Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

De 'klauw'?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

De 'klauw'?

Korting op 420shop
    Beste mede-growers, ik zie bij twee van mijn plantjes onderstaand bladprobleem ontstaan. Voor wat ik ervan zie lijkt het op 'de klauw'. Ik heb nog geen bijvoeding gegeven, alleen maar rhizotonic en een beetje cannazym volgens de voorschriften. Ze zijn twee weken geleden geplant dus er zit nog genoeg voeding in de grond (is plagron grow mix met perliet). Temperatuur zit rond de 30 graden, luchtvochtigheidsgraad is 30%. Afstand tot de 600w hps lamp is 60 cm...t is een adjust-a-wing avenger met super spreader. Gisteren ben ik begonnen met ze meer water te geven dan de rest, dit keer zonder rhizotonic en cannazym... alleen maar water. Dit omdat ik gelezen heb dat de plant water vast wil houden, de huidmondjes sluit en het blad zich daarom krult. De rest van mijn planten heeft geen problemen. Wat denken jullie... kan dit nog bijtrekken of kan ik deze twee maar beter uit de grond trekken. Ik kan de bladeren ook niet terugbuigen zonder ze te scheuren dus ik kom er voorlopig maar niet aan. Qua groei blijven ze ook iets achter bij de rest.

Capture.jpg

Re: De 'klauw'?

kan aan de ph liggen van je bodem ook
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Die ben ik idd aan het meten, ik heb een potje met grond en water en die laat ik ff 2 uur staan... over 1.5 uur is het zover. Ik heb een geijkte pH-meter. Ben benieuwd wat eruit komt, het zou voor alle potten hetzelfde moeten zijn aangezien alle planten ongeveer evenveel water/voeding krijgen en het medium hetzelfde is. Ik zal hier posten wat het resultaat is zodra ik het weet. t Is op zich geen ramp want ik wil toch gaan scroggen, dan duurt t maar iets langer voordat het net vol is...

edit: de pH is 6.3. Iets zuurder dan gepland... maar kan dit echt de oorzaak zijn? Ik weet dat de pH schaal logaritmisch werkt, maar in de natuur is t ook niet altijd 6.8...
      Last edited by Harry Balls; 30 April 2014, 17:06.

Comment

Comment

Bij m'n lemon hase had ik ook klauw.. Dat kwam door de stralingswarmte.. Lamp hoger en het werd beter.. Maar ik lees dat je al op 60cm zit... Miss even een foto zonder hps licht...
          Shivaman-s-Amnesia-scrogg

Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
          (running)

Comment

Ik heb wat duidelijker foto's erbij gezet. Nog wel met HPS licht maar van dichterbij. Er zitten ook lichte plekjes op de bladeren zie ik nu, op beide planten. De bladeren zijn ook groener dan bij de rest van de planten. Ik lees dat het ook een teveel aan stikstof (N) kan zijn, en aangezien er in de rhizotonic N zit denk ik dat ik het maar even bij alleen water met cannazym houd. De bladpunten zijn groen niet verkleurd en ik zie ook geen beestjes. Moet zeggen, deze symptomen verschillen wel enigszins van de meeste clauw/claw threads die ik zie op internet, bij mij zijn ze meer verschrompeld en in een vroeger groeistadium. Wellicht heb ik gewoon pech met deze twee planten en is het 'bad seed'. Ik houd ze de komende tijd in de gaten, als ze sterk achterblijven bij de rest dan heeft het weinig zijn om ze nog in de tent te laten staan. Het is white widow wat ik geplant heb.CIMG3056.jpgCIMG3055.jpg

Comment

Is een mongooltje, je kan daar mee doordoen, is eigen keus.

Grtz.

Comment

Daar zat ik idd ook al aan te denken... ik had vorige keer ook zo'n plant en die heb ik er in een nog vroeger stadium uitgetrokken omdat dat helemaal geen zin meer had. Die leek ook meer op deze daarom had ik er ook mijn twijfels mbt de symptomen. Ik kijk wel hoe ze zich ontwikkelen, maar ik gok dat ik over een week alsnog ontplof en ze uit het raam gooi Ik ga scroggen met mijn overige zes planten dus ik krijg het net wel dicht, hoe dan ook... dan maar iets langer voorgroeien om het net vol te krijgen. Bedankt!!

edit: we zijn nu een week verder en ik wou hier even een follow-up op posten. Het ziet er naar uit dat beide planten aan het bijtrekken zijn en prima doorgroeien Dus voor iedereen die ook zon plant (of meerdere) heeft... het kan dus nog goedkomen!

Capture1.jpgCapture2.jpg
                Last edited by Harry Balls; 10 May 2014, 09:11.

Comment

Bezig...
                X