit ook te gaan krijgen. De onderste bladeren hebben altijd wat naar beneden gehangen, maar omdat er steeds nieuwe groei was en deze wel mooi bleven rechthangen heb ik daar geen verdere aandacht aan besteed.

    Het medium is kokos. De temperatuur blijft tussen 27 overdag en 20 's nachts.
    De plant krijgt dagelijks 200ml water met minimale voeding erin. (minder dan op kweekschema voedingsfabricant)
    PH water en voeding 6.0. Ik heb wel geen idee wat de PH van mijn 'grond' is.
    Dit is mijn eerste kweek en ik weet dus niet goed wat doen nu. (te veel/te weinig van iets?)

    mijn excuses voor de slechte kwaliteit foto's heb enkel een oude ipod ter beschikking.

    blad.jpgplant.jpg

    #2
    Re: Afstervende bladpunten

    Probleem is zich over ganse plant aan het uitspreiden, heb geen idee hoe ik dit moet oplossen: HELP!

    Comment


      #3
      Re: Afstervende bladpunten

      het zal eerder aan een te weinig van voeding liggen volgens mij.
      je plantje is wel heel licht van kleur
      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

      Comment


        #4
        Re: Afstervende bladpunten

        Wegens eerst geen reacties heb ik daar ook op gegokt en voeding verhoogt. Hopelijk brengt het beterschap.

        Comment


          #5
          Re: Afstervende bladpunten

          Welke cocos ?
          Heb je de cocos gespoeld voor de plant erin ging, of toch minimaal de EC van de drain gemeten ?
          Waarom hou je je niet aan het schema ?
          Wat geef je dan precies ?

          Weinig reactie komt misschien door weinig info ?

          Heb je dit cocos deel van het forum wel eens gezien ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Afstervende bladpunten

            Ik heb inderdaad gedrained voor plant erin ging, EC daarvan was 0,9. EC van drainage water gisteren was 1.
            Ik hou me niet aan het schema omdat iedereen hier constant anderen waarschuwt voor overvoeding en dat schema's vaak tot overvoeding leiden.
            Ik geef voeding van plagron lijn (a en b verder niets).
            De weinige info komt omdat ik als beginner niet goed weet welke info het relevantst is als er nog info nodig is wil ik die altijd graag geven.

            Comment


              #7
              Re: Afstervende bladpunten

              Mja, de meeste adviezen zijn voor plantjes in aarde.
              Cocos werkt anders, dat kan je niet vergelijken.

              Cocos zit niks in, geen buffer.
              Die moet je misschien elke dag voeden, in het schema van plagron zitten ze iets hoger met de EC, en op 5.5 met de pH.
              Nou hoef je de EC in een schema niet exact te volgen, maar op een medium zonder buffer zou ik niet tever afwijken.

              Ik ben ook geen cocoskwekert, dus ik moet ook alles opzoeken.
              Misschien praat ik wel poep.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Afstervende bladpunten

                Ok, met het buffergehalte van cocos tegenover aarde had ik eigenlijk geen rekening gehouden.
                Hou me nu aan schema en wacht af of er beterschap optreed. Bedankt voor de hulp.

                Comment

                Bezig...
                X