Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Zink tekort?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Zink tekort?

Korting op 420shop
    Hallo, ik heb al een en ander proberen opzoeken over de problemen met mijn bladeren maar ik ben niet echt zeker.

Het is niet bij alle bladen, maar sommige plooien dicht, zoals op deze foto:
    20140531_081226.jpg

Is het probleem dat ik heb met mijn bladen een zink tekort of iets anders?
    Zoja, hoe kan ik dit probleem oplossen?

Groeten!

Re: Zink tekort?

Funny+Looking+cats_4.gif

Ik zie niet goed wat je bedoeld. Hoezo een zink tekort ?
    Dat blad is raar, maar de foto ook. Kan vanalles zijn.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

bladeren zijn gedraaid. => Zink tekort
      Dus ik dacht mss is dit het? Het is alsof sommige bladeren plots een spastische beweging maken naar onder

Comment

Zink is een mobiel element. Je ziet tekorten dus geheel bovenaan in je plant in de jonge bladeren. De nieuwe blaadjes worden dan smal, gerimpeld, en ontwikkelen nauwelijks. Vergeling tussen de nerf en vaak verdort de badpunt in een later stadium

Dit alles zie ik niet op je foto. Foto van de gehele plant zou de diagnose makkelijker maken.

Verschijnsel op jouw foto zou wel eens een reactie kunnen zijn op groene bladluisjes.

Foto na draaien eerst opslaan dan pas uploaden.

Comment

Bij een zink tekort zie je dat het blad in de top geel wordt tussen de nerven.
          De punten van het blad worden bruin (en crispy) en gaan dood.
          Nieuw blad kan krullen en er gekreukeld uit zien.

Eigenlijk kun je daar niet zo veel aan doen omdat zink in overdosis dodelijk kan zijn voor de plant.
          Normaal zou de voedingslijn die je gebruikt genoeg zink moeten bevatten.
          Als ik bijv. een zink probleem zou zien zou ik een druppie meer Bioheaven of Topmax geven.

Maar de kleur van het blad is nog goed bij je, dus ik denk niet dat het zink is.
          Als ik het goed zie buigen de punten van het blad sterk naar beneden ?
          Wat voor water krijgen je plantjes ?

Aah, hahaha, excuus. Ik deed er langer over om te typen dan Flint.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bedankt voor de zeer nuttige info.. bij deze plant heb ik gewone universele potgrond gebruikt en die zit er al vanaf het begin in, dit zijn wat meer detailfoto's van de bovenkant van de plant
            De top ziet er allesinds wat minder gezond uit dan mijn andere planten...

20140601_121829.jpg20140601_121836.jpg

Comment

iemand?

Comment

De hele plant lijkt me wat bleek?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

je ec , ietsje meer omhoog schroeven

Comment

Bezig...
                  X